Auteur Topic: New Tailor (Emanuel Berg)  (179715 keer gelezen)

Mediaman

  • Gast
Re: New Tailor maatshirts
Reactie #405 Gepost op: 25 oktober 2009 – 15:39:04
Laten we voorop stellen dat het een proces is om te vinden en weten wat je mooi vind en wat je mooi past.

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: New Tailor maatshirts
Reactie #406 Gepost op: 25 oktober 2009 – 15:47:38
Voor de rest vind ik NT qua afwerking tov van andere shirts wel heel goed. Geen enkel los draadje, mooie dikke knopen op stift en de fraaie mouche.
Dat is wel heel mooi. Ik ben altijd eerst met de schaar in de weer als ik een hemd ontving van MN of Ettemadis.

Amir

  • Gebruiker
  • Berichten: 88
    • Bekijk profiel
Re: New Tailor maatshirts
Reactie #407 Gepost op: 25 oktober 2009 – 15:52:22
Ik vraag me ook af in hoeverre het nog mogelijk is, mocht blijken dat de shirts toch te wijd zijn na het wassen e.d. , deze aan te passen. Heeft iemand hier ervaring mee bij de NT?

Groeten,

Bootstrap


[/quote]

Ik zou het gewoon zo laten. Je taille en borst kan je wel laten innemen maar dan wordt het contrast met de breedte van je mouw te groot. En dat is niet mooi.

Gewoon de volgende keer aangeven dat jij het anders wil hebben, als je niet tevreden bent met deze maten.

 

Dragoon

  • Gebruiker
  • Berichten: 524
    • Bekijk profiel
Re: New Tailor maatshirts
Reactie #408 Gepost op: 25 oktober 2009 – 15:54:46
Waarom zouden ze bij de mouw ook geen stof weg kunnen nemen? Is reeds bij verschillende shirts van mij gebeurd.

Ramone

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.438
    • Bekijk profiel
Re: New Tailor maatshirts
Reactie #409 Gepost op: 25 oktober 2009 – 15:56:07




Ik zou het gewoon zo laten. Je taille en borst kan je wel laten innemen maar dan wordt het contrast met de breedte van je mouw te groot. En dat is niet mooi.

Gewoon de volgende keer aangeven dat jij het anders wil hebben, als je niet tevreden bent met deze maten.

 


Oneens. 'Objectief' valt er best wat aan te merken op dit shirt, en dat moeten ze gewoon verhelpen. Ik denk dat dat best kan (ook bij de mouwen), en anders moet er maar een nieuw shirt komen. Het is tenslotte 'maatwerk', zoals dit soort winkels dat altijd zo mooi zelf aanprijst. Gewoon mee teruggaan!

Amir

  • Gebruiker
  • Berichten: 88
    • Bekijk profiel
Re: New Tailor maatshirts
Reactie #410 Gepost op: 25 oktober 2009 – 16:01:11
Waarom zouden ze bij de mouw ook geen stof weg kunnen nemen? Is reeds bij verschillende shirts van mij gebeurd.

Als dat kan, alleen maar goed nieuws! Gewoon laten doen.


Oneens. 'Objectief' valt er best wat aan te merken op dit shirt, en dat moeten ze gewoon verhelpen. Ik denk dat dat best kan (ook bij de mouwen), en anders moet er maar een nieuw shirt komen. Het is tenslotte 'maatwerk', zoals dit soort winkels dat altijd zo mooi zelf aanprijst. Gewoon mee teruggaan!

Ik ben wel met je eens dat er idd wat kan gebeuren qua maten. En dat het gewoon anders kan met de maten. Taille en borst zijn overigens persoonlijke smaak van een ieder(ik zelf vind dat er wel wat van af kan). Maar de mouwen mogen idd wat smaller. En als NT het kan verhelpen waarom niet!


roen

  • Gebruiker
  • Berichten: 163
    • Bekijk profiel
Re: New Tailor maatshirts
Reactie #411 Gepost op: 25 oktober 2009 – 22:08:32
Ik vraag me ook af in hoeverre het nog mogelijk is, mocht blijken dat de shirts toch te wijd zijn na het wassen e.d. , deze aan te passen. Heeft iemand hier ervaring mee bij de NT?

