Auteur Topic: Finamore  (260373 keer gelezen)

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Finamore
Reactie #210 Gepost op: 29 maart 2008 - 11:12:43
:lol:

Patrick Bateman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Finamore
Reactie #211 Gepost op: 29 maart 2008 - 12:45:26
ik denk toch dat foto's de enige stap zijn om hier een goed oordeel over te geven. Ik zag laatst overigesn hier iemand op het forum met die net twee borrelli luxury vintage shirts had gekocht die ook geen hanenpootsteek hadden. Wie weet is er toch sprake van een grote downgrading. :x
He was a cop, and good at his job. But then he committed the ultimate sin and testified against other cops gone bad. Cops who tried to kill him, but got the woman he loved instead. Framed for murder, now he prowls the badlands. An outlaw hunting outlaws.

Andreas

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Finamore
Reactie #212 Gepost op: 29 maart 2008 - 12:56:02

Dit is de Finamore zonder hanepoot, alleen handwerk in de mouwaanzet, en ik twijfel over de echtheid van de knopen. Ook heeft het hemd geen versteviging tussen voor en achterpand, en ingenaaide baleinen. De foto komt van Ebay.

Andreas

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Finamore
Reactie #213 Gepost op: 29 maart 2008 - 12:59:23

Hier de Matuozzo, zonder hanepoot, verdachte knopen, geen baleinen en slechts handwerk in de mouwaanzet. Ook deze foto is afkomstig van Ebay.

Huey

• Gast
Finamore
Reactie #214 Gepost op: 29 maart 2008 - 19:17:23
Volgens mij zijn dat gewoon echte shirts hoor. Denk dat je gewoon te hoge verwachtingen had. Anna heeft geloof ik 3 lijnen waaronder ook een machinaal gemaakte. Maar voor specifieke info daarover moet je eigenlijk t4phage eens vragen.

Miguel Alvarez

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Finamore
Reactie #215 Gepost op: 29 maart 2008 - 23:19:18
Citaat van: "Aero"
Citaat van: "Bogart"
Kan ook niet voor die prijs,
alhoewel je ze dan beter bij Pauw kunt halen.

Lange levering komt niet door Pauw, ik had mijn MTM Fina bij van Dijk in Waalwijk laten opmeten, maar dat duurde ook ruim 2 Maanden, kort daarna hebben ze Fina ook uit de collectie gegooid, omdat het altijd lange levertijden en veel praatjes waren... nu hebben ze Maffeis, jammer want voor dezelfde prijs vond ik Fina net iets mooier.

Ik zeg ook niet dat het door Pauw komt. Vind het wachten alleen beetje jammer. Ik hou  nie zo van wachten  :D.

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Finamore
Reactie #216 Gepost op: 30 maart 2008 - 00:12:02
Citaat van: "Huey"
Volgens mij zijn dat gewoon echte shirts hoor. Denk dat je gewoon te hoge verwachtingen had. Anna heeft geloof ik 3 lijnen waaronder ook een machinaal gemaakte. Maar voor specifieke info daarover moet je eigenlijk t4phage eens vragen.
Zal best een echte zijn een overjarig model of zoiets.

Andreas

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Finamore
Reactie #217 Gepost op: 30 maart 2008 - 01:42:28
@Gusto &Huey
Ja waarschijnlijk zullen ze echt zijn, 100% positieve feedback is ook niet weinig. Ik heb inderdaad te hoge verwachtingen gehad, als Borrelli-adept was ik meer handwerk gewend. Maar geen hanepoot, ingenaaide of geen baleinen,... ik vind het wel echt ondermaats. Dat Borrelli met de vintage-lijn ook hanepootsteek-vrije hemden is gaan maken maakt me bedroefd. Is er dan geen een merk meer dat voor absolute kwaliteit en exclusiviteit gaat? Misschien moet ik ook maar eens NvN proberen (hoe is daarvan de goedkoopste lijn?)

