Auteur Topic: [Schoenen - Onderhoud] Schoenspanners  (463658 keer gelezen)

Keyser Soze

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Schoenen - Onderhoud] Schoenspanners
Reactie #750 Gepost op: 29 maart 2010 - 23:31:31
kan iemand mij vertellen waar ik het beste (lees goedkoopste) cederhouten schoenspanners kan kopen (online)?
ik wil 4 paar kopen (maat 43-44).
Op dit moment heb ik op schoenspanners.nl de goedkoopste (90 euro voor 4 paar) gevonden.
Zijn ze voor minder te vinden, of is deze site the place to be?

ik las namelijk ergens anders in een topic dat bexley schoenspanners ergens goedkoper zouden zijn?
graag uwer suggesties.

bij voorbaat dank

Mitchell

• Gebruiker
  • 100% Cashmere
    • Bekijk profiel

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #752 Gepost op: 30 maart 2010 - 09:56:17
kan dit gemoved worden naar het desbetreffende topic
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #753 Gepost op: 30 maart 2010 - 10:11:22
Posts verplaatst naar het juiste topic.

maikel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #754 Gepost op: 03 april 2010 - 15:09:56
Ik heb sinds eergisteren een stel Bexley spanners maar als deze in mijn schoenen zitten raken beide
houten gedeeltes elkaar net niet (zeg een spleetje van een 1cm tot 0.5 cm).

Ik vraag mij daarom af of ze niet te strak zitten of is dit de bedoeling? Ze hebben in principe dezelfde
maat als mijn schoenen.

Charlie

• Gast
Reactie #755 Gepost op: 03 april 2010 - 15:14:14
Als het goed is zit er een veer tussen de hak en het neus gedeelte van de schoenspanners en aangezien deze elkaar niet raken is het dus de correcte maat. Ik moet alleen wel toegeven dat meer ruimte tussen de gedeeltes gangbaarder is.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #756 Gepost op: 03 april 2010 - 16:00:10
Dat ligt natuurlijk voornamelijk aan de veerconstante. Ik zou zeggen dat er inderdaad te veel kracht op de schoenen zou staan, maar ik heb geen spanners van Bexley.

Mediaman

• Gast
Reactie #757 Gepost op: 03 april 2010 - 17:55:34
Ik heb sinds eergisteren een stel Bexley spanners maar als deze in mijn schoenen zitten raken beide

Ik vraag mij daarom af of ze niet te strak zitten of is dit de bedoeling? Ze hebben in principe dezelfde
maat als mijn schoenen.

Bij mij precies het zelfde bij mijn Bexley-spanners, daar zal door de fabrikant wel over nagedacht zijn lijkt me. Zolang je de spanners bij het insteken kan laten inveren met de hand kan het niet te krachtig zijn om een schoen uit zijn verband te drukken.

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #758 Gepost op: 04 april 2010 - 16:36:54

maat als mijn schoenen.

Ik denk dat het wel kan, Maikel. Sommige schoenen en spanners passen wat beter bij elkaar dan andere, maar zoals MM zegt gaat het erom dat je de veer nog kunt indrukken.
Wellicht helpt het om het schroefje aan de zijkant van het voorste gedeelte iets in te schroeven, dan worden de spanners iets smaller. Als gevolg zullen ze minder weerstand ondervinden bij het insteken en zullen ze wellicht iets verder in de schoenen gaan.
Ook weer niet teveel inschroeven natuurlijk, hij moet wel nog iets spannen in de breedte. ;)

jc.togi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #759 Gepost op: 04 april 2010 - 17:07:27

maat als mijn schoenen.

Zou idd ook voorstellen de voorkant van de spanner wat smaller te maken om de spanning er een beetje af te halen. Op spanning is prima, maar bij teveel spanning ga je je schoen uitrekken en dat is over het algemeen niet de bedoeling van dit soort spanners. 0,5 tot 1 cm lijkt me wat krap, maar gaat om de spanning tussen hiel en neus van de spanner.

Ook nog wel even iets om mee te nemen als het om suede schoenen gaat, suede is zachter dan normaal leer, dus bij deze schoenen moet de spanning op de schoenen mijns inziens echt niet te sterk zijn.

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #760 Gepost op: 04 april 2010 - 20:55:30
Welke maat Bexley schoenspanners doen jullie in een UK 8 337-leest van C&J? De Bexley spanners in maat 42 zitten namelijk behoorlijk strak aan de zijkanten van de schoen.
Te koop: Caruso, Incotex en Hugo Boss

https://www.marktplaats.nl/verkopers/7084980.html

Charlie

• Gast
Reactie #761 Gepost op: 04 april 2010 - 21:43:41
Je kunt net zo goed C&J spanners kopen. £35.

Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #762 Gepost op: 04 april 2010 - 21:57:47
Wat veel te veel is. Bij mijn weten heeft C&J ook maar 1 soort spanners, dus geen spanners per leest. Dus onzinnig om voor universele C&J spanners veel meer neer te tellen dan andere universele spanners.

Charlie

• Gast
Reactie #763 Gepost op: 04 april 2010 - 22:07:13
Wat veel te veel is. Bij mijn weten heeft C&J ook maar 1 soort spanners, dus geen spanners per leest.

Geen idee, het zou kunnen natuurlijk. Ik heb daarentegen toch meer vertrouwen in de spanners van C&J (enkel voor C&J schoenen) dan in spanners van een ander merk.

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #764 Gepost op: 04 april 2010 - 22:26:57
Vertrouwen omdat het merk C&J is.Ze zouden net zo goed onder een ander merk verkocht kunnen worden.