Auteur Topic: Restaurants  (28938 keer gelezen)

Huey

  • Gast
Restaurants
Gepost op: 26 augustus 2005 – 00:14:26
Lijkt me wel leuk om elkaar te tippen over goede restaurants ook :)

Een van mijn favoriete restaurants is Bellini.
Het is een echt Italiaans familierestaurant in Amsterdam Buitenveldert (Nederhoven 17). Verwacht geen mooi en chique restaurant. Wel een erg gezellig, klein en knus zaakje met erg vriendelijk personeel die je echt het gevoel geven dat je welkom bent.

Het eten is gewoon erg goed met een z้้r uitgebreide kaart en ze hebben vaak ook erg goede dagspecialiteiten. Ze hebben eigenlijk van alles wat, echte vlees en vis specialiteiten. Maar voor de kinderen ook pizza's en spaghetti.

Jason

  • Gast
Restaurants
Reactie #1 Gepost op: 26 augustus 2005 – 20:28:46
brancatelli in rotterdam, aan de boompjes. erg italiaans, tot celebrity foto's aan de muur aan toe. het eten is erg goed, de wijnen nog beter. ze hadden het alleen niet verteld toen mijn vader per ongeluk een dessertwijn had uitgekozen, die achteraf erg zwaar en 15% bleek te zijn. maar ze wilden hem geen ongelijk geven in zijn keuze denk ik

La sir่ne in amsterdam,  Apollolaan 2. het zit onder een le meridien aan hetzelfde water als die roeivereniging, het uitzicht is dus leuk.  Het eten is heel goed, de bediening nog nooit zo goed meegemaakt. als je in amsterdam woont zou ik hier zeker heengaan met vrienden, en praat een beetje met de bediening over de wijnen en de gerechten. neem snoekbaars.

Vodka

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.230
    • Bekijk profiel
Restaurants
Reactie #2 Gepost op: 28 augustus 2005 – 02:11:13
Citaat van: "Jason"
La sir่ne in amsterdam,  Apollolaan 2. het zit onder een le meridien aan hetzelfde water als die roeivereniging, het uitzicht is dus leuk.  Het eten is heel goed, de bediening nog nooit zo goed meegemaakt. als je in amsterdam woont zou ik hier zeker heengaan met vrienden, en praat een beetje met de bediening over de wijnen en de gerechten. neem snoekbaars.


Dank voor de tip, klinkt goed.
Sailing, an expensive way to travel for free"

Solitarias

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.010
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Restaurants
Reactie #3 Gepost op: 28 augustus 2005 – 11:24:13
Mijn sartoriale boekencollectie:  http://www.librarything.com/catalog/Solitarias

ruby tuesday

  • Gebruiker
  • Berichten: 4.240
    • Bekijk profiel
Restaurants
Reactie #4 Gepost op: 28 augustus 2005 – 16:56:48
gisteren tapas gegeten, ook een echte aanrader!

Immanuel

  • Gast
Restaurants
Reactie #5 Gepost op: 28 augustus 2005 – 17:02:16
waar? :wink:

ruby tuesday

  • Gebruiker
  • Berichten: 4.240
    • Bekijk profiel
Restaurants
Reactie #6 Gepost op: 28 augustus 2005 – 17:04:20
bij lust in Rotterdam.. :roll:

bracco

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.551
    • Bekijk profiel
Restaurants
Reactie #7 Gepost op: 28 augustus 2005 – 18:04:44
wat erg lekker is in Amsterdam: Pata Negra, Utrechtsestraat. een aanrader.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Restaurants
Reactie #8 Gepost op: 28 augustus 2005 – 18:05:07
Citaat van: "ruby tuesday"
bij lust in Rotterdam.. :roll:
Ooh ik wou al zeggen.......een rare naam voor een resturant ''gisteren tapas gegeten'' :lol:
Support your local Mikey Fuoco chapter.

ruby tuesday

  • Gebruiker
  • Berichten: 4.240
    • Bekijk profiel
Restaurants
Reactie #9 Gepost op: 28 augustus 2005 – 18:46:01
[-(

cheukert

  • Gebruiker
  • Berichten: 741
    • Bekijk profiel
Restaurants
Reactie #10 Gepost op: 28 augustus 2005 – 19:51:31
La Luna in de Weissenbruchstraat in Den Haag is een aanrader, niet echt een sterrenrestaurant ofzo, maar gewoon een hele goede pizzeria :roll:
ls de buren van hiernaast zo'n probleem maken van m'n Apache, dan verhuizen ze toch gewoon?!? Interesseert me vrij weinig :lol:

Daan

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.057
    • Bekijk profiel
Restaurants
Reactie #11 Gepost op: 02 september 2005 – 17:09:39
mario uva in neck

sterrestaurant midden in de beemster. niet echt een plek waar je toevallig langs komt, maar als je in de buurt bent is het zeker een aanrader.

Huey

  • Gast
Restaurants
Reactie #12 Gepost op: 02 september 2005 – 17:37:22
Citaat van: "postman"
mario uva in neck

sterrestaurant midden in de beemster. niet echt een plek waar je toevallig langs komt, maar als je in de buurt bent is het zeker een aanrader.


Absoluut een aanrader. Mario gaat geloof ik eens per week naar Aosta met z'n eigen koelautootje om daar speciaal alle Italiaanse specialiteiten te kopen die hier moeilijk te krijgen zijn.

Fantastische kok ook, hoewel geloof ik nu meer zijn zoon in de keuken staat. Reken wel op een pittige rekening... Ook hebben ze geen kaart maar een surprise 7 gangen menu voor ik meen 80 euro. Dus als je reserveert gelijk even aangeven wat je wel/niet lust. Want als je daar zit is het te laat ;)

Alex

  • Gebruiker
  • Berichten: 697
    • Bekijk profiel
Restaurants
Reactie #13 Gepost op: 02 september 2005 – 19:12:22
La terrasse in Huis ter Duin (noordwijk) is erg goed. Verwacht niks spectaculairs maar gewoon goed eten. Erg fijn uitzicht, en na het eten kan je nog een strandwandeling maken bij zonsondergang.

Mocht je iets klassieks (en veel duurders) zoeken kan je naar Latour gaan, ook in Huis ter Duin. Niet mijn stijl, wel erg goed (michelin ster)

Huey

  • Gast
Restaurants
Reactie #14 Gepost op: 02 september 2005 – 19:48:08
Huis ter Duin, kwam ik vrij regelmatig vorig jaar. La Terrasse is ้rg leuk vind ik. Dat terras vind ik echt perfect, hoef je niet voor naar Z-Frankrijk imho. Dat strandtentje (Bellagio?) was ook wel aardig.

Het is jammer dan Henry al weer een tijdje weg is als barkeeper, nu al weer een jaar geloof ik.