Auteur Topic: [Schoenen] Russo Italia  (30410 keer gelezen)

Merlino

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.838
    • Bekijk profiel
[Schoenen] Russo Italia
Gepost op: 28 januari 2006 – 13:46:12
Vanaf 8 maart (geloof ik) gaat Russo Italia te Haren ook schoenen verkopen. Het gaat hier om schoenen die onder eigen merk gevoerd worden. In eerste instantie gaan ze 8 modellen verkopen, allemaal bruintinten in suθde en glad leer.

Zoals alle producten van RI komen de schoenen uit Napels en worden daar volgens hen met de hand gemaakt. Tot zover leuk, maar nu komt de prijs: €200,- ! Als ik daarvoor handgemaakte schoenen uit Napels kan krijgen en de modellen spreken me ook aan ben ik wel happy!

Zodra ze de schoenen in de winkel krijgen zal ik wel aan ze vragen of ik er foto's van mag maken (en als ze me bevallen ook maar meteen een paar aanschaffen ;) ). Ik weet helaas niet of ze ook randparafernalia zoals schoensmeer en spanners gaan verkopen.
Laatst bewerkt op: 16 december 2008 – 15:23:08 door Sergio
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Russo Italia gaat schoenen verkopen
Reactie #1 Gepost op: 28 januari 2006 – 13:54:48
Handgemaakt is een ruim begrip ;). Veel handwerk voor 200E (inkoop: minder dan de helft ofzo?) is gewoon niet mogelijk. Wellicht kunnen ze vertellen wαt er precies handgemaakt is.

Ik ben iig zeer benieuwd naar de modellen! 200E lijkt me voor velen hier erg interessant.
Fashion can be bought. Style one must possess.

Merlino

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.838
    • Bekijk profiel
Russo Italia gaat schoenen verkopen
Reactie #2 Gepost op: 28 januari 2006 – 14:07:03
Het zal idd niet zijn zoals de schoenen die T4Phage postte. Maar het scheelt wel dat je bij RI niet voor de merknaam betaalt. Hun pakken worden ook in elkaar gezet door dezelfde mensen die Borrelli pakken in elkaar knutselen, maar je betaalt wel 1600E+ minder voor een RTW pak (waar ik overigens niet mee wil zeggen dat RI pakken wat afwerking en details betreft kunnen concurreren met Borrelli, maar het verschil is geen 1600E waard ;)).
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

Napoleon

  • Gast
Russo Italia gaat schoenen verkopen
Reactie #3 Gepost op: 28 januari 2006 – 16:29:31
Ben benieuwd, 200 E is wel een schappelijke prijs voor goede schoenen..

Vortex

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.181
    • Bekijk profiel
Russo Italia gaat schoenen verkopen
Reactie #4 Gepost op: 28 januari 2006 – 16:53:21
Zit in dezelfde prijsklasse als Borgioli, als ze net zo mooi/goed zijn heb je erg nette schoenen voor die prijs.

Fedor

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.934
    • Bekijk profiel
Russo Italia gaat schoenen verkopen
Reactie #5 Gepost op: 29 januari 2006 – 11:06:07
Tijd voor een weekendje Groningen binnenkort... :P

T4phage

  • Board Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 559
    • Bekijk profiel
Russo Italia gaat schoenen verkopen
Reactie #6 Gepost op: 29 januari 2006 – 12:10:03
Citaat van: "Merlino"
Het zal idd niet zijn zoals de schoenen die T4Phage postte. Maar het scheelt wel dat je bij RI niet voor de merknaam betaalt. Hun pakken worden ook in elkaar gezet door dezelfde mensen die Borrelli pakken in elkaar knutselen, maar je betaalt wel 1600E+ minder voor een RTW pak (waar ik overigens niet mee wil zeggen dat RI pakken wat afwerking en details betreft kunnen concurreren met Borrelli, maar het verschil is geen 1600E waard ;)).

De kosten van de materialen voor een hoge kwaliteitsschoen bedragen al meer dan Euro 200.

De schoenen die ik postte zijn niet van een beroemd merk, en hebben het zelfde (of meer) handwerk dan Kiton.

De pakken die je noemt als gemaakt door dezelfde mensen die Borrelli pakken maken zijn dan ook gemaakt in de Borrelli fabriek? Weet je het zeker?????

Napoleon

  • Gast
Russo Italia gaat schoenen verkopen
Reactie #7 Gepost op: 29 januari 2006 – 12:34:48
Citaat van: "T4phage"
Citaat van: "Merlino"
Het zal idd niet zijn zoals de schoenen die T4Phage postte. Maar het scheelt wel dat je bij RI niet voor de merknaam betaalt. Hun pakken worden ook in elkaar gezet door dezelfde mensen die Borrelli pakken in elkaar knutselen, maar je betaalt wel 1600E+ minder voor een RTW pak (waar ik overigens niet mee wil zeggen dat RI pakken wat afwerking en details betreft kunnen concurreren met Borrelli, maar het verschil is geen 1600E waard ;)).

De kosten van de materialen voor een hoge kwaliteitsschoen bedragen al meer dan Euro 200.

