Auteur Topic: Ik ben op zoek naar... een schoenenpoetsset  (15083 keer gelezen)

Regouin

  • Gebruiker
  • Berichten: 127
    • Bekijk profiel
Ik ben op zoek naar... een schoenenpoetsset
Gepost op: 26 augustus 2005 – 22:33:23
Ik ben dus op zoek naar een schoenenpoetsset waar in 1 keer de hele boel inzit. Bij voorkeur ook nog met allesomvattende doos waarin het hele zootje kan worden opgeborgen.

ongeveer zoiets


hier kun je zien wat er allemaal in zit

http://www.shoeshinekit.com/kit1.html

nou is de pest alleen dat je die alleen kunt bestellen als je in de VS of canada woont. Weet iemand toevallig waar ik zoiets in Nederland zou kunnen krijgen, of moet ik dan gewoon even de beter gesorteerde schoenenwinkel binnenstappen?

En is zo'n set een verstandige keuze of krijg je dan vervolgens allemaal troep waar je vervolgens nog niets aan hebt, of erger nog je schoenen vrij hard mee vern**kt.

Graag hoor ik jullie visie hier op

bvd
I'm tired of all this nonsense about beauty being only skin-deep. That's deep enough. What do you want, an adorable pancreas?"

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Ik ben op zoek naar... een schoenenpoetsset
Reactie #1 Gepost op: 26 augustus 2005 – 22:39:10
Je zou o.a bij Meyer in de p.c of Manwood en Zwartjes allen in amsterdam kunnen kijken.Weet wel dat er in Eindhoven een zaak zit die mooie dozen verkoopt zal het adres opzoeken heb het niet bij de hand.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Regouin

  • Gebruiker
  • Berichten: 127
    • Bekijk profiel
Ik ben op zoek naar... een schoenenpoetsset
Reactie #2 Gepost op: 26 augustus 2005 – 22:50:01
Amsterdam is beter gusto, eindhoven is een beetje uit de richting. Ik zal eens binnenlopen bij manwood en zwartjes om mee te beginnen. Ik dacht dat er wel het een en ander te vinden zou zijn op internet, maar dat valt dus best wel tegen, in het nederlands krijg ik een schoenpoetsset die er vanuit gaat dat de enige keer in je leven dat je "luxe" schoenen draagt op een trouwerij is, en in het engels dus alleen bovenstaande, maar goed ik ga verder op mijn queeste.

dit lees ik net op een site waar ik via die post over saphir terecht kom:

Exclusief

De exclusieve Saphir Medaille D' Or schoenpoetskisten van mahoniehout, voorzien van alle benodigde schoenonderhoud artikelen, maken het onderhouden van schoenen een - extra - aangename bezigheid voor de echte schoenliefhebber. Een origineel cadeau of relatiegeschenk.

De schoenpoetskisten zijn te zien in de etalage van Ambachtelijke Schoenmakerij L.B. Heubel en zoon in de Rechtstraat 45 te (Wyck) Maastricht.

Ik geloof dat ik net bedacht heb welke ik wil hebben, alleen is maasstricht zo'n eind hier vandaan.
I'm tired of all this nonsense about beauty being only skin-deep. That's deep enough. What do you want, an adorable pancreas?"

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Ik ben op zoek naar... een schoenenpoetsset
Reactie #3 Gepost op: 26 augustus 2005 – 23:19:17
Vantevoren even bellen voor de prijs zou ik zeggen, anders zou je misschien nog wel eens kunnen schrikken in de winkel ;)

Danny heeft ook een schoenpoetsdoos ontwikkeld zo ver ik weet. Stond ook bij Sartoria als demo.
Fashion can be bought. Style one must possess.

Alboreto

  • Gebruiker
  • Berichten: 374
    • Bekijk profiel
Ik ben op zoek naar... een schoenenpoetsset
Reactie #4 Gepost op: 26 augustus 2005 – 23:22:47
Was die niet 500 euro?
esus saves, George Nelson withdraws!

bracco

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.551
    • Bekijk profiel
Ik ben op zoek naar... een schoenenpoetsset
Reactie #5 Gepost op: 26 augustus 2005 – 23:51:21
die schoenpoetsset van Danny is wel zo ongeveer het mooiste wat je kunt kopen, helemaal opgebouwd uit Saphir en Dunkelman producten. echt heel fraai!

Regouin

  • Gebruiker
  • Berichten: 127
    • Bekijk profiel
Ik ben op zoek naar... een schoenenpoetsset
Reactie #6 Gepost op: 26 augustus 2005 – 23:59:28
maar om en nabij de 500 euro? het moet natuurlijk niet te gek worden, maar bellen voor een prijsindicatie is nooit weg inderdaad.
I'm tired of all this nonsense about beauty being only skin-deep. That's deep enough. What do you want, an adorable pancreas?"

Huey

  • Gast
Ik ben op zoek naar... een schoenenpoetsset
Reactie #7 Gepost op: 27 augustus 2005 – 00:32:03
Citaat van: "Regouin"
maar om en nabij de 500 euro? het moet natuurlijk niet te gek worden, maar bellen voor een prijsindicatie is nooit weg inderdaad.


