Auteur Topic: Restaurants  (33063 keer gelezen)

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Restaurants
Reactie #75 Gepost op: 15 februari 2007 - 21:30:14
Citaat van: "Doucheman"
Citaat van: "Bogart"
Gewoon naar Sjiek gaan.
Gisteren nog uitstekend gegeten en gedronken.
Kroketjes van kalfsvlees,geconfijt eendeboutje,goed glas bier, goede fles wijn.
En een allerprettigste entourage bovendien.

In de zomer, ja! Op het mooiste terras van Nederland met een goede entrecote en een goede wijn. Echter genoeg creaties zijn knap matig.

Tout a Fait is goddelijk. Ik kan een aardig potje koken, maar ieder hapje daar zal ik zelf nooit kunnen produceren. Tegen Sjiek kan ik wel degelijk op.

2 maanden geleden daar weer gegeten, combinaties die je niet bedenkt: Zalm met daarop een gelei van komkommer, lekker!  :shock:

Gooi je vriendin/vrouw (of beide) in de auto, 250 euro extra op die credit card en derhalve geen fancy pansy schoentjes deze maand, en ga voor (minimaal) 5 gangen en een wijnarrangement!

€250 voor een paar schoenen.
 :shock:
Heb ook nog eens een te kleine auto om vrouw en vriendinnen mee te nemen. :roll:
Bart moet het maar een keertje zonder ons stellen.
Doe hem de volgende keer de groeten.( beste vriend van zijn smoelsmid)

Douchebag

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Restaurants
Reactie #76 Gepost op: 15 februari 2007 - 21:35:19
Citaat van: "Doucheman"
Gewoon naar Sjiek gaan.
Gisteren nog uitstekend gegeten en gedronken.
Kroketjes van kalfsvlees,geconfijt eendeboutje,goed glas bier, goede fles wijn.
En een allerprettigste entourage bovendien.

In de zomer, ja! Op het mooiste terras van Nederland met een goede entrecote en een goede wijn. Echter genoeg creaties zijn knap matig.

Tout a Fait is goddelijk. Ik kan een aardig potje koken, maar ieder hapje daar zal ik zelf nooit kunnen produceren. Tegen Sjiek kan ik wel degelijk op.

2 maanden geleden daar weer gegeten, combinaties die je niet bedenkt: Zalm met daarop een gelei van komkommer, lekker!  :shock:

Gooi je vriendin/vrouw (of beide) in de auto, 250 euro extra op die credit card en derhalve geen fancy pansy schoentjes deze maand, en ga voor (minimaal) 5 gangen en een wijnarrangement!

€250 voor een paar schoenen.
 :shock:
Heb ook nog eens een te kleine auto om vrouw en vriendinnen mee te nemen. :roll:
Bart moet het maar een keertje zonder ons stellen.
Doe hem de volgende keer de groeten.( beste vriend van zijn smoelsmid)

Ik ouwehoer meer met Frank, de wijnenman.   :wink:

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Restaurants
Reactie #77 Gepost op: 15 februari 2007 - 21:38:09
Ah,
bent een beginner :wink:

Douchebag

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Restaurants
Reactie #78 Gepost op: 15 februari 2007 - 21:38:56
Ah,
bent een beginner :wink:

Nee, ik zuip graag.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Restaurants
Reactie #79 Gepost op: 15 februari 2007 - 21:39:36
Moet ergens beginnen.

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Restaurants
Reactie #80 Gepost op: 15 februari 2007 - 23:24:01
Volgende week woensdag La Rive, kan me er nu alweer op verheugen! Vooral de terrine met Jabugo-ham blijft onverslaanbaar. Rest van de kaart is momenteel ook naar mijn smaak.

Immanuel

• Gast
Restaurants
Reactie #81 Gepost op: 16 februari 2007 - 21:08:34
19 maart feestje van Alliance.. nog sf `ers die gaan?  :?

Immanuel

• Gast
Restaurants
Reactie #82 Gepost op: 16 februari 2007 - 21:11:12
overigens gisteravond in de zotte gegeten in H`berg...

cypripedium

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Restaurants
Reactie #83 Gepost op: 16 februari 2007 - 21:30:31
Citaat van: "Immanuel"

waar is dit, Immanuel?

Immanuel

• Gast
Restaurants
Reactie #84 Gepost op: 17 februari 2007 - 10:23:34
Citaat van: "cypripedium"
Citaat van: "Immanuel"

waar is dit, Immanuel?

rotterdam, nederland, hillegersberg..  ben 2 dagen door heel nederland aan het rondracen..

Harm

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Thuisbarista.nl
Restaurants
Reactie #85 Gepost op: 19 februari 2007 - 11:56:47
Ik ben gister wezen eten bij Bloemgracht in A'dam. Im heb nogal gemengde gevoelens eraan overgehouden.

Bij binnenkomst werden we door de 'maitre' ontvagen die netjes de jas aannam en weghieng. Hij begeleide ons naar een tafel en we mochten niet kiezen. Er werd verteld dat de ene tafel speciaal gereserveerd was. Echter heb ik de tafel de hele avond niet bezet gezien. Maar dat maakt verder niet uit.

