Auteur Topic: Waar werken de beste/slechtste kledingverkopers?  (18405 keer gelezen)

jos

  • Gebruiker
  • Berichten: 38
    • Bekijk profiel
Waar werken de beste/slechtste kledingverkopers?
Gepost op: 07 september 2005 – 09:46:48
Hoi,

Ik heb een vraag: waar werken de beste kledingverkopers (en dus niet goed in de zin van: veel & duur verkopen, nogal past het niet of staat het niet). Of andersom gesteld: waar moet je vooral weg blijven?

Het probleem is namelijk dat ik nog niet zoveel verstand heb van pakken, dus een verkoper die daar wel een beetje kijk op heeft zou handig zijn ;-).

Heeft iemand een uitgesproken mening over een bepaalde zaak die wat dat betreft er met kop en schouder bovenuit steekt (en wat ook redelijk constant is: dus niet dat er 1 goede tussenloopt en dat de rest bagger is)?

Bedankt,

Jos

Daan

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.057
    • Bekijk profiel
Waar werken de beste/slechtste kledingverkopers?
Reactie #1 Gepost op: 07 september 2005 – 10:06:50
Naar een zekere setpointbij mij in de buurt (zal geen namen en prijzen noemen) kan je beter heengaan als je zelf een beetje weet wat je wilt en hoe.
De verkoper die mij hielp hoorde voor 't eerst iemand vragen om bretelknopen, en vond dat je bretels samen met een riem moet dragen  :roll: . Ook wilde hij eerst niet de broekspijpen op de lengte maken die ik wilde, omdat hij dat hoogwater vond. En een borstzakje vond hij 'done' op een shirt  :evil:

FFW

  • Gast
Waar werken de beste/slechtste kledingverkopers?
Reactie #2 Gepost op: 07 september 2005 – 12:08:46
misschien is het dan handig iemand mee te nemen om zijn mening te horen. Mijn ervaring met verkopers is dat ze kleine foutjes meestal niet zo erg vinden.

Immanuel

  • Gast
Waar werken de beste/slechtste kledingverkopers?
Reactie #3 Gepost op: 07 september 2005 – 16:18:19
volgens mij met de smaak van meeste stijlforum'ers ga je het beste naar de zaken die her en der op het form ge(n)(r)oemd worden. Dan kan je praten met de verkopers over hoe je kleding wilt lijkt me en begrijpen ze je ..

FFW

  • Gast
Waar werken de beste/slechtste kledingverkopers?
Reactie #4 Gepost op: 07 september 2005 – 18:06:39
Is kijken hoe zo'n verkoper er zelf bijloopt is misschien ook verstandig. Als iemand zichzelf geen fatsoenlijk pak kan aanmeten kan hij dat bij jou waarschijnlijk ook niet.

Elmer

  • Gebruiker
  • Berichten: 373
    • Bekijk profiel
Waar werken de beste/slechtste kledingverkopers?
Reactie #5 Gepost op: 07 september 2005 – 23:12:38
Dat je bij Setpoint zo geholpen wordt is wel verbazend te noemen, je mag er vind ik vanuit gaan dat je te maken hebt met een kundig verkoper of daar beroep op kan doen als die persoon in opleiding is!
Maar hier zitten mensen met ''stijl'' die hebben hele andere eisen, de meeste hier hebben een leuke smaak! Dus dan heeft der verkoper zoiezo al een hele andere rol! Als ik bij mijzelf in de winkel kijk vind ik toch ook wel dat er erg grote verschillen zitten in de verschillende verkopers, zowel positief als negatief. Maar een goede verkoper dringt zich niet op, laat je rustig kijken en vind zichzelf meer een adviseur dan een ''verkoper''

Huey

  • Gast
Waar werken de beste/slechtste kledingverkopers?
Reactie #6 Gepost op: 07 september 2005 – 23:19:26
Waar ik vaak ook prettig geholpen wordt is van der Heijden in Amstelveen, er loopt daar een twee wat oudere mannen rond en die verstaan hun vaak prima. Er zijn ook een jonge gozer en een vrouw, die zijn ook wel ok. Maar die 2 oudere mannen halen ook nog wel eens leuke combinaties tevoorschijn. Maar zijn niet echt de merken die de meesten hier leuk vinden. Veel Joop, Trussardi, Armani, Jacquess Britt, Gentiluomo e.d. leuk voor casual dus.

