Auteur Topic: [Schoenen - Onderhoud] Schoenspanners  (463657 keer gelezen)

Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Schoenen - Onderhoud] Schoenspanners
Reactie #765 Gepost op: 04 april 2010 - 22:37:20
Exact. Alsof C&J ze zelf maakt....

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #766 Gepost op: 04 april 2010 - 22:51:11
Mwa, ben ik niet met jullie eens. De C&J spanners passen echt wel better dan mijn QS spanners. Bexley spanners heb ik niet, maar ik kan me niet voorstellen dat dàt goud is. Bovendien, het prijsverschil is maar gering t.o.v. QS.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #767 Gepost op: 04 april 2010 - 22:56:16
Ik heb bij Pediwear inclusief verzenden €52,75 betaald voor C&J-spanners (vorig jaar mei); dat is toch twee keer zoveel als Q-S.

Charlie

• Gast
Reactie #768 Gepost op: 04 april 2010 - 22:57:17
Mwa, ben ik niet met jullie eens. De C&J spanners passen echt wel better dan mijn QS spanners. Bexley spanners heb ik niet, maar ik kan me niet voorstellen dat dàt goud is. Bovendien, het prijsverschil is maar gering t.o.v. QS.

Precies. Bovendien maakt, als ik me het goed kan herinneren, C&J de spanners wel zelf. En ja, ik heb vertrouwen in het merk C&J, daarom koop ik het ook. Ik mag toch aannemen dat de spanners die worden geleverd bij de schoen ook daadwerkelijk goed zijn voor de schoen zelf, zeker als het gaat om een gerespecteerd merk als C&J.

Ik betaal liever iets meer zodat ik zeker weet dat het past, dan iets minder en later wellicht problemen krijg. Tot nu toe heb ik overigens nog nooit problemen met C&J spanners gehad.

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #769 Gepost op: 04 april 2010 - 23:14:24
Ik heb hier 12 paren Bexley schoenspanners liggen, dus voordat ik eventueel C&J schoenspanners aanschaf, zou ik graag willen weten of er hier iemand anders is die maat 42 gebruikt voor de UK 8 337-leest.
Te koop: Caruso, Incotex en Hugo Boss

https://www.marktplaats.nl/verkopers/7084980.html

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #770 Gepost op: 04 april 2010 - 23:17:05
Dus bij C&J heeft elke leest zijn eigen spanner :?:

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #771 Gepost op: 04 april 2010 - 23:21:20

Nope. Ik heb weleens gelezen dat er ook echte leestspanners van C&J zijn, maar volgens mij hebben we het hier over een 'one size fits all (lasts)'-spanner.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #772 Gepost op: 04 april 2010 - 23:31:33
Ik heb bij Pediwear inclusief verzenden €52,75 betaald voor C&J-spanners (vorig jaar mei); dat is toch twee keer zoveel als Q-S.
Dat is waar, het is twee keer zo duur. Toch valt 50 EUR voor een paar spanners nog wel mee, in die zin dat er op de Nederlandse markt een hoop spanners zijn die nog duurder zijn.
Precies. Bovendien maakt, als ik me het goed kan herinneren, C&J de spanners wel zelf. En ja, ik heb vertrouwen in het merk C&J, daarom koop ik het ook. Ik mag toch aannemen dat de spanners die worden geleverd bij de schoen ook daadwerkelijk goed zijn voor de schoen zelf, zeker als het gaat om een gerespecteerd merk als C&J.

Ik betaal liever iets meer zodat ik zeker weet dat het past, dan iets minder en later wellicht problemen krijg. Tot nu toe heb ik overigens nog nooit problemen met C&J spanners gehad.
Ik weet niet of C&J de spanners zelf maakt en dat maakt me eigenlijk vrij weinig uit. In ieder geval is het zo dat de C&J spanners niet beter hoeven te spannen, omdat het geen zogeheten leestspanners zijn. Het zijn gewoon generieke spanners. De kwaliteit van de spanners vind ik dan zelf wèl beter dan die van QS. Cederhout is leuk, maar volgens mij hoeft dat helemaal niet. Ook merk ik dat de 'waist' van de QS spanners te breed is, die van C&J hebben dat probleem niet.

Ik heb sterk het gevoel dat op de lange termijn, de C&J spanners meer waar voor hun geld leveren. Tijd zal het leren.

Charlie

• Gast
Reactie #773 Gepost op: 04 april 2010 - 23:34:36

Nee, C&J's maakt geen op leest gebaseerde spanners. Ik heb overigens wel vernomen dat de spanners van C&J perfect zijn voor de 337, 341 en 348 leest.
Laatst bewerkt op: 04 april 2010 - 23:38:02 door Charlie

RdB

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #774 Gepost op: 04 april 2010 - 23:37:05
Misschien ben ik een lompe boer hoor, grote kans, maar maakt het nou echt zoveel uit of die spanner 75% of 95% perfect zit? Zie je dat daadwerkelijk wanneer je je schoenen aanhebt of merk je dat aan de levensduur van de schoen?

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #775 Gepost op: 04 april 2010 - 23:38:50
Dat is waar, het is twee keer zo duur. Toch valt 50 EUR voor een paar spanners nog wel mee, in die zin dat er op de Nederlandse markt een hoop spanners zijn die nog duurder zijn.

Voor het verschil heb je toch zo'n prachtige Kent-kledingborstel.

Kent, Charlie. Met koninklijk keurmerk, ongetwijfeld.

Charlie

• Gast
Reactie #776 Gepost op: 04 april 2010 - 23:43:30
Misschien ben ik een lompe boer hoor, grote kans, maar maakt het nou echt zoveel uit of die spanner 75% of 95% perfect zit? Zie je dat daadwerkelijk wanneer je je schoenen aanhebt of merk je dat aan de levensduur van de schoen?

Het komt de schoenen uiteraard ten goede wanneer de spanners perfect aansluiten. Qua percentage geen idee, maar ik ga ervan uit dat het een voordeel is wanneer het percentage hoger uitvalt.

Ja, een Royal Warrant van H.M. Koningin Elizabeth II om precies te zijn.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #777 Gepost op: 04 april 2010 - 23:46:10
Ja, een Royal Warrant van H.M. Koningin Elizabeth II om precies te zijn.

Kijk aan.

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #778 Gepost op: 04 april 2010 - 23:48:37
Voor het verschil heb je toch zo'n prachtige Kent-kledingborstel.

:lol: Kwaliteit is daarmee gegarandeerd...

Maar ontopic: Hoewel niet helemaal te vergelijken omdat Loake een klasse lager is dan C&J denk ik, heb ik toch iets toe te voegen. Ik heb namelijk Loake spanners in mijn bezit en tevens Quality Shop spanners en in de praktijk passen De Quality Shop spanners toch echt beter. Het hele mechanisme van de apparaten is ook anders, maar het gaat erom dat indien de 'merkspanners' generiek zijn het echt geen garantie is dat het beter past.

@foto: Heb je wel eens geprobeerd om het voorste gedeelte iets in te schroeven? Dat scheelt namelijk aanzienlijk in de breedtespanning.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #779 Gepost op: 04 april 2010 - 23:53:13
Volgens mij zijn de C&J-spanners er ook niet in halve maten (ik kreeg althans een 8 voor een 8,5-schoen).