Maakt de breedte nog uit ? M'n nieuwe magnanni's zijn vrij smal en die spanners zien er soms best breed uit....
Zelf gebruik ik ook uitsluitend cederhouten schoenspanners.Ben echt heel tevreden met de eigenschappen van dit zogenaamde "rood californisch cederhout".Zelf heb ik mijn spanners in een iets luxere versie dan de bekende bexleys, namelijk die met een messing knop bovenop. Dit model:Gekocht op marktplaats.nlVolgens mij verkoopt Shoes&Shirts ook hetzelfde model als huismerk, er zit dan alleen een plaatje op met het logo van S&S. Weet niet of deze ook van cederhouten zijn.
Citaat van: "Cerillo"Zelf gebruik ik ook uitsluitend cederhouten schoenspanners.Ben echt heel tevreden met de eigenschappen van dit zogenaamde "rood californisch cederhout".Zelf heb ik mijn spanners in een iets luxere versie dan de bekende bexleys, namelijk die met een messing knop bovenop. Dit model:Gekocht op marktplaats.nlVolgens mij verkoopt Shoes&Shirts ook hetzelfde model als huismerk, er zit dan alleen een plaatje op met het logo van S&S. Weet niet of deze ook van cederhouten zijn.Die van S&S zijn anders.... geen zijspanner in het teenstuk, en maar met een enkele veer ipv een dubbelle
Ik wil voor mijn schoenen ook spanners hebben alleen ik heb maat 49-50 nodig. Weet iemand waar ik die maat kan krijgen. Overal op internet waar ik heb gekeken zijn ze te klein. Ik wil graag met hielstuk waar hierboven over gesproken wordt.
Citaat van: "Vortex"Citaat van: "Napoleon"te groot is nooit een probleem, die veer is groot genoeg!Nee? Probeer maar eens zo'n te grote saedler in een te kleine schoen met smalle leest te krijgen dan. Of het lukt je niet bij de hak en/of je het leer zit heel strak om de spanners heen (niet goed voor de vorm).Oftewel wel een probleem, heb het hier zelf met een paar.ok met seadler heb ik geen ervaring; die van S&S zijn prima ookal zijn ze groter dan je schoen
Citaat van: "Napoleon"te groot is nooit een probleem, die veer is groot genoeg!Nee? Probeer maar eens zo'n te grote saedler in een te kleine schoen met smalle leest te krijgen dan. Of het lukt je niet bij de hak en/of je het leer zit heel strak om de spanners heen (niet goed voor de vorm).Oftewel wel een probleem, heb het hier zelf met een paar.
te groot is nooit een probleem, die veer is groot genoeg!
Ik heb een paar of 15 Seeadler Cederhout (B-keuze- hout met spint) voor iets van 15 eur per paar - ik ben hier meer dan tevreden mee.Het volgende blijkt : het maakt in de praktijk niet zoveel uit wat voor spanners je gebruikt, mist je maar cederhout (met of zonder stukjes spint) en geen veerspanners gebruikt. De hiel moet ook niet al te spits zijn....
Heren,dat gedoe over cederhout is echt onzin! Vocht in je schoen verdampt en gaat niet eerst in het hout zitten. En wie heeft ooit naar cederhout geurende schoenen gehad. Al met al is het een sprookje. De vorm is veel belangrijker. Seeadler bevalt mij(n schoenen) uitstekend.Laat je niet gek maken.Paul
Citaat van: "cypripedium"ik heb twee paar van deze spanners, en ze zijn perfect. Zelfs Eduard van Sir Max heeft ze goedgekeurd. http://www.juniper-ridge.com/premium_men.htmlIk heb ze ook, maar vind de hiel wat spits waardoor je een wat groter drukvlak hebt daar. Eveneens zit er wat weinig vlees aan, ook op de wreef.
ik heb twee paar van deze spanners, en ze zijn perfect. Zelfs Eduard van Sir Max heeft ze goedgekeurd. http://www.juniper-ridge.com/premium_men.html
Waar kun je die Juniper Ridge spanners krijgen? Moet je die per se uit Amerika laten komen?