Auteur Topic: [SuitSupply] Nieuw maatwerk label  (72158 keer gelezen)

Daan

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[SuitSupply] Nieuw maatwerk label
Reactie #105 Gepost op: 03 februari 2005 - 17:16:33
Citaat van: "gusto napolitano"
Iemand van de forum-leden nog aandacht aan suitsupply besteed aangaande hun maatwerk.Het is al een tijdje stil rondom dit merk.

*check*. vandaag even in een loos uurtje langsgehopt, en een afspraak gemaakt voor volgende week donderdag. even snel 2 pakken bekeken. eentje van italiaanse en een van engelse maak. moet zeggen de engelse zag er een stuk beter uit, en volgens de verkoper compleet handwerk. daarover heb ik mijn twijfels, maar de knoopsgaten waren iig handgenaaid en stonden lichtelijk open. twijfel zelf nog een beetje tussen italiaans en engels. ook kan je bij een engels maatpak een knopengulp als optie nemen.

het wordt iig een s120, dubbele split, 2,5 knoops en lichtblauwe voering denk ik, beetje afhankelijk wat welke stof ik neem.

Daan

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #106 Gepost op: 07 februari 2005 - 22:40:11
wat vinden de heren eigelijk van een donkerblauwpak met een lichtblauwe binnenvoering? zelf denk ik dat het wel gaaf staat maar bevestiging is ok  8)

Bonne

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #107 Gepost op: 07 februari 2005 - 22:41:35
Citaat van: "postman"
wat vinden de heren eigelijk van een donkerblauwpak met een lichtblauwe binnenvoering? zelf denk ik dat het wel gaaf staat maar bevestiging is ok  8)

Erg fraai, mooie combinatie.

Vodka

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #108 Gepost op: 07 februari 2005 - 22:42:26
Citaat van: "postman"

Gusto heeft in een topic (geen flauw idee welke) een donkerblauw pak gepost met lichtblauwe voering. Ik vind het er iig erg leuk uitzien.
Sailing, an expensive way to travel for free"

Lex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #109 Gepost op: 25 februari 2005 - 18:07:13
Ok mensen, ik ben er vandaag weer geweest en neem terug wat ik gister zei. Het is nu goed. Wat ik overigens hoorde was dat de aankomende collectie geen volledige plakpakken meer bevat. Ook kunnen de knoopsgaten open. Klinkt dan toch wel erg interessant.
'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing.

Daan

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #110 Gepost op: 26 februari 2005 - 11:18:08
we zullen 't zien de 17e maart  :lol:

Camiceria

• Gebruiker
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Reactie #111 Gepost op: 26 februari 2005 - 13:23:13
Klein beetje off-topic; kreeg op mijn shirtmakers mail een aanvraag naar informatie binnen van iemand die zei nergens iets vanaf te weten, complete leek te zijn etc etc

Beetje vreemd dat de aanvraag binnenkwam van een @suitsupply.com adres :D
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

Merlino

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #112 Gepost op: 26 februari 2005 - 14:09:04
Screenshot maken, eerst hier posten zodat wij kunnen lachen en daarna opsturen naar een hoge pief bij SuSu (hmm, frappant wat een lidwoordje kan uitmaken voor de betekenis!).

:twisted:
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

guest45

• Gast
Reactie #113 Gepost op: 26 februari 2005 - 14:30:30
Citaat van: "W1ZZ"
Screenshot maken, eerst hier posten zodat wij kunnen lachen en daarna opsturen naar een hoge pief bij SuSu (hmm, frappant wat een lidwoordje kan uitmaken voor de betekenis!).

:twisted:

broer van een vriendin van me zit daar (SuSu) vrij hoog dus ik zal eens wat van me laten horen :twisted:

Nexus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Reactie #114 Gepost op: 26 februari 2005 - 14:51:33
Heb er twee broeken op lengte laten vermaken. Bij de ene zijn ze bij één broekspijp vergeten de omslag vast te maken (slaat dus altijd om als je hem aantrekt), bij de andere broek is de ene pijp iets langer dan de andere geworden heb ik 't idee :?.

Je zult begrijpen dat ik er mijn pak niet zou laten maken (ook voor vermaken kom ik er nu niet meer)  :roll:
Fashion can be bought. Style one must possess.

Bonne

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #115 Gepost op: 26 februari 2005 - 14:53:53
Citaat van: "Nexus"
Heb er twee broeken op lengte laten vermaken. Bij de ene zijn ze bij één broekspijp vergeten de omslag vast te maken (slaat dus altijd om als je hem aantrekt), bij de andere broek is de ene pijp iets langer dan de andere geworden heb ik 't idee :?.

