Auteur Topic: Sons of Henrey  (37478 keer gelezen)

Clay

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 6.359
    • Bekijk profiel
Sons of Henrey
Gepost op: 11 oktober 2018 – 19:07:12
.

Sons of Henrey

  • Gebruiker
  • Berichten: 32
    • Bekijk profiel
Sons of Henrey
Reactie #1 Gepost op: 18 oktober 2018 – 14:17:34
Bedankt om dit topic aan te maken Clay!

Goedemiddag heren,

Mijn naam is Tom, en ik ben de oprichter van Sons of Henrey. Ik werk reeds enkele jaren in de schoenen, en heb hiervoor Jeeves opgericht, dat sommigen misschien nog zullen herinneren. Sons of Henrey is een hedendaags schoenlabel, waarmee ik tracht een tijdloze schoen in de markt te zetten, aan een eerlijke prijs.

De website: http://www.sonsofhenrey.com

Vooraleer ik iemand argwanend zie schudden, had ik dat graag even willen toelichten met ιιn van onze eerste modellen, de Harvey  Captoe Oxford in Mole suede:







Enkele details:
  • Goodyear welted productie in Spanje, closed channel
  • Suede komt van Conceria Zonta (Italiλ) en is dezelfde suede als gebruikt door o.a. Edward Green en Gaziano & Girling
  • Volledig gevoerd met leder
  • Zoolleder is vegetable tanned, en komt van een Italiaanse fabriek
  • Het afwerken van de schoen is gebeurd met een bevelled waist, 'stacked' lederen hiel, verstevigde vetergaten, versiering op de hiel en zool, een eigen nagelpatroon, een zelf ontworpen 'fudge' wieltje, en de zijkanten van de zool zijn gezet met een heet ijzer en wax.

Naast de kwaliteit van het leder, en van de productie, ben ik zelf ook zeer tevreden met de leesten, die ontworpen zijn in samenspraak met Michael James, de eigenaar van Springline Ltd. De leesten hebben een zeer Engelse stijl, en dan vooral de Soft Chisel leest, en de Elegant Round leest. De Contemporary Almond leest werd meer ontwikkeld in samenspraak met de Spaanse fabriek, en is voorbehouden voor onze Split Toe en Wholecut Chelsea boot modellen.

Ik hoor graag wat jullie hier van vinden!

Voor alle Stijlforum leden geldt de code STIJLFORUM, waarmee je 10% terug krijgt op je aankoop. Ook geldt gratis retourzending, voor iedere eerste order.

Maatvoering is volgens de Engelse standaard, aangezien de leesten daar ontworpen zijn.

Vriendelijke groeten!
Tom
Laatst bewerkt op: 18 oktober 2018 – 14:22:05 door Sons of Henrey

Sons of Henrey

  • Gebruiker
  • Berichten: 32
    • Bekijk profiel
Sons of Henrey
Reactie #2 Gepost op: 19 oktober 2018 – 10:54:53
Up close and personal met de Cortθs Soft Chisel:


Sons of Henrey

  • Gebruiker
  • Berichten: 32
    • Bekijk profiel
Sons of Henrey
Reactie #3 Gepost op: 20 oktober 2018 – 19:02:31
Ik ben op zoek naar extra mensen om een eerste groeps order te vullen:

Wholecut Chelsea boot
Black Utah calf (hetzelfde leder als dat van edward green)
Rubberen zool

Prijs is 360€, maar kortingscode is toepasbaar. Dat maakt het 324€, inclusief verzending.

Sons of Henrey

  • Gebruiker
  • Berichten: 32
    • Bekijk profiel
Sons of Henrey
Reactie #4 Gepost op: 24 oktober 2018 – 11:14:01
De George Split Toe Derby in Ebony Utah is tot nog toe ons meest populaire model, bij uitstek. Het soepele Utah calf, met de rubberen Dainite zool en split toe patroon, maakt van dit een zeer mooi paar schoenen.