Geen ervaring bij deze zaak, maar het zou geen enkel probleem moeten zijn. Als je ontevreden bent, horen ze op z'n minst aan te bieden de shirts aan te passen, en als dat niet kan, ze helemaal opnieuw te laten maken. Weigert NT dit, dan zou ik zeggen: de deur uitlopen en nooit meer terugkomen.

foto010101

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.495
    • Bekijk profiel
Re: New Tailor maatshirts
Reactie #412 Gepost op: 26 oktober 2009 – 20:49:39
foto010101, jij geeft aan zelf ook shirts van NT te hebben er erg tevreden te zijn. Komt dit dan omdat jij hetzelfde idee van een goedpassend shirt als de NT zelf er op nahoud of omdat je gewoon je wensen heel goed duidelijk hebt gemaakt?

En wat ik er zelf van vind? Dit is erg lastig te verwoorden. In verhouding met confectie shirts is dit een hele verbetering. Ik ben ook erg blij met de shirts, hoewel ik aan de foto's ook wel zie dat wat stof rond de taille / borst en stof in de mouwen ingenomen kan worden. Na een paar draag- wasbeurten zal ik nog eens een foto posten en eens goed kijken wat ik er precies van vind.

Ik vraag me ook af in hoeverre het nog mogelijk is, mocht blijken dat de shirts toch te wijd zijn na het wassen e.d. , deze aan te passen. Heeft iemand hier ervaring mee bij de NT?

Groeten,

Bootstrap



Het te veel aan stof in de taille en borst kan altijd achteraf worden ingenomen door twee coupenaden aan te brengen.

Omdat ik zelf een redelijk grote borst heb t.o.v. mijn taille moeten er per se coupenaden worden aangebracht om het te veel aan stof bij de onderrug weg te nemen. Theoretisch is het mogelijk om dit zonder coupenaden te realiseren, maar dan moetem het voor- en achterpand van het overhemd anders gesneden worden. Emanuel Berg werkt echter niet met patronen die dit mogelijk maken. Wat betreft de mouwen, deze worden op aanvraag gratis door NT ingenomen. 
Te koop: Caruso, Incotex en Hugo Boss

https://www.marktplaats.nl/verkopers/7084980.html

Bootstrap

  • Gebruiker
  • Berichten: 919
  • De Baron
    • Bekijk profiel
Re: New Tailor maatshirts
Reactie #413 Gepost op: 28 oktober 2009 – 20:56:14
Vandaag even naar de NT gebeld en mijn 'probleem' uitgelegd. Terug komen was geen probleem. Ook daar werd geadviseerd eerst even een paar keer te wassen en te dragen. Innemen was ook geen probleem. Zo... ik ben weer gerustgesteld.

Bedankt voor alle reacties en ik houd jullie op de hoogte!

Groeten,

Bootstrap
Remarkable. Unbelievable. Impossible. And true.

Mad Hatter

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.399
    • Bekijk profiel
Re: New Tailor maatshirts
Reactie #414 Gepost op: 16 november 2009 – 01:12:37
Mijn excuses voor de late reactie mijnheer Bootstrap, ik lees pas zojuist uw posts over de Emanuel Berg Shirts.
Mijn eerste indruk is goed vanaf de foto's, mooie shirts. Voor zover ik kan beoordelen vanaf de foto's ook een nette afwerking.

Ik ben zelf niet zo weg van zwarte naar zwart neigende hemden, maar mag ik sugereren deze te dragen i.c.m. een zwarte das met gele strepen en voorzien van de nodige profilerende logo's?
Dat kom ik de laatste tijd namelijk nog wel eens tegen  ;)  :mrgreen:

Wel moet ik zeggen dat de fit inderdaad nog wel iets verbeterd kan worden, naar mijn smaak. Mijn MTM-shirtjes van een niet vermeldenswaardig online bedrijfje zitten aansluitender, maar nog steeds zal de knopenlijst niet wijken als je bijvoorbeeld gaat zitten. Iets wat inderdaad gebeurt als je imho te ver gaat tailleren. Ik zou denk ik ook sugereren de mouwen iets af te slanken en eventueel de schouderpas een heel klein beetje hoger (laatste is echt naar smaak).
Als de 'drop' zal ik het maar even noemen van jouw lichaam niet te groot is (zoals foto 010101 al aangeeft),
zou het 'origineel tailleren' (zonder coupenaden) wel op het patroon toe te passen moeten zijn bij een volgende
bestelling. Maargoed, gelukkig wordt het nu opgelost door NT. Ik ben benieuwd naar het resultaat!

