Auteur Topic: Finamore  (260371 keer gelezen)

Biturbo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Finamore
Reactie #225 Gepost op: 30 maart 2008 - 18:05:15
Citaat
Volgens mij zijn dat gewoon echte shirts hoor. Denk dat je gewoon te hoge verwachtingen had. Anna heeft geloof ik 3 lijnen waaronder ook een machinaal gemaakte. Maar voor specifieke info daarover moet je eigenlijk t4phage eens vragen.

Is juist. Anna heeft inderdaad 1 lijn die volledig machinaal is gemaakt.

Citaat
Overigens denk ik niet dat je 'opgelicht' bent met 'nep' shirts. Kijk maar eens op virtualclotheshorse.com en shop the finest.

Zo te zien komen de shirts van Shop the finest (Ian Daniels) dus met de echtheid zit het wel goed. Ik denk inderdaad dat je de "mindere" lijnen van Matuozzo en Finamore besteld hebt.

Andreas

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Finamore
Reactie #226 Gepost op: 30 maart 2008 - 18:17:20
Het blijft dan wel raar dat er ook een Finamore bij zit van een betere lijn, dezelfde prijs, op de fotos nauwelijks te onderscheiden.

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Finamore
Reactie #227 Gepost op: 30 maart 2008 - 18:27:00
Citaat van: "Andreas"
Het blijft dan wel raar dat er ook een Finamore bij zit van een betere lijn, dezelfde prijs, op de fotos nauwelijks te onderscheiden.

Tja, dat is het risico als je iets op ebay koopt. Op foto's is niet altijd even goed te zien wat je nou eigenlijk koopt.
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Finamore
Reactie #228 Gepost op: 31 maart 2008 - 12:21:33
Maar geen hanepoot, ingenaaide of geen baleinen,... ik vind het wel echt ondermaats.

Sinds wanneer zijn hanepootsteken en de aanwezigheid van baleinen kenmerken van kwaliteit? Zijn toch eerder stijlaspecten.

De knopen op de bespoke shirts van Anna Matuozzo zijn ook niet per se aangezet met de hanepootsteek, en ik bezit een Finamore shirt van behoorlijk hoge kwaliteit en met aardig wat handwerk erin met een compleet slappe boord. Geen baleinen dus = stijldetail.

Wat ingenaaide baleinen betreft geef ik je gelijk; da's een kenmerk van kwalitatief mindere shirts.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Finamore
Reactie #229 Gepost op: 31 maart 2008 - 12:46:52
Citaat van: "Velponi"
Wat ingenaaide baleinen betreft geef ik je gelijk; da's een kenmerk van kwalitatief mindere shirts.

Of van luie klanten. Er zijn best veel mensen die helemaal geen zin hebben hun baleinen steeds te verwijderen en ze dan in de was kwijt raken. Sommige winkels bestellen daarom ingenaaide baleinen. Of met maatwerk natuurlijk.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Finamore
Reactie #230 Gepost op: 31 maart 2008 - 13:04:58
Citaat van: "Sergio"
Citaat van: "Velponi"

Of van luie klanten. Er zijn best veel mensen die helemaal geen zin hebben hun baleinen steeds te verwijderen en ze dan in de was kwijt raken. Sommige winkels bestellen daarom ingenaaide baleinen. Of met maatwerk natuurlijk.

Komt inderdaad vrij vaak voor dat mensen het niet nodig vinden om de baleinen te kunnen verwijderen. 'Oh die raak ik toch alleen maar kwijt' of 'He, daar heb ik eigenlijk nog nooit aan gedacht ?' Eigenlijk zijn ingenaaide even goed, het gaat immers om de functie. Enige pre van uitneembare baleinen is dat je er je eigen baleinen in kunt doen die wat harder of stijver (zo je wilt) zijn waardoor de boord mooier blijft zitten.
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Finamore
Reactie #231 Gepost op: 31 maart 2008 - 13:11:47
En dat de boord minder slijt tijdens het wassen en strijken. Voornamelijk strijken met vaste baleinen veroorzaakt vee slijtage aan de boord. Je perst de vorm er als het ware steeds weer in.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Finamore
Reactie #232 Gepost op: 31 maart 2008 - 13:18:57
Ander nadeel kan ook zijn dat de balein breekt.

*uit ervaring spreekt*

Rndtje

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Finamore
Reactie #233 Gepost op: 31 maart 2008 - 16:39:25
Citaat van: "Mikey Fuoco"
Ander nadeel kan ook zijn dat de balein breekt.

*uit ervaring spreekt*

Inderdaad, deed laatst mn boord omhoog voor een das en ze zijn nu 90 graden verbogen

Monsieur Seriziat

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Finamore
Reactie #234 Gepost op: 31 maart 2008 - 17:23:45
Gast, hoe hard trek jij je boorden omhoog. Dat ze zo snel buigen is toch niet normaal?

Bachelor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Finamore
Reactie #235 Gepost op: 31 maart 2008 - 17:30:31
Zullen wel dunne baleinen zijn geweest,

Maar we gaan het weer over Finamore hebben  :D
Quotidie potest esse ultimo die

Andreas

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Finamore
Reactie #236 Gepost op: 31 maart 2008 - 20:39:26

Hier de Matuozzo, zonder hanepoot, verdachte knopen, geen baleinen en slechts handwerk in de mouwaanzet. Ook deze foto is afkomstig van Ebay.

De verkoper heeft zojuist toegegeven dat deze knopen niet van paarlemoer zijn. Het zou om hoorn gaan, ofwel 'oso corno' in het Italiaans. Iemand daar eerder van gehoord?

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Finamore
Reactie #237 Gepost op: 24 juni 2008 - 01:43:59
Citaat van: "I-I"
"FOUR BUTTONS" SHIRT
This shirt is inspired by the tailor-made shirts worn by Lapo Elkann. Is made in elasticized linen with a rounded collar. This four-button shirt is built to last. To create this valuable shirt we designated Finamore, a Neapolitan company that for generations has guaranteed the best quality and has displayed a passion for tailor-made shirts.

Weten we ook weer waar de I-I shirts vandaan komen.  :wink:

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Finamore
Reactie #238 Gepost op: 07 september 2008 - 16:42:45
Ik las dat de shirts van o.a. Finamore wat aan de korte kant zijn. Is dit euvel al opgelost?
Te koop: Caruso, Incotex en Hugo Boss

https://www.marktplaats.nl/verkopers/7084980.html

Michael Corleone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Finamore
Reactie #239 Gepost op: 07 september 2008 - 17:08:04
Ik las dat de shirts van o.a. Finamore wat aan de korte kant zijn. Is dit euvel al opgelost?

mijn ervaring is dat ze juist langer en slanker zijn dan  alle andere...  niet alles geloven wat je leest...  ik heb zelf attolini' kiton, mazzarelli, ign joseph en finamore shirts en tot nu to is finmaore t langeste en t smalste, maar dat hangt ook weer van de gekozen fit... finamore werkt met diverse fit's