Me eerste indruk was dat het een mooi pand is met een mooie vloer. De dames van de bediening liepen op sportschoenen wat zeker een wat informelere sfeer geeft. Dit was ook met en overige publiek wat er zat te eten. Ik was blij dat ik niet in pak was gekomen.

We kregen de kaart met wijnkaart en bestelde ons aperitief. De aangeboden kirr Royal heb ik niet genomen omdat me dat veels te zoet is. Achteraf gezien goede keuze want 6,80 voor een Kirr Royal vind ik gezien de overige drank prijzen nogal hoog. Als amuse was het een soepje van bloemkool met truffel olie. Wat lekker maar niet als amuse vind ik zelf. Maar smaken verschillen.

De kaart zag er veel belovend uit. Vlees, vis en vegetarisch. Elke gang heeft een van die gerechten. Als speciaal voorgerecht hadden ze 'Tempura van gamba met parika en limoen couscous'.

De tempura was lekker echter overheerste op sommige momenten de limoen in de couscous te erg. Hierdoor proefde je het zoete van de paprika en de gamba niet meer. Jammer maar verder het beste gerecht van de avond qua smaak.

Als tussen gerecht had ik een 'Mezzalune met een vulling van geconfeite kalfssucade en eendelever met salie en een saus van wortel.' Deze was lekker maar ik kon helaas nergens de eendelever terug in vinden. Ook de grote van de portie was wat klein.

Mijn vriendin had een 'Créme van van gepofte cevenne ui met geroosterde bloemkool en bladselderij olie' Deze was goed op smaak en mooie geserveerd aan tafel.

Hoofdgerecht was 'Op de huid gebakken daurade met een zalf van artisjok, groene kruiden mousseline, geroosterde venkel
en olive taggiasche'. Hier kwam de terleurstelling. Hij was mooi gebakken op de huid maar miste echter smaak. Verder was de grote van de portie ten opzichte van de overige gangen groot. Ikzelf zie liever dat dat meer in evenwicht is.

Het dessert was een limoentaatje met prosecco sorbet. Het taatje smaakte goed maar jammer dat het bruneren van de eiwitten op voorhand was gedaan en niet a la minute waardoor het eiwitschuim nog wat warm is. De sorbet vond ikzelf te zuur. (Verhouding suiker/prosecco???)

Al met al een redelijk geslaagde avond want ik ben iedergeval niet met een vies of hongergevoel naar huis gegaan.

Kort samen gevat. Een mooie omgeving, eerlijk eten met mooie gerechtem die soms wat smaak missen. Prijs kwaliteit is het goed.

Minpunten:

Vlekken op de muur stoelen en menu kaart. De dames van de bediening die niet het extra gerecht uit het hoofd kennen en dus oplezen van een notitieblok. Fruitvliegen die in de zaak rondvliegen wat bij mij altijd vragen oproept. Naar het toilet gaan kan je genieten van de hardcore muziek uit de keuken. Maar wat me vooral stoort is het 20/80 gedrag van de gastheer. 80% van zijn tijd gaat in 20% van de gasten zitten. Ik heb hem maar een keer gezien aan tafelk om af te ruimen en dat terwijl mijn vriendin niet eens aan tafel zat. Verder gaat het personeel wat klaar is met werken lekker uitgebreid aan de bar zitten. Ikzelf vind dat not done.

Eten: 7
Omgeving: 7
Bediening: 6
Prijs kwaliteit: 8

Bachelor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Restaurants
Reactie #86 Gepost op: 19 februari 2007 - 11:58:53
Quotidie potest esse ultimo die

Maurice79

• Bekijk profiel
    • http://www.antihelden.nl
Restaurants
Reactie #87 Gepost op: 22 februari 2007 - 15:21:44
Verreweg het hoogste niveau op culinair gebied in Nederland is wat mij betreft Oud Sluis, ook qua dienstverlening. Correct, attent en toch ongedwongen en een keuken die keer op keer blijft verrassen.

Op een afstandje volgt De Librije. Beluga mag wat indrukwekkender overkomen qua interieur, maar Jonnie Boer kookt op een hoger niveau, is creatiever en constanter dan Hans van Wolde, die overigens wel in de top 5 thuishoort.

Verdere 'sub-top' (om het zo maar even te noemen) in Nederland is wat mij betreft De Bokkedoorns (Peter Bruins als sommelier blijft geweldig), Boreas en De Lindenhof.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Restaurants
Reactie #88 Gepost op: 04 maart 2007 - 21:39:15
Citaat van: "Camiceria"
iemand weleens bij Red geweest in Amsterdam -> lees vaak slechte reviews, maar hoor overwegend positieve verhalen van contacten

Afgelopen zaterdag geweest,
weinig pretentieus,maar wel lekker en gezellig.( mede door heelprettig gezelschap)
Champagne was ook prima.
Voor een leuke informele avond prima adresje.

Vodka

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Restaurants
Reactie #89 Gepost op: 04 maart 2007 - 21:54:50
Citaat van: "Marco"
www.sucade.nl

Met zo'n naam zou je verwachten dat ze ook wel een lekker stoofpotje op het menu hebben staan :(
Sailing, an expensive way to travel for free"