edit: het kleurtje...
Laatst bewerkt op: 16 november 2009 – 01:18:59 door Mad Hatter

Orno

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.035
    • Bekijk profiel
Re: New Tailor maatshirts
Reactie #415 Gepost op: 16 november 2009 – 14:37:19
Mijn ervaringen met meerdere NT hemden is niet super. De stof, maakwijze etc allemaal goed! Alleen heb ik bij AL mijn hemden last van te korte mouwen. Voor dat ik ze was zijn ze goed maar na een paar wasbeurten zijn ze gewoon echt TE kort. (daarbij moet ik zeggen dat mijn sartoriale kennis niet top was ten tijde van de koop van de hemden dus had ik ze hier niet eerder op kunnen wijzen)
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Bootstrap

  • Gebruiker
  • Berichten: 919
  • De Baron
    • Bekijk profiel
Re: New Tailor maatshirts
Reactie #416 Gepost op: 28 november 2009 – 20:01:53
Vandaag ben ik, samen met mede forumbezoeker Mad Hatter, bij de NT in utrecht langs geweest. Ik had nog een aantal opmerkingen aan de shirts die ik recent besteld had. Zie ook de reacties hierboven. Daarnaast bleek vanochtend bij het strijken dat mijn eerste shirt van de NT een scheurtje had bij het knoopsgat.

Wij werden ontvangen door Marcel en hebben kritisch gekeken naar de shirts en de pasvorm. De 2 shirts worden aangepast, smallere mouwen, taille en borst. Daarnaast zijn mijn opgeslagen maten weer aangepast voor een volgende bestelling.

Ik moet zeggen dat ik erg goed geholpen ben. Men was blij dat ik terug was gekomen met de shirts en er werd alles aan gedaan om de klant tevreden te stellen. Het kappotte shirt wordt terug gestuur naar EB en gerepareerd. Lukt dit niet, dan krijg ik een nieuw shirt.

Tenslotte hebben wij beide een aantal mooie kousen van het merk De Pio gekocht en kregen zowel mijn companion als ik een "intro" korting op een volgende bestelling van 20 %.

Groeten,

Bootstrap
Remarkable. Unbelievable. Impossible. And true.

foto010101

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.495
    • Bekijk profiel
Re: New Tailor maatshirts
Reactie #417 Gepost op: 28 november 2009 – 21:02:30
Tenslotte hebben wij beide een aantal mooie kousen van het merk De Pio gekocht en kregen zowel mijn companion als ik een "intro" korting op een volgende bestelling van 20 %.

Goed geregeld. :wink:

Wat betreft de slankere mouwen, dit kan toch niet in het systeem worden aangepast?
Te koop: Caruso, Incotex en Hugo Boss

https://www.marktplaats.nl/verkopers/7084980.html

Bootstrap

  • Gebruiker
  • Berichten: 919
  • De Baron
    • Bekijk profiel
Re: New Tailor maatshirts
Reactie #418 Gepost op: 28 november 2009 – 23:16:10
Wat betreft de slankere mouwen, dit kan toch niet in het systeem worden aangepast?

Geen idee, wat ik er uit begreep wel. Ze kunnen doorgeven dat er bijvoorbeeld 1 cm af moet, dat is dus 2 cm rond. Het armsgat komt daarmee ook meteen wat hoger te liggen, omdat ze het van de onderzijde van de mouw afhalen. De onderzijde van het armsgat wordt zo als "scharnierpunt" gehanteerd bij het inzetten van de mouwbreedte. De plooien aan de bovenzijde van de mouw blijven dan ongemoeid.
Laatst bewerkt op: 28 november 2009 – 23:19:18 door Bootstrap
Remarkable. Unbelievable. Impossible. And true.

Orno

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.035
    • Bekijk profiel
Re: New Tailor maatshirts
Reactie #419 Gepost op: 28 november 2009 – 23:43:24
Bootstrap heb jij geen problemen zoals ik die heb ondervonden met NT shirts? Of hier nooit op gelet?
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford