Auteur Topic: [SuitSupply] Nieuw maatwerk label  (72157 keer gelezen)

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
[SuitSupply] Nieuw maatwerk label
Reactie #120 Gepost op: 08 maart 2005 - 10:00:20
Citaat van: "Nexus"
Tja misschien wordt bijv. de binnenvoering idd met de hand vastgestikt ipv geplakt (zo ook op andere plekken waar normaliter plakconstructies worden gebruikt), maar gebeurt de rest 'gewoon' machinaal. De mouwen wordt wellicht machinaal vastgenaaid, knoopsgaten worden machinaal genaaid, de (plastic) knopen machinaal vastgezet (geen hanepootsteek), de rits, etc. etc.

M.a.w. misschien alleen daar waar normaal plakconstructies worden gebruikt zit handwerk; de rest wordt zoals bij normale confectie machinaal verwerkt. Zo kunnen ze iig stellen dat er geen plakconstructies worden gebruikt.

Maargoed, ik kom hier aan de grenzen van mijn kennis op het gebied van pakconstructies; ik denk dat gusto bijv. hier meer over kan zeggen.

Wie weet komen hun full/half canvas pakken wel van hetzelfde atelier (Scuderi) als hun maatpakken; met het verschil dat ze op standaard confectiematen aangemeten zijn.

Wat ik ook vervelend vind is dat zo'n beetje elk antwoord van SuitS. een ander eerder antwoord wel ergens tegenspreekt. Eerst kon hun maatwerk volgens hun de vergelijking aan met bijv. Kiton, nu is het machinaal vervaardigd. Eerst is knopengulp mogelijk, dan weer niet. etc.

Je kunt kiezen voor plastic en ook voor hoornen knopen ( geen meerprijs). De hanepootsteek kom ik wel op hun MTM shirts tegen al kan dit tegenwoordig ook al machinaal
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

Nexus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Reactie #121 Gepost op: 08 maart 2005 - 10:06:35
Gepitte gulp is volgens verkoper A mogelijk, voglens verkoper B weer niet. Heb dat paar keer nagevraagd tot aan het hoofdkantoor toe :P en ik weet nu vrijwel zeker dat het NIET mogelijk is bij het Italiaanse pak. Daarnaast vond ik de pakken zelf niet mooi (spraken me niet aan) dus ben van het SuitSupply idee afegstapt. Ik heb geen 'gevoel' bij SuitSupply. In mijn ogen zijn het dozenschuivers (niet respectloos bedoeld) met weinig gevoel voor hun product. Iets wat bij maatwerk voor mij echt aanwezig moet zijn.
Fashion can be bought. Style one must possess.

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
Reactie #122 Gepost op: 08 maart 2005 - 10:11:46
Citaat van: "postman"
Citaat van: "gusto napolitano"
Iemand van de forum-leden nog aandacht aan suitsupply besteed aangaande hun maatwerk.Het is al een tijdje stil rondom dit merk.

*check*. vandaag even in een loos uurtje langsgehopt, en een afspraak gemaakt voor volgende week donderdag. even snel 2 pakken bekeken. eentje van italiaanse en een van engelse maak. moet zeggen de engelse zag er een stuk beter uit, en volgens de verkoper compleet handwerk. daarover heb ik mijn twijfels, maar de knoopsgaten waren iig handgenaaid en stonden lichtelijk open. twijfel zelf nog een beetje tussen italiaans en engels. ook kan je bij een engels maatpak een knopengulp als optie nemen.

het wordt iig een s120, dubbele split, 2,5 knoops en lichtblauwe voering denk ik, beetje afhankelijk wat welke stof ik neem.

Mijn MTM pak van SuSu is net binnen. Donker antraciet met brede krijtstreep en donkerrode voering. 2,5 knoops, dubbele split, Broekspijp op 20 cm zonder omslag en tot net op de schoen. Ben tot nu toe erg tevreden, maar moet toegeven dat dit mijn eerste eigen poging tot maatwerk is. Budget voor Borrelli ed heb ik nog niet!

Camiceria

• Gebruiker
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Reactie #123 Gepost op: 08 maart 2005 - 10:13:01
Slecht management ook dus; dit soort voortdurende 'misverstanden' tussen medewerkers onderling en management kan een bedrijf de kop kosten natuurlijk...
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

Nexus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #124 Gepost op: 08 maart 2005 - 10:14:10
Citaat van: "Migliore"
Mijn MTM pak van SuSu is net binnen. Donker antraciet met brede krijtstreep en donkerrode voering. 2,5 knoops, dubbele split, Broekspijp op 20 cm zonder omslag en tot net op de schoen. Ben tot nu toe erg tevreden, maar moet toegeven dat dit mijn eerste eigen poging tot maatwerk is. Budget voor Borrelli ed heb ik nog niet!

