Auteur Topic: [Schoenen - Onderhoud] Schoenspanners  (463578 keer gelezen)

Rutger Jan

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Schoenen - Onderhoud] Schoenspanners
Reactie #150 Gepost op: 06 januari 2008 - 20:40:35
Quality Shop is vertrouwd, bestel maar.

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #151 Gepost op: 06 januari 2008 - 20:42:07
Citaat van: "Rutger Jan"
Quality Shop is vertrouwd, bestel maar.

De eigenaar staat volgens mij ook op Hyves en is lid van de Hyves Borrelli club... Zou hij geen lid van SF zijn?
Te koop: Caruso, Incotex en Hugo Boss

https://www.marktplaats.nl/verkopers/7084980.html

Rutger Jan

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #152 Gepost op: 06 januari 2008 - 20:51:44
Dan wel een lid dat niet post :D Gezien de producten die hij verkoopt zou hij hier prima tussen passen. Fijne producten en prima service.

Peer Gynt

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #153 Gepost op: 06 januari 2008 - 21:04:09
Dan wel een lid dat niet post :D Gezien de producten die hij verkoopt zou hij hier prima tussen passen. Fijne producten en prima service.

Mister Quality daarentegen is wel een SF'er, maar post nu niet meer geloof ik  :P Was van korte duur geloof ik nadat hij een paar keer z'n shopnaam noemde.
"Une personne n'est jamais heureuse excepté au prix d'ignorance." - Anatole France

Rutger Jan

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #154 Gepost op: 06 januari 2008 - 21:43:50
Excusez moi, die bedoelde ik ook. Ik zie net dat Quality Shop een online shop is waar je fake merkkleding kan bestellen :? Mister Quality daarentegen is wel een prima online shop.

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #155 Gepost op: 06 januari 2008 - 21:51:53
Excusez moi, die bedoelde ik ook. Ik zie net dat Quality Shop een online shop is waar je fake merkkleding kan bestellen :? Mister Quality daarentegen is wel een prima online shop.

Bedoel je niet (toch) Quality Shop met een streepje ertussen? Volgens mij verkoopt Meneer Kwaliteit geen spannertjes.

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #156 Gepost op: 06 januari 2008 - 21:53:45
Citaat van: "Jesper"

Bedoel je niet (toch) Quality Shop met een streepje ertussen? Volgens mij verkoopt Meneer Kwaliteit geen spannertjes.

Ik doel in ieder geval op die met het streepje (-) ertussen.

Rutger Jan

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #157 Gepost op: 06 januari 2008 - 21:56:00
Citaat van: "Jesper"

Oh ja, die bedoel ik inderdaad. Hoe verwarrend al die originele namen.

Topdude

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #158 Gepost op: 06 januari 2008 - 21:56:01
Citaat van: "foto010101"
Citaat van: "Topdude"
Citaat van: "Cerillo"
Op marktplaats.nl worden deze ook verkocht: http://link.marktplaats.nl/134481141 voor 24,50 euro.

Is dit goed spul?

Want dan bestel ik er een stapeltje.

Yep, that's the one. Je kunt ook even wachten op mijn review die in de loop van de week zal komen.

Goed plan. Ik ben benieuwd.

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #159 Gepost op: 08 januari 2008 - 15:42:40
Ik heb mijn Seeadler spanners in maat 42 vergeleken met mijn recent aangeschafte Quality-Shop schoenspanners in maat 42/43.

Wat betreft de kwaliteit van het hout: het cederhout van beide schoenspanners is vrijwel identiek. Ze ruiken sterk naar cederolie en nemen het vocht snel op. Als je je handen erop houdt dan heb je direct droge handen. Niet alle cederhouten schoenspanners nemen vocht even snel op. Wel moet ik hierbij vermelden dat het licht opschuren van de spanner de vochtopname direct zou kunnen verbeteren. Het hout is dan immers weer poreus aan het oppervlakte.

Wat betreft de contructie: beide schoenspanners liggen op hetzelfde niveau. De veren en schroeven lijken identiek en zijn op dezelfde manier bevestigd.

Uiteraard is de vorm van het allergrootste belang. Één verschil valt mij direct op: het hielstuk van de Quality-Shop schoenspanner is wat breder.

Het zijn beide zeer goede schoenspanners voor een prima prijs. Een schoen met een wat meer ruimte bij de hielen zou wellicht beter gevuld worden met een Quality-Shop schoenspanner. Verder vind ik de knop van de Quality-Shop schoenspanner wel handig. De schoenspanner is zo makkelijker uit de schoen te halen.

Topdude

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #160 Gepost op: 08 januari 2008 - 16:43:51
Het klinkt misschien een beetje blond, maar is het de bedoeling om exact de juiste schoenmaat te nemen voor de spanner, of juist een maatj ekleiner, zodat er meer druk op het binnenwerk kan worden uitgeoefend.

Ik heb nu een paar schoenen maat 9, daarbij dan spanners voor 43?

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #161 Gepost op: 08 januari 2008 - 17:08:01
Het klinkt misschien een beetje blond, maar is het de bedoeling om exact de juiste schoenmaat te nemen voor de spanner, of juist een maatj ekleiner, zodat er meer druk op het binnenwerk kan worden uitgeoefend.

Kun je me vertellen wat voor schoenen je hebt, dan kan ik een betere inschatting maken.

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #162 Gepost op: 08 januari 2008 - 17:22:14
Kun je me vertellen wat voor schoenen je hebt, dan kan ik een betere inschatting maken.
Mijn Bexley's maat 41 lijken net iets te klein voor mijn Santoni's maat 7 en C&J maat 7,5.

Topdude

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #163 Gepost op: 08 januari 2008 - 19:15:06

Een paar VB Noble Blue maat 9
Dan nog een zevental paren VB, maar dan de gewone meuk.

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #164 Gepost op: 08 januari 2008 - 19:22:49

Een paar VB Noble Blue maat 9
Dan nog een zevental paren VB, maar dan de gewone meuk.

Ok, dan wordt het inderdaad een schoenspanner in maat 43.