Auteur Topic: Praeses  (40654 keer gelezen)

Neet

  • Gebruiker
  • Berichten: 81
    • Bekijk profiel
Praeses
Reactie #75 Gepost op: 31 maart 2007 – 19:48:36
zojuist aangeschaft. Het verschil met de magnanni's is echt nihil. Ik vind de zool van deze zelfs beter omdat hier geen rubberen beschermstuk onderzit en bij de magnanni's wel.

pictures:




gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Praeses
Reactie #76 Gepost op: 31 maart 2007 – 19:51:15
Mooie schoen Neet.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Praeses
Reactie #77 Gepost op: 31 maart 2007 – 20:40:10
Citaat van: "gusto napolitano"
Mooie schoen Neet.


 =D>
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Praeses
Reactie #78 Gepost op: 31 maart 2007 – 20:44:18
Neet ik zag bij van Assem te Rotterdam ook wel schoenen van Magnnani met enkel een lederen zool.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Aero

  • Gebruiker
  • Berichten: 961
    • Bekijk profiel
Praeses
Reactie #79 Gepost op: 31 maart 2007 – 21:26:56
Citaat van: "gusto napolitano"
Neet ik zag bij van Assem te Rotterdam ook wel schoenen van Magnnani met enkel een lederen zool.


Zomer model heeft lederen zool en winter model heeft een rubber onderzet stukje erbij voor de gladheid :P

Neet

  • Gebruiker
  • Berichten: 81
    • Bekijk profiel
Praeses
Reactie #80 Gepost op: 31 maart 2007 – 21:33:49
Citaat van: "Aero"
Citaat van: "gusto napolitano"
Neet ik zag bij van Assem te Rotterdam ook wel schoenen van Magnnani met enkel een lederen zool.


Zomer model heeft lederen zool en winter model heeft een rubber onderzet stukje erbij voor de gladheid :P


Dan hebben ze bij Smits in Arnhem nog enkele uit de wintercollectie staan, daar ben ik natuurlijk niet naar op zoek.

Ze zitten me in ieder geval goed, na een halve dag dragen

maohayato

  • Berichten: 8
    • Bekijk profiel
Praeses
Reactie #81 Gepost op: 31 maart 2007 – 23:39:26
wow, die praeses lijken wel erg veel op magnanni.

ik had zelf in september een praeses aangeschaft met een cognac kleurtje in de uitverkoop.

Het eerste wat mij opviel was dat de zool bijna niet kapot is te krijgen, hij weerstaat regen, zand en steen zonder enkele moeite.

Douchebag

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.327
    • Bekijk profiel
Praeses
Reactie #82 Gepost op: 01 april 2007 – 00:41:55
Wellicht dat de kwaliteit van Praeses tegenwoordig danig is verbeterd, want toen ik zo'n 5 jaar geleden een paar heb gekocht bij Monfrance in Maastricht, was ik nogal teleurgesteld. Toendertijd vond ik het een knappe schoen, maar ze liepen niet zo heel erg fijn, ook na volledig te zijn getemd bleven ze pijnlijk te dragen (mogelijk een leest incompatible met mijn voeten). Binnen enkele dagen (!) viel van een schoen de zool er praktisch vanaf, hetgeen netjes door Monfrance werd opgelost. Ook de leerkwaliteit was om met Sergio te spreken "ruk"; Tamelijk vlug vol barsten en scheuren. Ik heb niet eens de moeite genomen om ze te laten verzolen toen ze door waren.

Evenals bij Magnanni heb ik sterk het idee dat het een fikse portie 'window dressing' betreft: De looks van een kwaliteitsschoen, maar bij die looks blijft het dan ook.

Disclaimer: Nochtans is het zeer wel mogelijk dat de kwaliteit heden ten dage aanzienelijk is gestegen, en tevens kan ik geen uitsluitsel geven over de exacte hoeveelheden bier waardoor de onfortuinlijke schoenen hebben moeten waden.