Je zult begrijpen dat ik er mijn pak niet zou laten maken (ook voor vermaken kom ik er nu niet meer)  :roll:

Je hoort toch steeds meer slechte verhalen over SuSu. Las ergens anders ook al wat klachten van mensen die hun pak wilden laten tailleren etc. waarbij het ook helemaal fout was gegaan.

Lex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #116 Gepost op: 26 februari 2005 - 14:58:52
Citaat van: "Bonne"

Je hoort toch steeds meer slechte verhalen over SuSu. Las ergens anders ook al wat klachten van mensen die hun pak wilden laten tailleren etc. waarbij het ook helemaal fout was gegaan.

Ja dat was dus bij mij het geval. Tailleren op de rug maar wel alle stof in de nek laten zitten waardoor je richels krijgt (om het zo maar ff te noemen). Het is nu uiteindelijk goed gekomen na het weer te laten vermaken, maar je krijgt niet de indruk dat als je een maatpak laat maken deze ook daadwerkelijk aan al je eisen en wensen zal voldoen.
'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing.

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Reactie #117 Gepost op: 08 maart 2005 - 09:39:13
Citaat van: "Huey"
Dat ziet er zeer zeker interessant uit, weet je toevallig ook richtlijnen qua prijs? Bijv. super 100 vs. super 150 ofzo? Wat voor stoffen hebben ze? Loro Piana en Zegna dacht ik? Denk dat ik dan van de week even bij ze naar binnen stap.

Ik heb net een mooie donker antraciet krijtstreep besteld met een super 130 van Barberes. Prijs EUR 598,-
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
Reactie #118 Gepost op: 08 maart 2005 - 09:41:07
Ze hebben zo ver ik weet idd Loro Piana; Zegna: zou kunnen. Heb even door hun stalenboekjes gekeken, veel keus. De door jouw genoemde stoffen zullen natuurlijk duurder uitvallen dan 350 EUR.

Ik denk dat ik sowieso wel duurder uitkom. Wil dan wel een gepitte gulp, open knoopsgaten, handgenaaid en zo'n borstzakje in 'bootjesvorm'. Ook een mooie stof natuurlijk.

Ik wil er wel een aparte twist aan geven alleen. Misschien d.m.v. een aparte kleur voering?

Apparte kleur voering zit in de prijs!!!

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
Reactie #119 Gepost op: 08 maart 2005 - 09:48:47
De vanaf prijzen zijn voor tweedelig, ik heb een driedelig nodig. De vanaf prijzen zijn ook nog in hele lelijke stoffen, vaak zit er nog iets van polyester ofzo in verwerkt. Dus met een beetje nette stof kom je al gelijk duurder uit. Bij het italiaanse pak kunnen de knoopjes niet open, bij het engelse wel. Bij het Italiaanse pak kost een vest 150 euro extra en bij het Engelse pak 250 euro meer. En tsja, gewoon het afwerkingsniveau vond ik niet bijster mooi.

Ik was eerder vandaag bij Sartoria voor die Barba's en daar heb ik gekeken naar een pak van hun eigen merk, dat zag er al véél netter uit. Dat is maat confectie en daarmee kom je ook rond de 800 a 900 euro uit.

Hmm... ik moet er duidelijk nog een keer langs, want ik was in de veronderstelling dat open knoopsgaten wel gewoon standaard waren bij het Italiaanse pak  :-k .

Misschien moet je ook eens bij New Tailor kijken: http://pollux.hwigroup.com/stijlforum/forum/viewtopic.php?t=23

Citaat van: "newtailor.nl"
Maatpakken zijn verkrijgbaar vanaf € 650,-; gemiddeld besteden onze klanten € 1050,-. De prijs wordt bepaald door de stof, de hoeveelheid stof en waar we het laten maken. Onze Italiaanse handgemaakte pakken beginnen op € 1350,-, de Poolse pakken op € 1000,- en de Engelse pakken € 650,-. In Engeland  maken we de open knoopsgaten met een machine. Bovendien worden de lange naden daar met een machine vervaardigd. In Italië en Polen worden de pakken geheel met de hand vervaardigd en zijn de dames en heren kleermakers met een knoopsgat alleen al 15 minuten bezig.

Nexus: De italiaanse lijn van SuSu kan ook gewoon open. De vraag is of ze ook handgemaakt zijn. Volgens hun mailtje aan jouw (zie allereerste topic) is dit machinaal, maar wel als optie handgemaakt, net als een gepitte gulp.