Beste SF-leden,
Zojuist heb ik mijn eerste twee Finamore-shirts binnen (RTW). Er vallen me een aantal dingen op. Terwijl het ene hemd zeker paarlemoeren knopen heeft, twijfel ik bij de andere zeer aan de echtheid (voor zover ik weet is de beste manier om dit na te gaan te voelen met je tanden, het moet voelen als steen i.p.v. plastic). Het hemd dat zeker paarlemoeren knopen heeft, daarvan zijn de knopen ook op de vertrouwde hanepootsteek-manier aangezet. De andere niet! In beide gevallen is er zeer weinig handwerk aan de shirts te zien, enkel de mouwen zijn er met de hand aangezet. Het hemd met paarlemoer heeft losse beleinen, bij de andere zijn deze ingenaaid!
Is dit normaal? Zijn er hier meer die Finamore hemden zonder hanepootsteek hebben? Ingenaaide baleinen? Enkel handwerk in de mouwaanzet?
Als Borrelli-adept vallen de hemden me erg tegen. Overigens heb ik ook een Anna Matuozzo gekocht (moet ik dit in ander topic zetten?), van dezelfde Ebay-verkoper (ik twijfel zijn naam te noemen, weet niet of het fake is en of ik hem niet ten onrechte een slechte naam bezorg). Dit Matuozzo hemd lijkt heel erg op het mindere Finamore hemd. Ook geen duidelijk zichtbaar handwerk, zeer waarschijnlijk nep-paarlemoer, geen hanepootsteek, machinale knoopsgaten, geen grinze, geen baleinen.. Is er iemand die ook een Matuozzo RTW bezit? Kan dit echt zijn?
Overigens is dit de eerste keer dat ik een bestelling via Ebay heb gedaan, en dan ook meteen uit de VS. De voordelige dollarkoers wordt al enigzins teniet gedaan door de koers van Paypal, dan de hoge verzendkosten, en dan ook nog eens zes (!!) dagen bij de Douane, die er nog eens € 23 vanaf snoepen (hier heb ik mazzel met de verkoper, die voor de drie shirts bij elkaar een waarde van 90 dollar heeft opgegeven (!!) Dit scheelt aanzienlijk bij de Douane, maar alles bij elkaar had ik beter bij de Oger Outlet of een dergelijke zaak inkopen kunnen doen. Ik denk niet dat ik dit nogmaals probeer!
Wie helpt me uit te vinden of de hemden echt of fake zijn? Als ze echt zijn, zijn Finamore en Matuozzo (RTW-lijn) dan niet toch een stuk minder dan Borrelli RTW?