De schoenen die ik postte zijn niet van een beroemd merk, en hebben het zelfde (of meer) handwerk dan Kiton.

De pakken die je noemt als gemaakt door dezelfde mensen die Borrelli pakken maken zijn dan ook gemaakt in de Borrelli fabriek? Weet je het zeker?????


Beetje gelul, bij bv. Santoni moeten aan die schoenen verdienen; de makers, de vertegenwoordigers, de inkopers, de verkopers, de winkeleliers. Als je een paar kanalen over slaat kun je voor aanzienlijk minder geld kwalitatief hoogwaardige producten kopen...

Merlino

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.838
    • Bekijk profiel
Russo Italia gaat schoenen verkopen
Reactie #8 Gepost op: 29 januari 2006 – 12:49:09
Citaat van: "T4phage"

De pakken die je noemt als gemaakt door dezelfde mensen die Borrelli pakken maken zijn dan ook gemaakt in de Borrelli fabriek? Weet je het zeker?????


De bedrijfsvoering van Borrelli is toch juist zo ingericht dat ze geen fabriek hebben maar dat ze naaisters inhuren die thuis spullen in elkaar zitten te naaien?
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

T4phage

  • Board Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 559
    • Bekijk profiel
Russo Italia gaat schoenen verkopen
Reactie #9 Gepost op: 29 januari 2006 – 12:50:00
Citaat van: "Napoleon"

Beetje gelul, bij bv. Santoni moeten aan die schoenen verdienen; de makers, de vertegenwoordigers, de inkopers, de verkopers, de winkeleliers. Als je een paar kanalen over slaat kun je voor aanzienlijk minder geld kwalitatief hoogwaardige producten kopen...

Mag ik dan vraagen hoeveel schoenmakers, schoenfabrieken, en tanneries je hebt bezocht?  Ik heb gesproken met bespoke schoenmakers, en met mensen die schoenfabrieken en lederwaren fabrieken managen in Italie en Engeland. Ik heb ook plaatsen bezocht waar exotisch leer wordt geproduceerd en ken mensen die dieren kweken voor deze industrie, bv. krokodillen 'farm' in Papua Nieuw Guinea.

Er is inderdaad veel "fat" in de distributiekanalan, maar de KOST VAN DE "RAW MATERIALEN" voor alle "HIGH END SCHOENEN" is hetzelfde voor allen.

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Russo Italia gaat schoenen verkopen
Reactie #10 Gepost op: 29 januari 2006 – 12:52:44
Als je alleen de schoenpoets in Napels met de hand aanbrengt kun je "handmade in Napoli" op de schoenen zetten...

Voor 200E (inkoop 100E, om maar iets te noemen) is er ergens op bezuiningd, bijv. leerkwaliteit.

Ik vermoed een categorie Loding.
Fashion can be bought. Style one must possess.

Napoleon

  • Gast
Russo Italia gaat schoenen verkopen
Reactie #11 Gepost op: 29 januari 2006 – 12:53:42
Daar zul je beslist gelijk in hebben, maar waarom kunnen santoni's dan voor 150-200 E over de balk gaan in de sale, daar wordt zelfs nog aan verdiend!
Ik zeg alleen maar dat als je dit soort kwaliteit schoenen gaat verkopen, zoals RI, je dan best voor 200 E goede kwaliteit kunt kopen als zij direct alles uit italie halen..

Marco

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.793
    • Bekijk profiel
    • http://www.spiceracing.nl
Russo Italia gaat schoenen verkopen
Reactie #12 Gepost op: 29 januari 2006 – 12:55:05
Citaat van: "Napoleon"
Daar zul je beslist gelijk in hebben, maar waarom kunnen santoni's dan voor 150-200 E over de balk gaan in de sale, daar wordt zelfs nog aan verdiend!
Ik zeg alleen maar dat als je dit soort kwaliteit schoenen gaat verkopen, zoals RI, je dan best voor 200 E goede kwaliteit kunt kopen als zij direct alles uit italie halen..

ben het niet vaak met je eens....
....maar dit keer wel  :wink:
"The Roman empire was not built by holding meetings and having discussions
but by killing those who opposed them"

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Russo Italia gaat schoenen verkopen
Reactie #13 Gepost op: 29 januari 2006 – 12:58:55
Volgens mij hebben we hier verschillende meningen over de definitie "high end".
Fashion can be bought. Style one must possess.

T4phage

  • Board Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 559
    • Bekijk profiel
Russo Italia gaat schoenen verkopen
Reactie #14 Gepost op: 29 januari 2006 – 13:17:22
Citaat van: "Merlino"
Citaat van: "T4phage"

De pakken die je noemt als gemaakt door dezelfde mensen die Borrelli pakken maken zijn dan ook gemaakt in de Borrelli fabriek? Weet je het zeker?????


De bedrijfsvoering van Borrelli is toch juist zo ingericht dat ze geen fabriek hebben maar dat ze naaisters inhuren die thuis spullen in elkaar zitten te naaien?

Ik heb de Borrelli fabriek bezocht. Ik heb de kleermakers en naaisters aan het werk gezien. Ze besteden hooguit het naaien van de knoopsgaten uit.