Auteur Topic: Sons of Henrey  (37506 keer gelezen)

Sons of Henrey

  • Gebruiker
  • Berichten: 32
    • Bekijk profiel
Sons of Henrey
Reactie #45 Gepost op: 18 februari 2019 – 15:02:08
Bedankt voor de vele reacties, leuk dat jullie dit appreciëren! Ik had nog meer foto's willen nemen van de productie zelf, maar moet steeds op mijn hoede zijn dat er geen andere merken in beeld komen. De fabriek produceert veel private label, en die merken zouden er niet mee lachen moesten ze ineens in beeld komen.

De loafers waren inderdaad gepland voor deze zomer. De samples zijn ondertussen klaar en worden deze week geleverd. Echter is het nog niet zeker of ik ze ook daadwerkelijk in productie steek. Cashflow is de grote boosdoener in het verhaal, en vertragingen, door verschillende factoren.

Ik werk zowat op een cut-make-trim basis, iets dat normaal enkel bij kledij vaak wordt gedaan. Dit houdt in dat ik veel van de materialen lever, en de fabriek enkel produceert. De leesten uit Engeland, zo goed als alle bovenleders, en enkele componenten, lever ik zelf aan. Dit heeft voor vertragingen geleidt, over de hele lijn.


Eind maart ben ik opnieuw in de fabriek, en zal dan een nieuwe update brengen!

Sons of Henrey

  • Gebruiker
  • Berichten: 32
    • Bekijk profiel
Sons of Henrey
Reactie #46 Gepost op: 18 februari 2019 – 15:05:09
Ben zeer geintereseerd in deze - is hij ook in het zwart mogelijk?

Daarnaast ben ik ook nog opzoek naar een mooie single monk in het zwart. Heb je hier suggesties voor?

Zwart Inca grain bestaat, maar heb ik niet op voorraad. Groepsorders kunnen wel, vanaf 6 personen.

Single monk stond op de planning, maar ik heb voorrang gegeven aan andere modellen. Suggesties zouden Carlos Santos zijn, of Loake. Die hebben mooie patronen vind ik. Kwaliteit van Carlos Santos is naar mijn mening iets lager dan mijn eigen schoenen, Loake heb ik weinig ervaring mee. Vind enkel dat deze merken een mooie single monk maken.

Sons of Henrey

  • Gebruiker
  • Berichten: 32
    • Bekijk profiel
Sons of Henrey
Reactie #47 Gepost op: 19 februari 2019 – 13:59:11
Er loopt sinds gisteren een pre-order voor de George Split Toe Derby in donkerbruine Utah leder. Dit is van bij het begin ons meest populaire model geweest. Het was razendsnel uitverkocht, en ook nu gaat de pre-order zeer snel. Utah leder wordt ook gebruik door bij voorbeeld Edward Green. Het wordt gelooid met 9 verschillende types olie en vet, wat het leder ongelooflijk soepel maakt.

De productie stond al op de planning sinds eind november, maar er was simpelweg geen leder voorhanden bij de looierij (Tannerie Haas). Nu er wel leder in voorraad is, kan alles in productie. Verwachte levertermijn is juni. Dat is het begin van de zomer, maar ook maar enkele maanden verwijderd van de herfst. Te laat wordt zo mooi op tijd ;)

Om het wat aanlokkelijker te maken bied ik een exclusieve Stijlforum korting aan van 15% op dit model. Dit is echt enkel voor jullie, en heel uitzonderlijk aangezien ik twee keer zo veel personen op de wachtlijst heb als schoenen in bestelling, en er reeds 1/3 verkocht is van wat in productie is. Dit brengt de prijs op ongeveer 320€, met gratis verzending naar Nederland.  De code hier voor is GEORGE15

Laat zeker weten als er vragen zijn naar maatvoering toe. Tot nog toe steeds true to size verkocht, met heel weinig retours (gelukkig!).

Link: https://sonsofhenrey.com/collections/shoes/products/george-split-toe-derby-utah-calf?variant=12767618465847

Enkele foto's:













Reinier

  • Gebruiker
  • Berichten: 199
    • Bekijk profiel
Sons of Henrey
Reactie #48 Gepost op: 20 februari 2019 – 13:37:47
Er loopt sinds gisteren een pre-order voor de George Split Toe Derby in donkerbruine Utah leder. Dit is van bij het begin ons meest populaire model geweest. Het was razendsnel uitverkocht, en ook nu gaat de pre-order zeer snel. Utah leder wordt ook gebruik door bij voorbeeld Edward Green. Het wordt gelooid met 9 verschillende types olie en vet, wat het leder ongelooflijk soepel maakt.

De productie stond al op de planning sinds eind november, maar er was simpelweg geen leder voorhanden bij de looierij (Tannerie Haas). Nu er wel leder in voorraad is, kan alles in productie. Verwachte levertermijn is juni. Dat is het begin van de zomer, maar ook maar enkele maanden verwijderd van de herfst. Te laat wordt zo mooi op tijd ;)

Om het wat aanlokkelijker te maken bied ik een exclusieve Stijlforum korting aan van 15% op dit model. Dit is echt enkel voor jullie, en heel uitzonderlijk aangezien ik twee keer zo veel personen op de wachtlijst heb als schoenen in bestelling, en er reeds 1/3 verkocht is van wat in productie is. Dit brengt de prijs op ongeveer 320€, met gratis verzending naar Nederland.  De code hier voor is GEORGE15

Laat zeker weten als er vragen zijn naar maatvoering toe. Tot nog toe steeds true to size verkocht, met heel weinig retours (gelukkig!).