Clay

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 6.359
    • Bekijk profiel
Praeses
Reactie #83 Gepost op: 01 april 2007 – 10:46:36
Citaat van: "Doucheman"
Wellicht dat de kwaliteit van Praeses tegenwoordig danig is verbeterd, want toen ik zo'n 5 jaar geleden een paar heb gekocht bij Monfrance in Maastricht, was ik nogal teleurgesteld. Toendertijd vond ik het een knappe schoen, maar ze liepen niet zo heel erg fijn, ook na volledig te zijn getemd bleven ze pijnlijk te dragen (mogelijk een leest incompatible met mijn voeten). Binnen enkele dagen (!) viel van een schoen de zool er praktisch vanaf, hetgeen netjes door Monfrance werd opgelost. Ook de leerkwaliteit was om met Sergio te spreken "ruk"; Tamelijk vlug vol barsten en scheuren. Ik heb niet eens de moeite genomen om ze te laten verzolen toen ze door waren.

Evenals bij Magnanni heb ik sterk het idee dat het een fikse portie 'window dressing' betreft: De looks van een kwaliteitsschoen, maar bij die looks blijft het dan ook.

Disclaimer: Nochtans is het zeer wel mogelijk dat de kwaliteit heden ten dage aanzienelijk is gestegen, en tevens kan ik geen uitsluitsel geven over de exacte hoeveelheden bier waardoor de onfortuinlijke schoenen hebben moeten waden.


De suede laarsjes die ik in september heb gekocht hebben de winter overleefd. Ze hebben zich redelijk gehouden, hoewel de zool mij af en toe zorgen baarde, vooral het hakstuk leek niet erg stevig aan de rest bevestigd maar hij is er niet afgevallen oid.

Had ze toen in de uitverkoop voor de helft, maar ik zou er niet de volledige prijs voor hebben gegeven.

K-mail

  • Gebruiker
  • Berichten: 494
    • Bekijk profiel
Praeses
Reactie #84 Gepost op: 01 april 2007 – 22:26:42
wat is de gemiddelde prijs van een praeses? Ben nog op zoek naar een niet al te dure italiaans aandoenende schoen.

Neet

  • Gebruiker
  • Berichten: 81
    • Bekijk profiel
Praeses
Reactie #85 Gepost op: 01 april 2007 – 22:30:58
Citaat van: "K-mail"
wat is de gemiddelde prijs van een praeses? Ben nog op zoek naar een niet al te dure italiaans aandoenende schoen.


Die van mij waren 180e

Clay

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 6.359
    • Bekijk profiel
Praeses
Reactie #86 Gepost op: 02 april 2007 – 10:00:40
Citaat van: "K-mail"
wat is de gemiddelde prijs van een praeses? Ben nog op zoek naar een niet al te dure italiaans aandoenende schoen.


Meestal onder de 200, richting 150. In de uitverkoop wel eens voor 60e zien liggen.

K-mail

  • Gebruiker
  • Berichten: 494
    • Bekijk profiel
Praeses
Reactie #87 Gepost op: 02 april 2007 – 10:12:49
Ok, tenminste onder de 200, ik ga eens kijken!

Monsieur Seriziat

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.823
    • Bekijk profiel
Praeses
Reactie #88 Gepost op: 02 april 2007 – 14:44:14
Ik krijg de indruk dat de kwaliteit van Praeses erg verschilt als ik de posts zo lees. Ik heb de mijne eind aug 2006 gekocht en ben er wel tevreden mee.. het is zoals velen reeds hebben geconstateerd geen topkwaliteit, maar het loopt erg fijn en mijn zool is er (nog) niet afgegaan oid :P  Wel is de kwaliteit van het leer stukken minder, het vergt redelijke onderhoud.

Vander

  • Berichten: 14
    • Bekijk profiel
Praeses
Reactie #89 Gepost op: 03 april 2007 – 14:48:44
Citaat van: "Neet"
zojuist aangeschaft. Het verschil met de magnanni's is echt nihil. Ik vind de zool van deze zelfs beter omdat hier geen rubberen beschermstuk onderzit en bij de magnanni's wel.

pictures:





Niet verkeerd. En lijkt op het eerste oog inderdaad op magnanni.
Kon zo snel via het net niet een link vinden van Praeses. Weet iemand hier wat meer over en/of verkoopadressen in de randstad? Ben benieuwd naar eventuele andere modellen en wil de schoenen nader beschouwen.