Verschillende kleine en grote maten zijn reeds uitverkocht (alles onder de 6.5 en boven de 10). Daarom voeren we aanstaande maandag (29 oktober) een re-order door. Dit wil zeggen dat we eenmaling een nieuwe bestelling plaatsen, met levering rond het nieuwe jaar. De winter zal dan net zijn ingezet, en de schoenen zullen nog een tijdje dienst kunnen bewijzen.

Omdat we niet alle maten kunnen bijbestellen, bieden we de mogelijkheid een bestelling te plaatsen voor dit model, in de maten 5.5 UK tot 12 UK.

Prijs is €375 incl. verzending, met de kortingscode van 10% voor Stijlforum leden maakt dit € 337,5.

We vragen voor een betaling op voorhand; maar bieden Stijlforum leden exclusief de optie aan om de schoenen terug te sturen, moesten ze niet blijken te passen.

Als mensen hier interesse voor hebben, contacteer me gerust via PM, via de site, of per email op [email protected]


Clay

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 6.359
    • Bekijk profiel
Sons of Henrey
Reactie #5 Gepost op: 24 oktober 2018 – 11:24:13
heeft charlie z'n split toes inmiddels? anders deze doen ;)

martijnv

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.057
    • Bekijk profiel
Sons of Henrey
Reactie #6 Gepost op: 24 oktober 2018 – 11:29:40

We vragen voor een betaling op voorhand; maar bieden Stijlforum leden exclusief de optie aan om de schoenen terug te sturen, moesten ze niet blijken te passen.


Dit begrijp ik niet helemaal. Bij een internet aankoop heeft iedereen toch wettelijk de mogelijkheid om het product binnen 14 dagen terug te sturen?

Charlie II

  • Gebruiker
  • Berichten: 942
    • Bekijk profiel
Sons of Henrey
Reactie #7 Gepost op: 24 oktober 2018 – 12:53:11
Schoenen zien er mooi uit, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik de prijs van €350+ wat aan de hoge kant vind voor een 'merk' dat zijn sporen nog moet verdienen. Zelfs jullie Spaanse concurrent Meermin - die toch al aardig wat jaren van productie onder zijn vleugels heeft - vraagt niet zulke prijzen.

heeft charlie z'n split toes inmiddels? anders deze doen ;)

Yes. :thumbsup:
“A man should look as if he’s bought his clothes with intelligence, put them on with care and then forgotten all about them.”

floriss

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.688
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Sons of Henrey
Reactie #8 Gepost op: 24 oktober 2018 – 13:15:49
Dit begrijp ik niet helemaal. Bij een internet aankoop heeft iedereen toch wettelijk de mogelijkheid om het product binnen 14 dagen terug te sturen?

Klopt. Zolang het geen maatwerk betreft zijn ze verplicht de schoenen retour te nemen conform
wet kopen op afstand.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

martijnv

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.057
    • Bekijk profiel
Sons of Henrey
Reactie #9 Gepost op: 24 oktober 2018 – 13:38:57
Schoenen zien er mooi uit, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik de prijs van €350+ wat aan de hoge kant vind voor een 'merk' dat zijn sporen nog moet verdienen. Zelfs jullie Spaanse concurrent Meermin - die toch al aardig wat jaren van productie onder zijn vleugels heeft - vraagt niet zulke prijzen.

^ dit gevoel heb ik ook een beetje. Zijn Carmina prijzen.

Wat wel zal helpen is een winkel / ruimte om de schoenen te zien en te passen. Ben zelf niet zo'n fan van schoenen kopen op internet als je ze nog nooit ergens gepast hebt.

Sons of Henrey

  • Gebruiker
  • Berichten: 32
    • Bekijk profiel
Sons of Henrey
Reactie #10 Gepost op: 24 oktober 2018 – 14:27:05
Bedankt voor de reacties!