Uiteraard, ik beweer ook niet dat ik het een slechte prijs/kwaliteit verhouding vind. :) Het doet mij persoonlijk alleen weinig, beetje gevoelskwestie.

Ik ben trouwens reuze benieuwd naar je maatpak. Zou je misschien 'n keer wat pics willen plaatsen?

(PS: Wel machtig mooi pand in Maastricht he..)

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
Reactie #125 Gepost op: 08 maart 2005 - 10:19:22
Citaat van: "Nexus"

Uiteraard, ik beweer ook niet dat ik het een slechte prijs/kwaliteit verhouding vind. :) Het doet mij persoonlijk alleen weinig, beetje gevoelskwestie.

Ik ben trouwens reuze benieuwd naar je maatpak. Zou je misschien 'n keer wat pics willen plaatsen?

(PS: Wel machtig mooi pand in Maastricht he..)

Schitterend pand, is voorheen van ABN AMRO geweest en heb daar nog gewerkt. Ik zou graag pics laten zien, maar ik weet niet hoe ik die op het net krijg. Kan ze wel maken, maar dan moet ik ze opsturen naar je mail en dat jij ze dan eropzet.
Is dat een idee??

Nexus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #126 Gepost op: 08 maart 2005 - 10:27:37
Schitterend pand, is voorheen van ABN AMRO geweest en heb daar nog gewerkt. Ik zou graag pics laten zien, maar ik weet niet hoe ik die op het net krijg. Kan ze wel maken, maar dan moet ik ze opsturen naar je mail en dat jij ze dan eropzet.
Is dat een idee??

Speciaal voor U 8)

http://www.stijlforum.nl/viewtopic.php?t=536

Net gemaakt ;)

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
Reactie #127 Gepost op: 08 maart 2005 - 10:39:28
Ik zal mijn Sony Cybershot ter hand nemen en aan de slag gaan. Wie weet, zullen we dan toch nog een keer iets positiefs over het MTM werk van SuSu op het Forum terug zien.
Ben overigens van de week ook bij Cooijmans in Geleen geweest en die maakt vanaf ± EUR 1000,-  MTM van Scabal. Scabal is dan weer ongeveer de grootste stoffenfabrikant Globalwise. Levert aan Zegna, Brioni, enz

Huey

• Gast
Reactie #128 Gepost op: 08 maart 2005 - 10:58:59
Ik zal mijn Sony Cybershot ter hand nemen en aan de slag gaan. Wie weet, zullen we dan toch nog een keer iets positiefs over het MTM werk van SuSu op het Forum terug zien.
Ben overigens van de week ook bij Cooijmans in Geleen geweest en die maakt vanaf ± EUR 1000,-  MTM van Scabal. Scabal is dan weer ongeveer de grootste stoffenfabrikant Globalwise. Levert aan Zegna, Brioni, enz

Chasens in Utrecht levert scabal MTM vanaf +/- 850 euro geloof ik.

Daan

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #129 Gepost op: 14 maart 2005 - 21:25:25
ok, even de eerste fotos met een veel te slechte camera gemaakt. ik zal morgen 't even goed doen. Als er nog wensen zijn voor bepaalde detailshots dan hoor ik 't wel :)

excuses voor het veel te slechte hemd trouwens, heb me even snel in het pak gehezen.

Vodka

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #130 Gepost op: 14 maart 2005 - 21:32:55
Je zegt het gelukkig zelf al van dat hemd :P

Toch maar iets strakker nemen ;)
Sailing, an expensive way to travel for free"

Daan

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #131 Gepost op: 14 maart 2005 - 21:33:36
shirt heb ik al jaren, tis puur casual met een trui/tshirt erover ofzo.

Nexus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #132 Gepost op: 14 maart 2005 - 21:34:56
Gefeli! Hoe vind je de pasvorm?
Tijd voor 'n goede bodyshot :)

Zie ik daar bdw een sousbras?

Daan

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #133 Gepost op: 14 maart 2005 - 21:47:35
een watte?

Stansfield

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #134 Gepost op: 14 maart 2005 - 21:49:13
Dat extra stuk stof onder je oksel zeg maar