Link: https://sonsofhenrey.com/collections/shoes/products/george-split-toe-derby-utah-calf?variant=12767618465847

Enkele foto's:











Ziet er mooi uit, helaas 7.5 alweer uitverkocht

Reinier

  • Gebruiker
  • Berichten: 199
    • Bekijk profiel
Sons of Henrey
Reactie #49 Gepost op: 20 februari 2019 – 13:43:42
Citaat





Captoe Derby sample uit donkerbruine Inca Grain (Annonay). 1 van mijn favoriete ledersoorten. Wordt vaak gebruikt door Saint Crispin.

 

Andere ook geintereseerd in deze in het zwart zodat we een groep order kunnen opstarten?

Edit: typo
Laatst bewerkt op: 20 februari 2019 – 13:47:46 door Reinier

Pitti Carabinieri

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.144
    • Bekijk profiel
Sons of Henrey
Reactie #50 Gepost op: 27 februari 2019 – 10:47:13
Staat er ook een zwarte oxford of single monk op de planning? Wil me daarvoor graag inschrijven als er een pre-order komt.
If you believe in telekinetics, please raise my hand.

Sons of Henrey

  • Gebruiker
  • Berichten: 32
    • Bekijk profiel
Sons of Henrey
Reactie #51 Gepost op: 27 februari 2019 – 22:16:49
Er is een zwarte captoe oxford beschikbaar op de website, en hetzelfde model is in productie op de ronde leest.

Link: https://sonsofhenrey.com/collections/shoes/products/black-captoe-oxford?variant=12941611139127

Foto is enkel niet al te best, de vorm van de schoenen komt er niet echt goed in uit.


Pitti Carabinieri

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.144
    • Bekijk profiel
Sons of Henrey
Reactie #52 Gepost op: 21 maart 2019 – 17:36:25
Iemand interesse in een kortingscode van E50,-? Ben uitgeloot nav  inschrijving nieuwsbrief, maar ga even geen schoenen kopen.
Verloopt wel vandaag zie ik. Let me know.
If you believe in telekinetics, please raise my hand.

Sons of Henrey

  • Gebruiker
  • Berichten: 32
    • Bekijk profiel
Sons of Henrey
Reactie #53 Gepost op: 17 september 2019 – 11:19:41
Binnenkort komt de nieuwe collectie online, waar ik toch wel best trots op ben. Momenteel staan de pre-orders open op de website (https://sonsofhenrey.com/collections/pre-order), maar spijtig genoeg nog zonder foto's. Wel een korting van 15% voor wie op voorhand een bestelling plaatst. De Kudu chukka's zijn erg in trek, net zoals de Inca grain derby schoenen en de verschillende STD's (met die in Mink suede voorlopig de populairste).

Nog nieuws is dat ik in de maand oktober een pop-up open aan de Belgische kust, op de zeedijk van Knokke. Ondertussen heeft deze stad vrij veel te bieden, zoals 2 winkels van Frans Boone, Boggi, Hackett, Azur etc. Knokke is de moeite waard eens een dagje te komen bezoeken, en dan kan je gelijk binnenspringen voor een koffie of iets fris. Meer info volgt ivm de pop-up.

Voor zij die willen doe ik op 19 oktober een openingsavond van de pop-up. Indien je hier naartoe wenst te komen, stuur mij gerust een privé berichtje en dan stuur ik de uitnodiging door. De hele collectie schoenen zal dan ook te bezichtigen zijn.

Reinier

  • Gebruiker
  • Berichten: 199
    • Bekijk profiel
Sons of Henrey
Reactie #54 Gepost op: 17 september 2019 – 11:38:34
Is jullie maatvoering vergelijkbaar met C&J?

Sons of Henrey

  • Gebruiker
  • Berichten: 32
    • Bekijk profiel
Sons of Henrey
Reactie #55 Gepost op: 17 september 2019 – 12:31:28
Ja, de maatvoering is vergelijkbaar. De leesten zijn ontwikkeld door Springline en leunen dus dicht aan bij de Engelse merken. Iedere leest heeft wel zijn eigen karakteristieken:

- De 'Contemporary Almond' leest heeft het minst volume van de drie. Deze is ook iets spitser dan de ronde leest. Het is onze go-to leest voor de Split Toe Derby en de Wholecut Chelsea.

- De 'Elegant Round' leest is onze meest polyvalente leest. Smalle hiel, standaard breedte, iets meer volume vooraan bij de tenen. Denk hierbij aan de Vass F leest.

- De 'Soft Square' is de meer moderne, vierkante leest. Leunt dicht aan bij bv de MH71 van G&G of de Argentum Soft Square van A. Meccariello.

Schoenen die worden besteld via pre-order kunnen ook steeds geretourneerd of geruild worden. Bedenktijd gaat pas in vanaf ontvangst van de schoen.

Reinier

  • Gebruiker
  • Berichten: 199
    • Bekijk profiel
Sons of Henrey
Reactie #56 Gepost op: 17 september 2019 – 12:37:14
Besteld!

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.378
    • Bekijk profiel
Sons of Henrey
Reactie #57 Gepost op: 17 september 2019 – 13:15:54
Zou eerst wat foto's op voorhand willen zien.

Reinier

  • Gebruiker
  • Berichten: 199
    • Bekijk profiel
Sons of Henrey
Reactie #58 Gepost op: 17 september 2019 – 13:55:36
Zou eerst wat foto's op voorhand willen zien.

Zonder risico geen lol ;-)

Ik heb de Harvey Captoe Oxford Ebony Lama Calf, waar wel een foto van op de website staat.

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.378
    • Bekijk profiel
Sons of Henrey
Reactie #59 Gepost op: 17 september 2019 – 14:51:38
Heb je een fotootje van de Ambly Chukka Boot Bitter Chocolate Suede?
Hier wel in geďnteresseerd, maar dan met de soft square leest.
Laatst bewerkt op: 17 september 2019 – 14:56:10 door Bogart