Auteur Topic: Praeses  (40558 keer gelezen)

Patrick Bateman

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.474
    • Bekijk profiel
Praeses
Gepost op: 19 oktober 2005 – 21:47:27
Heeft iemand ervaring met het merk Praeses?

Ik zie ze veel liggen bij V/d Assem in Rotterdam. Beetje hippere schoenen tussen de bommeltjes en het klassieke engelse werk, wel met lederen zool, dus geen sneakers oid.

Meestal hebben ze bij v/d Assem wel goede kwaliteit, maar zoals in de "handboeken" staat, goede schoenen koop je alleen met een bekend merk, of na een aantal goede aanbevelingen!
He was a cop, and good at his job. But then he committed the ultimate sin and testified against other cops gone bad. Cops who tried to kill him, but got the woman he loved instead. Framed for murder, now he prowls the badlands. An outlaw hunting outlaws.

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Praeses
Reactie #1 Gepost op: 19 oktober 2005 – 21:51:45
Zie ze bij veel winkels naast de Avang enzo liggen. Stapje onder Van Bommel / Van Lier, althans zo schat ik het in.
Fashion can be bought. Style one must possess.

Jacob

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.233
    • Bekijk profiel
Praeses
Reactie #2 Gepost op: 19 oktober 2005 – 22:05:12
Heb er een paar van gehad, goede schoenen voor in de kroeg...

Merlino

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.838
    • Bekijk profiel
Praeses
Reactie #3 Gepost op: 20 oktober 2005 – 18:42:03
Idd, ik heb ook een paar van dat merk dat ik voor in de kroeg gebruik als gympen net iets te informeel zijn...
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

Il Leone

  • Berichten: 19
    • Bekijk profiel
Praeses
Reactie #4 Gepost op: 20 oktober 2005 – 21:37:23
Heb zelf drie paar van dit merk, is best ok. Behalve bij Vd Assem ook bij Klijssens (oa) te krijgen. Ik vind ze qua stijl en elegantie wel een stap hoger dan de klompen van van Bommel, maar wie ben ik. Overigens, voor de prijs hoef je het niet te laten.




Rogier

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.127
    • Bekijk profiel
Praeses
Reactie #5 Gepost op: 20 oktober 2005 – 21:54:40
Ik vind het paar op de eerste foto er zeker mooi uit zien.
This, madame, is Versailles.

Patrick Bateman

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.474
    • Bekijk profiel
Praeses
Reactie #6 Gepost op: 20 oktober 2005 – 23:03:08
zeker mooie schoenen, prijstechnisch idd goed te doen.

ik sta verder met mijn C&J's ook regelmatig in de kroeg, dus ik weet niet wat ik van dergelijke argumenten moet denken  :D
He was a cop, and good at his job. But then he committed the ultimate sin and testified against other cops gone bad. Cops who tried to kill him, but got the woman he loved instead. Framed for murder, now he prowls the badlands. An outlaw hunting outlaws.

FFW

  • Gast
Praeses
Reactie #7 Gepost op: 20 oktober 2005 – 23:27:53
goede schoenen moeten tegen een stootje kunnen toch

Vodka

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.230
    • Bekijk profiel
Praeses
Reactie #8 Gepost op: 20 oktober 2005 – 23:33:33
Alleen met suede ben ik wat voorzichtiger. Glad leren schoenen zou ik ook gewoon naar de kroeg aan doen.
Sailing, an expensive way to travel for free"

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Praeses
Reactie #9 Gepost op: 21 oktober 2005 – 09:30:15
Die zien er idd beter uit dan ik verwacht had! Hoe zijn de zolen? Goodyear of gelijmd? Ik neem aan dat ze geen hakstuk hebben voor dat geld?
Fashion can be bought. Style one must possess.

Il Leone

  • Berichten: 19
    • Bekijk profiel
Praeses
Reactie #10 Gepost op: 21 oktober 2005 – 09:59:44


Mooie hak, maar de maakwijze is me niet duidelijk. Ik heb ze dan ook niet voor de levensduur gekocht, hoeft ook niet gezien de mini-afstanden die ik loop. :D

Het bovenste paar is van Dario Dodoni trouwens, maar beide merken zijn vergelijkbaar/uit hetzelfde huis, volgens de heren van genoemde schoenenzaken. Ik heb zelfs een paar gezien dat een Praeses binnenzool had, met een Dodoni buitenzool...

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Praeses
Reactie #11 Gepost op: 21 oktober 2005 – 10:20:37
Ik denk dat ik mijn opmerking van eerder moet nuanceren ;). Hakstuk en koperen spijkers! Dat zie je niet eens bij vB.

Maakwijze: het kan zijn dat de zool geplakt is. Het kan ook zijn dat deze genaaid is, en de naad weggewerkt is door de rand van de leren zool terug te klappen. Dat laatste lijkt me gezien de prijs eerder niet. Wellicht dat Danny het in 1 oogopslag ziet :?:

Mag ik vragen wat je betaalt voor deze schoenen?
Fashion can be bought. Style one must possess.

Il Leone

  • Berichten: 19
    • Bekijk profiel
Praeses
Reactie #12 Gepost op: 21 oktober 2005 – 10:40:06
De lever-kleurige suede schoenen waren rond de 130 euro, terwijl de monkstrap Dodoni 200 euro moest kosten. Geen uitverkoopprijzen, overigens, gewoon de normale retail prijs. Leuke prijzen, naar mijn mening.

Bonne

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.371
    • Bekijk profiel
Praeses
Reactie #13 Gepost op: 21 oktober 2005 – 10:41:33
Citaat van: "Nexus"
Ik denk dat ik mijn opmerking van eerder moet nuanceren ;). Hakstuk en koperen spijkers! Dat zie je niet eens bij vB.

Maakwijze: het kan zijn dat de zool geplakt is. Het kan ook zijn dat deze genaaid is, en de naad weggewerkt is door de rand van de leren zool terug te klappen. Dat laatste lijkt me gezien de prijs eerder niet. Wellicht dat Danny het in 1 oogopslag ziet :?:

Mag ik vragen wat je betaalt voor deze schoenen?

Ik dacht dat ze allemaal zo rond de 180-200 euro zitten. Vergelijkbaar met VB dus maar het ziet er een heel stuk beter uit.

Camiceria

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.914
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Praeses
Reactie #14 Gepost op: 22 oktober 2005 – 01:13:24
Volgens mij doet/deed Praeses ook een heleboel huismerken van winkels als Klijssen en Van der Assem. Prima schoenen voor het geld; vind vooral de instappers meer dan hun geld waard!
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'