595 euro om precies te zijn.

http://www.theroyaltreatment.nl/assets/doc/quote2.pdf

Rogier

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.127
    • Bekijk profiel
Ik ben op zoek naar... een schoenenpoetsset
Reactie #8 Gepost op: 27 augustus 2005 – 00:36:51
Doet u mij dan maar een mooi paar Santoni schoentjes  :D
This, madame, is Versailles.

bracco

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.551
    • Bekijk profiel
Ik ben op zoek naar... een schoenenpoetsset
Reactie #9 Gepost op: 27 augustus 2005 – 00:42:56
maar is het niet even belangrijk om die mooie Santoni schoentjes mooi te kunnen onderhouden?

Huey

  • Gast
Ik ben op zoek naar... een schoenenpoetsset
Reactie #10 Gepost op: 27 augustus 2005 – 00:44:32
Citaat van: "bracco"
maar is het niet even belangrijk om die mooie Santoni schoentjes mooi te kunnen onderhouden?


Helemaal met je eens Bracco.

Maar aan de andere kant, voor 600 euro kun je heel wat tubes/potjes Saphir en borstels kopen...

Rogier

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.127
    • Bekijk profiel
Ik ben op zoek naar... een schoenenpoetsset
Reactie #11 Gepost op: 27 augustus 2005 – 01:07:28
Citaat van: "Huey"
Citaat van: "bracco"
maar is het niet even belangrijk om die mooie Santoni schoentjes mooi te kunnen onderhouden?


Helemaal met je eens Bracco.

Maar aan de andere kant, voor 600 euro kun je heel wat tubes/potjes Saphir en borstels kopen...


Dat bedoel ik. Ik het het idee dat het leeuwendeel van die 600 euro opgaat aan de houten opbergdoos om het maar even oneerbiedig te stellen. Je kan je mooie schoensel prima onderhouden zonder er in 1 keer 600 euro aan te besteden.
This, madame, is Versailles.

bracco

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.551
    • Bekijk profiel
Ik ben op zoek naar... een schoenenpoetsset
Reactie #12 Gepost op: 27 augustus 2005 – 01:19:07
tja..

laat ik eerlijk zijn, ikzelf heb zo'n doos niet gekocht, ik had gewoon een mooie opbergdoos (antiek ding) van LV uit de jaren 50 ongeveer, daar gingen vele kleuren Saphir in, Borstels (stuk of 8, voor elke kleur een andere) veters (niets belangrijker dan dat!) poetsdoeken, suedeborstels, blokjes, etc. dat is in wezen leuker.

pemazel

  • Gebruiker
  • Berichten: 80
    • Bekijk profiel
Ik ben op zoek naar... een schoenenpoetsset
Reactie #13 Gepost op: 27 augustus 2005 – 03:07:10
Citaat van: "everything but shoes"


Hello,
sorry dat ik even binnen val op deze forum, maar ik voer deze Saphir producten van Avel, op de Franse Ebay, waar ik onder anderen ook Schoenen verkoop!
Elk product van Saphir heeft getypeerde functies, en de 9 verschillende "Pate de Luxe" (inderdaad met terepentine), zijn vooral voor "dagelijks" gebruik en bevalt mij al jaren! Uitstekend om je schoenen extra te laten glimmen- en daar is een hele gemakkelijke oplossing voor- maar dat zal ik larter nog eens uitleggen) De creme Surfine gebruik ik minder, want is meer bedoelt om de schoen waterdicht te maken, geeft het leer een nieuw leven, herstelt de kleur...etc Geen 20 kleuren maar 60!!! Het voordeel van Saphir is dat het kleuren pigment wordt gerespecteerd! d.w.z. moght je een bepaalde kleur gebruiken dan is die over 10 jaar nog precies hetzelfde; ik bedoel een prima kleuren stabiliteit! Voor zwarte schoenen is de Medaille d'Or UITSTEKEND en vooral voor het "glacι" effect, waar iedereen hier in Frankrijk zijn technieken geheim houden.
Ik verkoop dus deze producten (en meer)en kwam in deze forum, daar een ander lid me hierop attent maakte (hij kocht bij mij de collectie van 9 Pate de luxe)
Ik hou het hiereven bij, en hoop geen schrijf fouten te hebben gemaakt, want mijn nederlands wordt helaas met de jaren slechter... ik denk dat ik meer weet van schoenen dan het ABN...
cheerio from Paris



Misschien dat je via hem aan een mooie set van Saphir kunt komen?? Zie www.avel.com voor de mogelijkheden van dat merk. Zie bijvoorbeeld - voor een fractie van de prijs -: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ssPageName=ADME:B:FSEL:US:1&Item=5419645507

Paul

ruby tuesday

  • Gebruiker
  • Berichten: 4.240
    • Bekijk profiel
Ik ben op zoek naar... een schoenenpoetsset
Reactie #14 Gepost op: 27 augustus 2005 – 12:43:12
je hebt ook de complete box van LCA, maar dan zit je ook in die prijsklasse. Maar ja, wat wil je. Die kist kost net zoveel als de spullen die erin zitten. Als je dergelijke dingen wilt moet je niet naar de prijs kijken vind ik..