Auteur Topic: [SuitSupply] Nieuw maatwerk label  (72148 keer gelezen)

Huey

• Gast
[SuitSupply] Nieuw maatwerk label
Reactie #45 Gepost op: 28 oktober 2004 - 14:25:59
Citaat van: "gusto napolitano"
Citaat van: "postman"
ze zitten in de buurt van de pc hooft toch ? welke tram gaat daar heen ;)
Volgens mij  in de van Baerlestraat maar weet dat niet zeker.

Willemsparkweg. Maar dat is net als de P.C. een zijstraat van de de van Baerlestraat.

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #46 Gepost op: 28 oktober 2004 - 14:32:23
Citaat van: "Huey"

Willemsparkweg. Maar dat is net als de P.C. een zijstraat van de de van Baerlestraat.
Dat dacht ik al was in de war met de voormalige Possen.com.die verderop in de van baerlestraat zat.

Huey

• Gast
Reactie #47 Gepost op: 28 oktober 2004 - 14:35:16
Citaat van: "Huey"

Dat dacht ik al was in de war met de voormalige Possen.com.die verderop in de van baerlestraat zat.
Is dat niet nu Harvey Lewis o.i.d. geworden?

zampa di gallina

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #48 Gepost op: 28 oktober 2004 - 14:36:23
Gusto, zo zie ik het niet helemaal. Jij hebt het over mensen die niet veel willen betalen. Ik heb het over iemand die niet veel kan betalen (ikzelf). :lol: Ik vind SuSu rtw echt een uitkomst. Namelijk veel voor weinig. Zie het zo: ik kan een paar Ralph Lauren overhemden kopen of ik kan (veel) Zara overhemden kopen (ze verkopen niet alleen diagonale streepjes) en een enkele Borrelli. Dan doe ik dus liever het laatste. Zo zie ik dus ook de pakken van SuSu. Belachelijk lage prijs (zeker voor 100% canvas), normale kleuren, een goed model en aardige details. Ondertussen spaar ik dan door voor het "echte werk". Dit geldt dus voor mij alleen voor RTW, voor MTM zou ik nooit gebruik maken van SuSu omdat ik de prijs-kwaliteitsverhouding dan niet meer goed vind.

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #49 Gepost op: 28 oktober 2004 - 14:37:22
Klopt is oorspronkelijk amerikaans nu een onderdeel van Society Shop als ik het goed begrijp.

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #50 Gepost op: 28 oktober 2004 - 14:46:54
Citaat van: "zampa di gallina"
Gusto, zo zie ik het niet helemaal. Jij hebt het over mensen die niet veel willen betalen. Ik heb het over iemand die niet veel kan betalen (ikzelf). :lol: Ik vind SuSu rtw echt een uitkomst. Namelijk veel voor weinig. Zie het zo: ik kan een paar Ralph Lauren overhemden kopen of ik kan (veel) Zara overhemden kopen (ze verkopen niet alleen diagonale streepjes) en een enkele Borrelli. Dan doe ik dus liever het laatste. Zo zie ik dus ook de pakken van SuSu. Belachelijk lage prijs (zeker voor 100% canvas), normale kleuren, een goed model en aardige details. Ondertussen spaar ik dan door voor het "echte werk". Dit geldt dus voor mij alleen voor RTW, voor MTM zou ik nooit gebruik maken van SuSu omdat ik de prijs-kwaliteitsverhouding dan niet meer goed vind.
Wat ik bedoel te zeggen is dat er mensen zijn die er gewoon leuk bij willen lopen en niet 200 euro voor een hemd willen uitgeven of duurder daar is dus wat mij betreft niks mis mee.Ook zijn er mensen die het niet kunnen betalen al die duurdere kleding ook daar is in mijn opinie niks mis mee.Haal daar heus mijn neus niet voorop hoor in tegendeel.

zampa di gallina

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #51 Gepost op: 28 oktober 2004 - 14:55:56
Zo was het ook niet bedoelt hoor Gusto. Wat ik eigenlijk alleen wilde zeggen is dat kwaliteit relatief is, en dat je zowel bij Zara als bij Borrelli als bij SuSu RTW kwalitatief goede kleding kan kopen.

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #52 Gepost op: 28 oktober 2004 - 15:09:36
Ik zat laatst een stukje over Zara te lezen, het ging over een colbertje dit zat zo goed in elkaar dat het eigenlijk voor te weinig geld werd verkocht. Nu staat Zara daar wel om bekend althans in frankrijk.

Stansfield

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #53 Gepost op: 28 oktober 2004 - 16:00:18
Ik had een mailtje gestuurd naar suitsupply over wat info over het maatwerk label van hun en kreeg dit antwoord

Inderdaad worden geen van onze maatpakken geplakt.