Mijn mening over Sartoria is inmiddels wel bekend denk ik.

Waar ik vroeger ook altijd kundig werd geholpen was bij Alessandro Caselli, door Arthur Peute. Caselli is jammer genoeg failliet gegaan maar volgens mij zit hij nu ergens in Haarlem vlakbij VIP.

Ik blijf weg bij Oger, niet omdat de verkopers niet kundig zijn maar omdat ik niet het idee heb om een beetje vrij te kunnen kijken. Als je niet zelf een idee hebt van wat je wil zou ik er misschien wel naartoe gaan omdat die jongens van Oger over het algemeen goed zijn in hun vak.

jos

  • Gebruiker
  • Berichten: 38
    • Bekijk profiel
Waar werken de beste/slechtste kledingverkopers?
Reactie #7 Gepost op: 08 september 2005 – 08:58:21
In welke prijsklasse moet ik aan denken bij Oger? Bij welke prijs beginnen goede pakken (goed is iets anders dan het allerduurste)?

Daan

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.057
    • Bekijk profiel
Waar werken de beste/slechtste kledingverkopers?
Reactie #8 Gepost op: 08 september 2005 – 10:02:09
DFS (oger instap/huislijn) zo rond de 600 euro tot attolini maatwerk van 4000-5000 euro (roughly)

zijn best mooie pakken DFS voor 't geld.

Huey

  • Gast
Waar werken de beste/slechtste kledingverkopers?
Reactie #9 Gepost op: 08 september 2005 – 10:02:27
Bij Oger is eigenlijk alles wel ok, die DFS lijn ook. Dus zeg vanaf 450 euro.

Natuurlijk moet je daar dan niet dezelfde eisen aan stellen als aan een Attolini pak van 4500 euro, maar DFS zijn zeker fatsoenlijke pakken.

Daan

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.057
    • Bekijk profiel
Waar werken de beste/slechtste kledingverkopers?
Reactie #10 Gepost op: 08 september 2005 – 10:51:54
anders naar rotterdam, kool handmade lijn. zelf nog niet gezien maar op aanraden van gusto

f430

  • Gebruiker
  • Berichten: 587
    • Bekijk profiel
Waar werken de beste/slechtste kledingverkopers?
Reactie #11 Gepost op: 08 september 2005 – 11:56:41
Citaat van: "Daan"
anders naar rotterdam, kool handmade lijn. zelf nog niet gezien maar op aanraden van gusto


Ik ben morgen in Rotterdam dus ga ik even een kijkje nemen daarzo. Denk dat ik dan ook gelijk Oger Rotterdam aandoe..

Daan

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.057
    • Bekijk profiel
Waar werken de beste/slechtste kledingverkopers?
Reactie #12 Gepost op: 08 september 2005 – 15:41:56
goed idee. wel naar de grote vestiging van kool gaan dan. En als je serieuze interesse in DFS hebt kan je beter naar Amsterdam gaan mij inziens. Meer keus.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Waar werken de beste/slechtste kledingverkopers?
Reactie #13 Gepost op: 08 september 2005 – 15:42:42
Citaat van: "Daan"
goed idee. wel naar de grote vestiging van kool gaan dan. En als je serieuze interesse in DFS hebt kan je beter naar Amsterdam gaan mij inziens. Meer keus.
Ik sluit me hier bij aan.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

jos

  • Gebruiker
  • Berichten: 38
    • Bekijk profiel
Waar werken de beste/slechtste kledingverkopers?
Reactie #14 Gepost op: 08 september 2005 – 21:05:02
Citaat van: "f430"

Ik ben morgen in Rotterdam dus ga ik even een kijkje nemen daarzo. Denk dat ik dan ook gelijk Oger Rotterdam aandoe..


Hoi, laat even weten wat je mening over beide zaken/collectie is als je er morgen bent geweest.