Auteur Topic: [Schoenen - Onderhoud] Schoenspanners  (463646 keer gelezen)

jc.togi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Schoenen - Onderhoud] Schoenspanners
Reactie #810 Gepost op: 08 mei 2010 - 17:14:59
Mijn magnanni's en vB's zijn echt een stuk ruimer sinds deze spanner erin zitten. in mijn Santoni's passen ze niet zelfs, ik krijg ze er met moeite in, dat lijkt me niet echt goed. Misschien een maatje kleiner proberen, of andere spanners?

Heb je de breedte van het neusblok al zo klein mogelijk gezet? Dat kan nog wel wat schelen. Anders misschien toch eens een maatje kleiner proberen. De spanners mogen, zoals de naam al zegt, je schoenen op spanning zetten, maar is niet de bedoeling dat je ze met heel veel kracht in en uit je schoenen moet stoppen. Dan zijn ze waarschijnlijk een maat te groot en kunnen ze je schoenen wel degelijk wat ruimer maken (zeker bij suede, dat is wat zachter leer).

Als je echt perfect passende spanners wil, kun je ze natuurlijk ook altijd nog op maat schuren :wink:

jc.togi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #811 Gepost op: 08 mei 2010 - 17:16:24
Hier hebben ze trouwens de cederhouten spanners wel nog gewoon per enkele maat: www.schoenspanners.nl

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #812 Gepost op: 08 mei 2010 - 20:22:33
Haha

Nee zonder grappen, ik wilde eergisteren iets bestellen, had alles in mijn mandje gedaan maar nog niet uitgecheckt. En had spanners met hele maten en nu kijk ik en zijn ze weg..  8-[

Ghehe. Dat verzin je toch niet. En ik maar denken dat ik de boel gewoon niet goed bijhield...  ;)
Laatst bewerkt op: 08 mei 2010 - 20:24:08 door Mad Hatter

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #813 Gepost op: 08 mei 2010 - 20:25:56
Hier hebben ze trouwens de cederhouten spanners wel nog gewoon per enkele maat: www.schoenspanners.nl

Ik zie net dit, dat lijkt mij ook een goed alternatief. Zou iemand die eens naast een QS spanner op de gevoelige plaat willen zetten? Vond dat echt een goede aktie, een tijdje geleden. Durf het zelf niet aan om zomaar te bestellen namelijk.

jc.togi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #814 Gepost op: 08 mei 2010 - 21:52:57
Ik zie net dit, dat lijkt mij ook een goed alternatief. Zou iemand die eens naast een QS spanner op de gevoelige plaat willen zetten? Vond dat echt een goede aktie, een tijdje geleden. Durf het zelf niet aan om zomaar te bestellen namelijk.

@Mad Hatter: Ik heb geen QS spanners liggen maar kan morgen een paar goede foto's maken van de spanners van schoenspanners.nl, misschien heb je daar al wat aan.

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #815 Gepost op: 08 mei 2010 - 22:30:11
Dank jc.togi. Wellicht dat het me wel een beeld schetst. Welke maat betreft het, als ik vragen mag?

jc.togi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #816 Gepost op: 09 mei 2010 - 10:34:56

Op verzoek hier een paar foto's van de cederhouten schoenspanners van schoenspanners.nl, dit is maat 44.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #817 Gepost op: 09 mei 2010 - 10:41:31
Precies hetzelfde als Q-S.

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #818 Gepost op: 09 mei 2010 - 10:45:50
Haha

Hoe is de pre- en aftersales van schoenenspanners.nl? Wat vind QS altijd erg snel en reageren om e-mails en ook nog eens met een gedegen advies komen.
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Charlie

• Gast
Reactie #819 Gepost op: 09 mei 2010 - 11:04:08
En... niet te vergeten dat QS zelfs een vijfje in een enveloppe doet omdat e.g. een schoenlepel niet met een pakketje hoeft te worden verzonden!

Godfather

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #820 Gepost op: 09 mei 2010 - 11:05:13

Het probleem met enkele maat is dat de tussenmaten niet goed plaatsbaar zijn. Iemand met maat 42 1/2 bijvoorbeeld bestelt bij QS 42/43. Maar wat moet hij bestellen bij een hele maat, 42 of 43? In die zin lijkt mij de keuze bij QS wat makkelijker.

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #821 Gepost op: 09 mei 2010 - 11:07:31
Het probleem met enkele maat is dat de tussenmaten niet goed plaatsbaar zijn. Iemand met maat 42 1/2 bijvoorbeeld bestelt bij QS 42/43. Maar wat moet hij bestellen bij een hele maat, 42 of 43? In die zin lijkt mij de keuze bij QS wat makkelijker.

Ben ik met je eens maar dacht dat Q-S 41,5 / 42,5 /43,5 als maten aanbood?
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Godfather

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #822 Gepost op: 09 mei 2010 - 11:18:17
Ben ik met je eens maar dacht dat Q-S 41,5 / 42,5 /43,5 als maten aanbood?

Van de eigenaar van QS weet ik dat hij tijdelijk hele maten heeft aangeboden maar daar toch weer vanaf is gestapt omdat het aantal "probleemgevallen" met tussenmaten toeneemt. De range passende spanners bij gecombineerde maten is eenvoudig groter dan bij enkele maten.

jc.togi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #823 Gepost op: 09 mei 2010 - 11:26:35
Van de eigenaar van QS weet ik dat hij tijdelijk hele maten heeft aangeboden maar daar toch weer vanaf is gestapt omdat het aantal "probleemgevallen" met tussenmaten toeneemt. De range passende spanners bij gecombineerde maten is eenvoudig groter dan bij enkele maten.

Weet niet hoe pre- en aftersales bij schoenspanners.nl zijn, had pakket na bestelling wel snel in huis.

Ik had zelf juist probleem met tussenmaat dat ik er bij QS niet uitkwam. Ik heb maat 43,5, dus dan zit je met 42/43 en 44/45 daar net tussenin. Schoenspanners.nl raadde me aan bij een halve maat, de spanners in volgende hele maat te nemen, maat 44 dus. Met het neusblok zijn de spanners nog af te stellen en zodoende pasten ze bij mij perfect.

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #824 Gepost op: 09 mei 2010 - 17:56:02
Op verzoek hier een paar foto's van de cederhouten schoenspanners van schoenspanners.nl, dit is maat 44.

...foto's...

Bedankt, jc.togi. Wellicht kan ik nu een beetje een vergelijk maken met de wreefhoogte e.d.
Het zal nog steeds wel lastig worden met het kiezen van de maat, maar soit.

Ik kan mij zo voorstellen, dat het bereik van een enkele maat spanner ook iets kleiner is. Op de vergelijkingsfoto van een tijdje geleden leek de veer ook iets korter.
Het meest generiek zijn overigens de spanners van Rochester, welke bijvoorbeeld ook door Loake gebruikt worden.
Ideaal als je op reis gaat en meerdere schoenen, maar slechts één paar spanners wenst mee te nemen.