De prijs voor een maatpak is afhankelijk van de stof en het atelier (Engels
of Italiaans).
Voor het Italiaanse atelier varieert de prijs van 350 Euro tot 998,- Euro.
Gemiddeld verkopen wij Italiaanse maatpakken rond ca. 600 Euro
Voor het Engelse atelier van ca. 798,- Euro tot ca. 1298,- Euro.
Gemiddeld verkopen we deze rond ca. 1000,- Euro.
Maatshirts verkopen we vanaf ca. 98 Euro tot ca. 150 Euro.

De maatpakken van het Engelse atelier zijn het summum op het gebied van
pakken.
Deze worden volgense Savile Row traditie met de hand gesneden en
vervaardigd,
in tegen stelling tot de pakken van het Italiaanse atelier die grotendeels
machinaal vervaardigd worden.

Naast het verschil in make hebben de beide ateliers een andere visie op hoe
een pak moet zitten/ dragen.
Voor de Engelsen staat duurzaamheid en zakelijkheid bovenaan,
waardoor wij het Engelse pak ook wel een 'fluwelen harnas' noemen.
Dit pak is formeler als het Italiaanse pak.
Voor deze laatste is soepelheid een prioriteit in combinatie met een
tikkeltje nonchalante uitstraling.

Ik vind het dus vooral vaag dat ze zeggen dat het geen plakpakken zijn maar de italiaanse pakken worden wel grotendeels machinaal gemaakt dat is toch een beetje tegenstrijdig? wat is jullie mening hierover?

Nexus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Reactie #54 Gepost op: 28 oktober 2004 - 16:09:06
Tja misschien wordt bijv. de binnenvoering idd met de hand vastgestikt ipv geplakt (zo ook op andere plekken waar normaliter plakconstructies worden gebruikt), maar gebeurt de rest 'gewoon' machinaal. De mouwen wordt wellicht machinaal vastgenaaid, knoopsgaten worden machinaal genaaid, de (plastic) knopen machinaal vastgezet (geen hanepootsteek), de rits, etc. etc.

M.a.w. misschien alleen daar waar normaal plakconstructies worden gebruikt zit handwerk; de rest wordt zoals bij normale confectie machinaal verwerkt. Zo kunnen ze iig stellen dat er geen plakconstructies worden gebruikt.

Maargoed, ik kom hier aan de grenzen van mijn kennis op het gebied van pakconstructies; ik denk dat gusto bijv. hier meer over kan zeggen.

Wie weet komen hun full/half canvas pakken wel van hetzelfde atelier (Scuderi) als hun maatpakken; met het verschil dat ze op standaard confectiematen aangemeten zijn.

Wat ik ook vervelend vind is dat zo'n beetje elk antwoord van SuitS. een ander eerder antwoord wel ergens tegenspreekt. Eerst kon hun maatwerk volgens hun de vergelijking aan met bijv. Kiton, nu is het machinaal vervaardigd. Eerst is knopengulp mogelijk, dan weer niet. etc.
Fashion can be bought. Style one must possess.

zampa di gallina

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #55 Gepost op: 28 oktober 2004 - 17:32:58
Ik heb ook een mailtje naar SuSu verzonden over de "full canvas"RTW pakken van 289 euro. Expliciet gevraagd of het zo is dat er geen enkel plakwerk is verricht. Ben aan het wachten op antwoord. Ik ben ervan overtuigd dat er geen steekje handwerk aan is verricht maar 289 euro voor een machinaal (niet geplakt) ingezet binnenwerk zou ik niet verkeerd vinden. Zouden ze binnen de textielbranche al een beetje nerveus worden van al die mailtjes over maakwijzen e.d. die de leden versturen? :lol:

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #56 Gepost op: 28 oktober 2004 - 18:01:42
to cut

Vodka

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #57 Gepost op: 28 oktober 2004 - 21:12:55
Ik zat laatst een stukje over Zara te lezen, het ging over een colbertje dit zat zo goed in elkaar dat het eigenlijk voor te weinig geld werd verkocht. Nu staat Zara daar wel om bekend althans in frankrijk.

Ik heb ook een jasje van Zara, een linnen zomercolbert. Met open knoopsgaten 8) en een goed binenwerk (is niet gevoerd nl. en dus goed te zien)

Pics op aanvraag:P
Sailing, an expensive way to travel for free"

Huey

• Gast
Reactie #58 Gepost op: 28 oktober 2004 - 21:29:16
Citaat van: "Vodka"

Ik heb ook een jasje van Zara, een linnen zomercolbert. Met open knoopsgaten 8) en een goed binenwerk (is niet gevoerd nl. en dus goed te zien)

Pics op aanvraag:P

Pics.

Daan

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #59 Gepost op: 29 oktober 2004 - 16:06:38
kon vandaag helaas niet naar SuSu (leuke afkorting  :oops: ) gaan, geen tijd helaas.

maar volgende week trek ik er een ochtend/middag voor uit, en probeer ik wat pics te maken.