Auteur Topic: [Schoenen] Russo Italia  (31588 keer gelezen)

Merlino

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Russo Italia gaat schoenen verkopen
Reactie #15 Gepost op: 29 januari 2006 - 13:20:01
Joh? Wat ik weet is dat de meneer van RI me vertelde dat zijn pakken door dezelfde naaisters gemaakt werden. Dat ze ook in de Borrelli fabriek gemaakt worden lijkt me weinig waarschijnlijk :lol:
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

Camiceria

• Gebruiker
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Reactie #16 Gepost op: 29 januari 2006 - 13:21:37
Citaat van: "Napoleon"
Daar zul je beslist gelijk in hebben, maar waarom kunnen santoni's dan voor 150-200 E over de balk gaan in de sale, daar wordt zelfs nog aan verdiend!
Ik zeg alleen maar dat als je dit soort kwaliteit schoenen gaat verkopen, zoals RI, je dan best voor 200 E goede kwaliteit kunt kopen als zij direct alles uit italie halen..

Nou ja als die Santoni's daadwerkelijk voor 150 e weggaan (zoals gister bij mij  8) ) wordt daar dus idd nauwelijks (zoniet niets) meer op verdiend. Denk maar aan de marges. Dan geld gewoon -> pakken wat je pakken kan.
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

Merlino

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #17 Gepost op: 29 januari 2006 - 13:23:40
Maar ze zullen er geen verlies op draaien lijkt me? Ze zullen geen Santoni's voor 150 gaan verkopen als de materiaalkosten al 200 zijn?

Camiceria

• Gebruiker
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Reactie #18 Gepost op: 29 januari 2006 - 13:27:14
Citaat van: "Merlino"
Maar ze zullen er geen verlies op draaien lijkt me? Ze zullen geen Santoni's voor 150 gaan verkopen als de materiaalkosten al 200 zijn?

Nee die 150 die ik betaalde was natuurlijk bij een schoen van 300. Nou vind ik 200 e voor materiaalkosten misschien wat aan de hoge kant iddm want hoewel de marge op schoenen weer wat lager is (Textilia) zitten er bij bij bijv Santoni wel een paar schakels tussen. Wat dat betreft is Oger natuurlijk wel de grote winnaar als ie gewoon 100 e meer charged voor een paar... = gewoon 100 e extra in je opgestikte zakken steken!
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

Looking to improve

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #19 Gepost op: 29 januari 2006 - 13:37:21
Daar zul je beslist gelijk in hebben, maar waarom kunnen santoni's dan voor 150-200 E over de balk gaan in de sale, daar wordt zelfs nog aan verdiend!

't Lijkt mij dat het in dit geval dan om de Santoni's uit het lagere kwaliteits-segment van Santoni gaat en dat zijn de blake-stitched Santoni's, zoals bijvoorbeeld die van Oger of de oranje gevoerde versie.

MtB
Waar zal ik nu eens niet op reageren...

ruby tuesday

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #20 Gepost op: 29 januari 2006 - 21:39:08
Citaat van: "Camiceria"
Ik zeg alleen maar dat als je dit soort kwaliteit schoenen gaat verkopen, zoals RI, je dan best voor 200 E goede kwaliteit kunt kopen als zij direct alles uit italie halen..

Nou ja als die Santoni's daadwerkelijk voor 150 e weggaan (zoals gister bij mij  8) ) wordt daar dus idd nauwelijks (zoniet niets) meer op verdiend. Denk maar aan de marges. Dan geld gewoon -> pakken wat je pakken kan.

idd, op dat moment gaat het er gewoon om dat je nog wat geld kan verdienen als winkelier. Je rekeningen zijn betaald, winst is binnen maar je wil wel van je overtollige voorraad af.. Op het moment van -50% maak je dus geen winst meer..

H_D

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #21 Gepost op: 22 maart 2006 - 15:07:30
Mag ik dit topic een shopje geven? Een vriend van mij wil binnenkort misschien eens die kant op voor een pak en ik was zelf benieuwd of er nog wat gekomen is van hun schoenen. Misschien kan 1 van onze Groninger vrienden al wat meer vertellen? :)
If you're paying peanuts, you'll end up hiring monkeys"

Merlino

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #22 Gepost op: 22 maart 2006 - 15:31:26
Ik was eigenlijk van plan te gaan kijken naar die zodra m'n broek klaar was. Nog geen idee dus.

Napoleon

• Gast
Reactie #23 Gepost op: 22 maart 2006 - 15:32:07
Ben benieuwd!

Merlino

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #24 Gepost op: 31 juli 2006 - 16:13:15
Ik heb ze al een tijdje maar ik was even vergeten foto's te posten :oops:

Zijn Blakes maar liepen al snel verrassend lekker voor Blakes. Bij de hak zit er een kussentje dat naar mijn idee iets dikker is dan dat van Santoni's. Ik vind deze lekkerder lopen en deze waren €199,- (standaardprijs).

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #25 Gepost op: 31 juli 2006 - 16:20:25
Ik heb ze al een tijdje maar ik was even vergeten foto's te posten :oops:

Zijn Blakes maar liepen al snel verrassend lekker voor Blakes. Bij de hak zit er een kussentje dat naar mijn idee iets dikker is dan dat van Santoni's. Ik vind deze lekkerder lopen en deze waren €199,- (standaardprijs).

Zien er leuk uit, wat voor type schoenen hadden ze nog meer?

Merlino

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #26 Gepost op: 31 juli 2006 - 16:23:34
Alles bruin, beetje standaard. Een oxford, een semibrogue, fullbrogue, monkstrap, laarsje en dus een wholecut. En alles ook in suède en in meerdere tinten bruin. Maar ze zijn op dit moment redelijk door de gangbare maten 42,43,44 heen. Is dus weer even wachten tot ze nieuwe lichting met dacht ik ook nieuwe modellen binnenkrijgen.

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #27 Gepost op: 31 juli 2006 - 16:27:32
Alles bruin, beetje standaard. Een oxford, een semibrogue, fullbrogue, monkstrap, laarsje en dus een wholecut. En alles ook in suède en in meerdere tinten bruin. Maar ze zijn op dit moment redelijk door de gangbare maten 42,43,44 heen. Is dus weer even wachten tot ze nieuwe lichting met dacht ik ook nieuwe modellen binnenkrijgen.

Jammer dan dat ik zulke standaardmaten heb  :lol: .. Met welk merk zijn ze vergelijkbaar?

Merlino

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #28 Gepost op: 31 juli 2006 - 16:30:00
Tot nu toe vind ik het loopplezier en de kwaliteit van de schoen zeker vergelijkbaar met Santoni, eigenlijk beter. Ze worden in Napels gemaakt en onder het eigen merk van Russo verkocht.

JeeWee

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #29 Gepost op: 31 juli 2006 - 17:19:40
Citaat van: "Clay"

Jammer dan dat ik zulke standaardmaten heb  :lol: .. Met welk merk zijn ze vergelijkbaar?

Ik heb zelf 46 besteld... toch nog een beetje op maat  :wink:

Grtz. JeeWee
leding maakt de man...