Auteur Topic: [Schoenen - Onderhoud] Schoenspanners  (463643 keer gelezen)

phil

• Bekijk profiel
Re: [Schoenen - Onderhoud] Schoenspanners
Reactie #795 Gepost op: 06 mei 2010 - 09:53:22
Ik heb laatst een 4 paar schoenspanner gekocht bij Qualityshop, maat 42/43. Ze zijn veel te groot voor mijn (maat 7.5) Santoni's, maar rekken mijn (maat 42) Magnanni's en (maat 42) Van Bommeltjes ook op. Hebben meer heren hier last van?

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #796 Gepost op: 06 mei 2010 - 10:10:06
Hoe bedoel je? Passen we nu wel of niet?

Oprekken doen ze de schoen niet, daar is de veer niet sterk genoeg voor lijkt me.

phil

• Bekijk profiel
Reactie #797 Gepost op: 06 mei 2010 - 10:12:15
Mijn magnanni's en vB's zijn echt een stuk ruimer sinds deze spanner erin zitten. in mijn Santoni's passen ze niet zelfs, ik krijg ze er met moeite in, dat lijkt me niet echt goed. Misschien een maatje kleiner proberen, of andere spanners?

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #798 Gepost op: 06 mei 2010 - 10:20:23
Ik gebruik al jaren schoenspanners, en ik zou mogen hopen dat ze m'n Santoni's oprekken (zijn nét te krap), maar helaas nooit iets van gemerkt. Blijkbaar dus toch steviger dan vB's ;)

Santoni-leest is wel erg smal, waardoor spanners niet "diep" in de schoen komen. Je kan misschien ook de spanners laten bijwerken (stuk afschuren), anders toch een kleiner maatje of een ander model. Heb je nu spreidspanners?

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #799 Gepost op: 06 mei 2010 - 10:28:52
Ik heb ook dat ze wel erg strak in mijn Santoni's 7,5 zitten. (ook 42/43 QS) Maar denk niet dat het veel kwaad kan..
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

phil

• Bekijk profiel
Reactie #800 Gepost op: 06 mei 2010 - 10:58:47
Rekken je 7,5 Santoni's niet uit door die (spreid)spanners? Ik gebruik ze niet in mijn Santoni's, zou het heel zonde vinden als deze uitrekken. Ze zitten me nu als gegoten.

Merk wel verschil in mijn Magnanni's. Je ziet ook dat het leer aan de zijkant trekt als de spanner erin zit. Het zijn trouwens wholecuts, zou dat iets uitmaken?

Iemand anders hier ervaring mee?

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #801 Gepost op: 06 mei 2010 - 11:28:48
Heb niet het idee dat ze heel erg uitrekken. Een spanner moet zoals de naam al doet vermoeden spannen, als ik een kleinere erin stop die er losser inzit dan is het idee van een spanner weg? (Leer loopt sowieso iets uit natuurlijk he?)

Charlie

• Gast
Reactie #802 Gepost op: 06 mei 2010 - 11:52:53
Dit is nu exact de reden waarom ik voor spanners van het merk zelf kies, e.g. C&J spanners i.p.v. spanners van QS.

Gewoon iets meer uitgeven, dan komt dit op de lange termijn je schoenen ten goede.

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #803 Gepost op: 06 mei 2010 - 15:11:35
Onzin. Het is soms gewoon even zoeken naar de juiste maat spanner voor de juiste schoen. Mijn Bexley's passen uitstekend in mijn Santoni's, en in dit draadje zijn legio voorbeelden te vinden van mensen die tevreden zijn met hun goedkopere spanners. En zoals al eerder gezegd, de 'merk'-spanners zijn vaak generiek, wat betekent dat met verschillende leesten die dingen lang niet altijd beter zitten.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #804 Gepost op: 08 mei 2010 - 00:49:49
Het is hier reeds een keer opgemerkt dat de spanners van QS tegenwoordig per maat gaan. Dat zou betekenenen dat ze wellicht nu wat beter op de originele leest van de schoen af te stemmen zijn...

Edit: inmiddels al niet meer... jammer...

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #805 Gepost op: 08 mei 2010 - 10:33:35
Gisteren nog wel?

Charlie

• Gast
Reactie #806 Gepost op: 08 mei 2010 - 11:45:29
Gisteren nog wel?

Haha, lekkere timing, Orno.  ;)

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #807 Gepost op: 08 mei 2010 - 11:51:37
Haha

Nee zonder grappen, ik wilde eergisteren iets bestellen, had alles in mijn mandje gedaan maar nog niet uitgecheckt. En had spanners met hele maten en nu kijk ik en zijn ze weg..  8-[

GSA

• Gast
Reactie #808 Gepost op: 08 mei 2010 - 16:28:42
Haha

Nee zonder grappen, ik wilde eergisteren iets bestellen, had alles in mijn mandje gedaan maar nog niet uitgecheckt. En had spanners met hele maten en nu kijk ik en zijn ze weg..  8-[

Is inderdaad jammer, want het zijn weer de 'oude' spanners die verkocht worden. Helaas zijn de reisspanners er ook niet in mijn maat. Was wel benieuwd.

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #809 Gepost op: 08 mei 2010 - 17:10:05
Zal die dude eens mailen wat er aan de hand is.