Ik versta de opmerking over de prijzen, als nieuw merk. Echter zijn de prijzen eerlijk ten opzichte van de productieprijs, en vond ik niet dat de leeftijd van het merk hier een invloed kon op hebben.

De prijzen zijn sterk afhankelijk van de materialen die gebruikt worden. Meermin is tevens niet Spaans. De productie bevindt zich in China.

Andere Spaanse merken, waarmee we eventueel wel te vergelijken zijn:

TLB Mallorca: 360€
Carlos Santos: 329€ - 369 €
J Fitzpatrick: 395€

Met Sons of Henrey gebruik ik bij voorbeeld Castorino Suede (van Zonta, een Italiaanse looierij). Dit is hetzelfde suede als Gaziano & Girling. Ook Utah kalflsleder (Edward Green), Weinheimer kalfsleder, Misty kalfsleder (John Lobb) etc. zijn van een heel andere kwaliteit dan de leders die normaal gebruikt worden.

Ik kan mij een moment herinneren dat ik in de fabriek was. Een inkoper voor een groot modemerk was ook in de fabriek (ik kan geen namen noemen). Ik hoorde hem zeggen, betreffende een sample die hij had laten maken in de Spaanse fabriek 'beautiful production, but now please cut the costs everywhere'. Dat is exact het tegenovergestelde als wat ik hier doe. Ik vraag telkens naar de hoogste kwaliteit, en stuur zo goed als al het bovenleder dat gebruikt wordt zelf door naar de fabriek. Voeringsleder, zoolleder, etc. zijn telkens net dat tikkeltje beter.

Er is ook een Stijlforum kortingscode van 10%  ;), gratis verzending en gratis retour bij het eerste paar.

Voor wat betreft retourzendingen: wanneer het gaat om een pre-order, waarbij de klant zich er toe verbindt het paar schoenen aan te kopen in een specifieke maat, zijn retours niet wettelijk verplicht. Ik bied dit wel aan, omdat het een nieuw merk betreft en maatvoering dus wat moeilijk kan zijn. Dit is althans hoe wij dit interpreteren, en zo ook verschillende andere webwinkels. Ik zal hier echter verder navraag over doen.

Altijd welkom in Antwerpen om de schoenen te passen. Koffie staat klaar  :thumbsup:
Laatst bewerkt op: 24 oktober 2018 – 14:30:34 door Sons of Henrey

martijnv

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.057
    • Bekijk profiel
Sons of Henrey
Reactie #11 Gepost op: 24 oktober 2018 – 15:32:00


Voor wat betreft retourzendingen: wanneer het gaat om een pre-order, waarbij de klant zich er toe verbindt het paar schoenen aan te kopen in een specifieke maat, zijn retours niet wettelijk verplicht. Ik bied dit wel aan, omdat het een nieuw merk betreft en maatvoering dus wat moeilijk kan zijn. Dit is althans hoe wij dit interpreteren, en zo ook verschillende andere webwinkels. Ik zal hier echter verder navraag over doen.


Zo werkt dit niet in Nederland. Alleen als je iets speciaal op maat laat maken mag je het niet terug sturen. Anders heb je altijd 14 dagen bedenktijd.

Voorts ben ik benieuwd hoe je er bij komt dat Meermin in China wordt gemaakt.

Clay

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 6.359
    • Bekijk profiel
Sons of Henrey
Reactie #12 Gepost op: 24 oktober 2018 – 15:34:15
Voorts ben ik benieuwd hoe je er bij komt dat Meermin in China wordt gemaakt.

algemeen bekend toch?

http://www.theshoesnobblog.com/2012/11/meermin-mallorca-review-appreciation.html


martijnv

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.057
    • Bekijk profiel

Avvocato

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.765
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Sons of Henrey
Reactie #14 Gepost op: 24 oktober 2018 – 15:50:01
Ik vind het er mooi uitzien vergelijkbaar met de eigen merk schoenen van Skoaktiedinges die ik vandaag aan heb vermoed ik.
The man with style, is the man who can smile