Mr.Barry

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Finamore
Reactie #218 Gepost op: 30 maart 2008 - 03:23:40
Citaat van: "Andreas"
Is er dan geen een merk meer dat voor absolute kwaliteit en exclusiviteit gaat? )

Volgens mij hebben bijna alle merken tegenwoordig verschillende lijnen. Deze aanpak om de markt te bespelen is blijkbaar het beste met het oog op winstmaximalisatie. Wil je de hoogste kwaliteit dan moet je voor de beste lijnen van de beste merken gaan.
Persoonlijk vind ik dat men nogal wat te veel naar details kijkt en/of merknaam van rtw shirts.
Jouw opmerking komt op mij over alsof in jouw ogen de merken het fout doen omdat ze niet voor het geld wat jij betaald hebt de hoogste kwaliteit met de meeste details leveren. Ieder moet natuurlijk voor zich bepalen hoe veel hij wilt uitgeven en wat hij daarvoor kan krijgen. Bij sommige merken krijg je wat meer handwerk, bij anderen een wat betere stof en bij anderen een mooi label :P.

Misschien moet ik ook maar eens NvN proberen (hoe is daarvan de goedkoopste lijn?

Informatie betreffende shirtmakers vind je hier:
http://stijlforum.nl/viewtopic.php?t=2528&start=150

Andreas

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Finamore
Reactie #219 Gepost op: 30 maart 2008 - 03:53:25
@ Mr.Barry
Mijn budget is er niet naar om al mijn hemden MTM/bespoke te betrekken,  dus was is best tevreden met RTW Borrelli, vanaf €75 bij Oger Haarlem. Het blijft toch een afweging tussen prijs en kwaliteit, maar eenmaal gewend aan Borrelli, vallen deze hemden uit dezelfde prijsklasse en van merken met soortgelijke naam gewoon heel erg tegen. Een merknaam is wat mij betreft onbelangrijk, het gaat om de goede naam die sommige merken (zouden kunnen) bereiken door geen consessies te doen op kwaliteit, dan maar wat minder marktaandeel, wat minder winst mogelijk ook, maar wat zou het? Voor mij is een hemd meer waard als je ziet hoe vakkundig het gemaakt is, dat er tijd en aandacht aan is besteed. Weg van de consumptiemaatschappij waarin middelmaat, massa, winst en commercie de boventoon voeren. Het is de romantische idee, de oude mama in Napels, hemden naaiende in de donkere rokerige spelonken van het Spaanse Kwartier.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Finamore
Reactie #220 Gepost op: 30 maart 2008 - 07:34:50
In dat geval zou ik wegblijven van alles dat een grote en bekende merknaam heeft. Bedrijven alles Borrelli maken zo ontzettend veel hemden per jaar dat het romantische er dan al lang af is, tenzij je bereid bent er veel meer voor te betalen blijft het gewoon massaproductie.

Er zit één dame permanent mouwen aan te naaien, de volgende naait alleen maar knopen aan, etc. etc. Met een mooie TL-bak erboven en met 49 andere in een hal is daar weinig romantisch meer aan ;-)
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

ruby tuesday

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Finamore
Reactie #221 Gepost op: 30 maart 2008 - 10:30:40
Daarom ga ik liever voor Mazzarelli..

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Finamore
Reactie #222 Gepost op: 30 maart 2008 - 11:14:26
Citaat van: "ruby tuesday"
Daarom ga ik liever voor Mazzarelli..

Andreas

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Finamore
Reactie #223 Gepost op: 30 maart 2008 - 15:22:25
Citaat van: "Sergio"
Er zit één dame permanent mouwen aan te naaien, de volgende naait alleen maar knopen aan, etc. etc. Met een mooie TL-bak erboven en met 49 andere in een hal is daar weinig romantisch meer aan ;-)

Dus die boekjes met een naam van één persoon erin vermeld als de maakster is sowieso onzin?

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Finamore
Reactie #224 Gepost op: 30 maart 2008 - 15:48:23
Citaat van: "Sergio"

Dus die boekjes met een naam van één persoon erin vermeld als de maakster is sowieso onzin?

Ik vrees van wel ;)

Om even op je eerdere posts terug te komen :

Als je je in de maling voelt genomen, onderneem dan stappen via paypal en niet via de ebay site. Uiteraard eerst even kijken wat de verkoper er zelf van zegt. En of hij tot een passende oplossing kan in overleg met jou kan komen.

Overigens denk ik niet dat je 'opgelicht' bent met 'nep' shirts. Kijk maar eens op virtualclotheshorse.com en shop the finest. Hier staan heel veel van dit soort shirts op. Het ligt denk ik aan het punt wat Sergio maakte, veel bedrijven hebben meerdere lijnen en die zijn voor de consument niet altijd even bekend en goed te onderscheiden.

Over NvN ? top uiteraard ;)
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra