Ik heb bij Pediwear inclusief verzenden €52,75 betaald voor C&J-spanners (vorig jaar mei); dat is toch twee keer zoveel als Q-S.
Dat is waar, het is twee keer zo duur. Toch valt 50 EUR voor een paar spanners nog wel mee, in die zin dat er op de Nederlandse markt een hoop spanners zijn die nog duurder zijn.
Precies. Bovendien maakt, als ik me het goed kan herinneren, C&J de spanners wel zelf. En ja, ik heb vertrouwen in het merk C&J, daarom koop ik het ook. Ik mag toch aannemen dat de spanners die worden geleverd bij de schoen ook daadwerkelijk goed zijn voor de schoen zelf, zeker als het gaat om een gerespecteerd merk als C&J.
Ik betaal liever iets meer zodat ik zeker weet dat het past, dan iets minder en later wellicht problemen krijg. Tot nu toe heb ik overigens nog nooit problemen met C&J spanners gehad.
Ik weet niet of C&J de spanners zelf maakt en dat maakt me eigenlijk vrij weinig uit. In ieder geval is het zo dat de C&J spanners niet beter
hoeven te spannen, omdat het geen zogeheten leestspanners zijn. Het zijn gewoon generieke spanners. De kwaliteit van de spanners vind ik dan zelf wèl beter dan die van QS. Cederhout is leuk, maar volgens mij hoeft dat helemaal niet. Ook merk ik dat de 'waist' van de QS spanners te breed is, die van C&J hebben dat probleem niet.
Ik heb sterk het gevoel dat op de lange termijn, de C&J spanners meer waar voor hun geld leveren. Tijd zal het leren.