Auteur Topic: [Pakken] Suit Supply  (2174691 keer gelezen)

Lennon

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Pakken] Suit Supply
Reactie #4290 Gepost op: 16 februari 2011 - 19:39:14

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4291 Gepost op: 16 februari 2011 - 19:51:41
Maar daarnaast heeft Houseman ook nog brede schouders en een slanke taille (wederom no offense), dus nog maar een vraag: hoe los je deze verhoudingen in de breedte op? Knap vak toch wel, dat kleermakersgebeuren.

[attachment deleted by admin]
Laatst bewerkt op: 16 februari 2011 - 19:53:17 door Swann

Charlie

• Gast
Reactie #4292 Gepost op: 16 februari 2011 - 20:59:17
In dat bovenste plaatje van Swann staan de panden van het jasje gewoon, althans naar mijn smaak, te ver naar buiten. Het lijkt mij dat dit niet juist is (maar ik ben dan ook geen kenner)? Hier op sf.nl heb ik ook een jasje gezien waar de panden weer erg gesloten waren, dit lijkt mij ook niet juist. Volgensmij moet er een balans worden gezocht in dat onderdeel van het jasje.

Wat ik overigens ook nog wel eens zie is dat de das zichtbaar is tussen de panden, dit hoort natuurlijk niet, lijkt me zo...

Houseman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4293 Gepost op: 16 februari 2011 - 22:38:17
Marcel zou dit nooit goedkeuren.

De Marcel in Maastricht blijkbaar wel  :lol:

Heren, ik moet eerlijk bekennen dat de "ernst" van de hoge sluitknoop mij nu pas opvalt. Ik wilde deze inderdaad laten verlagen, maar had niet beseft/opgemerkt dat het probleem zo groot is.

Swann; no offence taken, ik ben klein van stuk en relatief breed waardoor een jasje al snel uit balans raakt. Met jullie hulp hoop ik dit bij mijn volgende MTM-pak dan ook te verbeteren. Heb daarnaast ook nog eens relatief korte benen wat het probleem alleen nog verergerd.
Toen ik het pas-jasje aanhad bleek al snel dat er flink veel stof in de lengte af moest, ik vermoed zeker 8-10 centimeter. Ik had hierbij natuurlijk de gevolgen voor de balans van het jasje moeten inzien.

Bestaat er een ander model jasje waarbij de sluitknoop standaard lager zit? Voor mij is het geen probleem om bijvoorbeeld iets smallere revers te hebben.

Ik zal morgen een foto door een huisgenoot laten maken waardoor de rest van de fit hopelijk iets beter te beoordelen is, dank voor uw commentaar!

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4294 Gepost op: 16 februari 2011 - 23:21:30
Lekker is dat post je een jasje blijkt er van alles mis mee te zijn.
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

Daze

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4295 Gepost op: 17 februari 2011 - 00:17:04
Voor mij voelt de balans van het jasje ook niet helemaal lekker, dus een vraag voor de gentlemen-in-the-know: wat is de ideale lengte van een jasje? En de ideale plaats van de sluitknoop?

Uiteraard ken ik de platitudes van het kommetje van de handen en like a good lawyer en iets met een ass, maar als we naar bovenstaande foto's kijken valt mij meteen op dat Houseman relatief korte benen heeft (no offense) waardoor de vlieger al niet opgaat. Kunnen we stellen dat het plaatje hieronder (ja ja, zelf geknutseld) de juiste verhoudingen weergeeft? Dat dus het jasje halverwege de rode rechthoek moet eindigen (grote pijl) en dat de sluitknoop van het jasje in het midden hoort (kleine pijl)? En kunnen we dan ook stellen dat Suit Supply niet naar het rode rechthoekje kijkt?

Of denk ik nu te simpel?

Edit: typo en plaatje toegevoegd

Swann,

Alan Flusser stelt in "Dressing the man" inderdaad dat de lengte van het jasje ongeveer gelijk zou moeten zijn aan de helft van de lengte van de rode rechthoek. De bovenste sluitknoop zou ter hoogte van de natuurlijke taille geplaatst moeten worden.

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4296 Gepost op: 17 februari 2011 - 09:19:06
Swann,

Alan Flusser stelt in "Dressing the man" inderdaad dat de lengte van het jasje ongeveer gelijk zou moeten zijn aan de helft van de lengte van de rode rechthoek. De bovenste sluitknoop zou ter hoogte van de natuurlijke taille geplaatst moeten worden.

Cheers, Daze. (en Flusser moet ik dan toch maar even aanschaffen)

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4297 Gepost op: 17 februari 2011 - 09:49:11
Cheers, Daze. (en Flusser moet ik dan toch maar even aanschaffen)

Sure?

Maar het boek is wel aardig...

HGW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4298 Gepost op: 17 februari 2011 - 09:59:58
Lekker is dat post je een jasje blijkt er van alles mis mee te zijn.

Ik zat het ook net te denken. Heb je eindelijk vol enthousiasme je eerste MTM pak gehaald. Eenmaal thuis ga je gelijk een foto maken om die heren op het forum te laten zien hoe goed je pak zit en dan...... een domper.  :)

Toen ik het pas-jasje aanhad bleek al snel dat er flink veel stof in de lengte af moest, ik vermoed zeker 8-10 centimeter. Ik had hierbij natuurlijk de gevolgen voor de balans van het jasje moeten inzien.

Nee, jij niet dat had de "tailor" moeten inzien.
if i stop lying i just disappoint you

Caesarius

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4299 Gepost op: 17 februari 2011 - 11:15:32
Gewoon op een Londen model aan laten meten.
Always have a better answer.

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4300 Gepost op: 17 februari 2011 - 11:25:17
Gewoon op een Londen model aan laten meten.

In hoeverre kun je modellen laten aanpassen met MTM? Kun je bijv. een London zonder schoudervulling doen of met opgestikte zakken?

Caesarius

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4301 Gepost op: 17 februari 2011 - 12:22:22
De mate van schoudervulling is niet aan te passen, soorten zakken waaronder opgestikte (zie mediamans trouwjasje als voorbeeld van London met opgestikte units) weer wel.

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4302 Gepost op: 17 februari 2011 - 12:29:00
Hoewel de sluitknoop van de overige silhouetten hoger ligt is het natuurlijk niet noodzakelijk om een London model te laten aanmeten om de knoop omlaag te krijgen, dit kan namelijk maximaal 2 cm bij elk model. Deze van Houseman is gewoon per abuis te hoog geplaatst, lijkt me.

Wel zijn de panden van specifiek het Roma / Napoli model verder weggesneden volgens mij. Ofwel de balans is daarvan minder waardoor ze sneller openstaan. Een vriend van mij heeft de Napoli en die staat bijvoorbeeld een stukje verder open dan mijn London, welke haast volledig 'closed quarters' heeft.

Caesarius, ik vernam onlangs dat DB ook bij make1 mogelijk is. Weet jij toevallig op welk silhouet je dan aangemeten wordt?
Kan ik de maten opgenomen van mijn London pak meenemen in een DB jasje / pak?

Caesarius

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4303 Gepost op: 17 februari 2011 - 12:39:49
Onze vriend houseman heeft gewoon een napoli met absurd hoge sluiting, een per abuis hoog geplaatste knoop is dan ook onzin. Alles wat jullie er aan zien, dat is het model zelf.

Opmeten voor een Londen, nogmaals, want de sluitknoop met 2cm verlagen maakt niets uit, test het maar eens op een van jullie eigen jasjes, van het midden van de knoop 2cm lager een speld plaatsen, je zal weinig verschil zien.

DB kan inderdaad, en volgens mij ook gewoon op een Londen (niet zeker).

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4304 Gepost op: 17 februari 2011 - 13:29:06
Belangrijker: weet iemand of je op een London ondertussen de breedte van de revers kunt aanpassen?