Auteur Topic: [Pakken] Suit Supply  (2174691 keer gelezen)

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Pakken] Suit Supply
Reactie #4305 Gepost op: 17 februari 2011 - 14:06:34
Onze vriend houseman heeft gewoon een napoli met absurd hoge sluiting, een per abuis hoog geplaatste knoop is dan ook onzin. Alles wat jullie er aan zien, dat is het model zelf.

Opmeten voor een Londen, nogmaals, want de sluitknoop met 2cm verlagen maakt niets uit, test het maar eens op een van jullie eigen jasjes, van het midden van de knoop 2cm lager een speld plaatsen, je zal weinig verschil zien.

DB kan inderdaad, en volgens mij ook gewoon op een Londen (niet zeker).

Dank voor de info, Caesarius.

Aangenomen dat jij gelijk hebt met betrekking tot het model -en dat lijkt me wel gezien jouw ervaring ermee- vraag ik me dan wel af hoe het komt dat de verhoudingen zo gek zijn bij het jasje van Houseman. Enig idee hoe dit zou komen? Ik heb het nog niet eerder in zo'n sterke mate gezien.

Overigens is het plaatsen van de knoop 2cm naar beneden of omhoog inderdaad te verwaarlozen, maar stel:
De knoop van het Napoli- model zit standaard (te) hoog. Men wil deze dus zover mogelijk naar beneden hebben, oftewel 2cm. Echter in plaats van 2cm omlaag gaat de knoop 2cm omhoog, dan is het verschil toch 4cm. Dat lijkt me wel een aanzienlijk verschil eerlijk gezegd.
Ik wil je best geloven dat dat hier niet het geval is, maar het is toch niet onmogelijk dacht ik zo.

Goed om te vernemen dat het wellicht ook op het London- model kan. Dan zou het uitgevoerd in een basic stofje wel leuk zijn, temeer omdat het dan ook meteen goed past. Ach, ik weet het allemaal nog niet, het blijft in het achterhoofd voorlopig.

Toen ik ermee bezig was zo'n jaar geleden, was het aanpassen van de breedte van de revers geen optie. Marcel zij mij toen dat het verschil in breedte per model te verwaarlozen was, maar dat het opvalt omdat de revers bij de London langer zijn. Ik vind het prima voor mijzelf overigens, want een smal koppie past bij smalle revers nietwaar?
Laatst bewerkt op: 17 februari 2011 - 14:08:37 door Mad Hatter

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4306 Gepost op: 17 februari 2011 - 14:13:55
De onbalans vind ik trouwens niet zo gek als er 8 à 10 cm. van de lengte afgehaald moest worden. Knappe kleermaker die, met dit gegeven, van een bestaand jasje een nieuw, goed-geproportioneerd jasje maakt.
Laatst bewerkt op: 17 februari 2011 - 14:18:52 door Swann

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4307 Gepost op: 17 februari 2011 - 14:25:53
Toen ik ermee bezig was zo'n jaar geleden, was het aanpassen van de breedte van de revers geen optie. Marcel zij mij toen dat het verschil in breedte per model te verwaarlozen was, maar dat het opvalt omdat de revers bij de London langer zijn. Ik vind het prima voor mijzelf overigens, want een smal koppie past bij smalle revers nietwaar?

Marcel is een topvent, maar de revers van de Napoli jasjes zijn echt veel beter in verhouding voor mij dan die van de London jasjes. Ze zijn echt smaller.

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4308 Gepost op: 17 februari 2011 - 14:45:07
Ja dat dacht ik eigenlijk ook al, eerlijk gezegd. Nou ja, zijn oordeel is ook niet zaligmakend...
Of toch wel?

;)

andersonsheppard

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4309 Gepost op: 17 februari 2011 - 14:50:48
De onbalans vind ik trouwens niet zo gek als er 8 à 10 cm. van de lengte afgehaald moest worden. Knappe kleermaker die, met dit gegeven, van een bestaand jasje een nieuw, goed-geproportioneerd jasje maakt.

Ze verkopen bij SuSu toch ook korte maten bij de RTW? Je zou verwachten dat ze die dan ook bij de MTM afdeling hebben en die aan kunnen passen. Dan hoeven er misschien minder drastische aanpassingen gedaan te worden en ontstaan deze problemen niet. Dit is echt geen gezicht, het jasje sluit bijna op de borst. Gewoon mee terug gaan, dan lossen ze het vast keurig voor je op.

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4310 Gepost op: 17 februari 2011 - 14:54:45
Ze verkopen bij Suit Supply toch ook korte maten bij de RTW? Je zou verwachten dat ze die dan ook bij de MTM afdeling hebben en die aan kunnen passen. Dan hoeven er misschien minder drastische aanpassingen gedaan te worden en ontstaan deze problemen niet. Dit is echt geen gezicht, het jasje sluit bijna op de borst. Gewoon mee terug gaan, dan lossen ze het vast keurig voor je op.

Maar als Houseman een normaal postuur heeft is een kwartmaat wellicht te ruim.
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

andersonsheppard

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4311 Gepost op: 17 februari 2011 - 15:03:46
Citaat
Maar als Houseman een normaal postuur heeft is een kwartmaat wellicht te ruim.

Zou goed kunnen, maar misschien is dat makkelijker op te lossen dan de lengte?

Misschien zou een een-knoops jasje geen heel gek idee zijn voor kortere heren (mits de knoop laag geplaatst is natuurlijk).
Schijnt ook hip te worden:

http://www.details.com/style-advice/rules-of-style/201102/one-button-suit-traditional-modern#slide=1

Houseman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4312 Gepost op: 17 februari 2011 - 20:36:48
De conclusie lijkt duidelijk, ik ga morgen voor een Londen model kijken, dank Caesarius!

Smallere revers lijkt me geen groot nadeel, misschien geeft het me meer lengte (iets dat ik wel kan gebruiken  :lol:).

Onderstaand nog enkele foto's om de fit beter te beoordelen, graag jullie commentaar.

Charlie

• Gast
Reactie #4313 Gepost op: 17 februari 2011 - 21:18:29
Die sluitknoop zit wel erg hoog, de pijpen zijn iets te lang en hij trekt hier en daar een beetje.

andersonsheppard

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4314 Gepost op: 17 februari 2011 - 21:20:52
Het jasje lijkt mij iets te strak, waardoor de voorpanden open staan. Daarnaast had het jasje een centimeter langer gemogen naar mijn smaak. Dat het op de rug niet mooi zit komt volgens mij ook doordat de balans niet helemaal goed is, het pak plakt nu op je onderrug en je hebt een plooi onder de kraag. Ter hoogte van de schouderbladen zit te veel stof. Verder heb ik de indruk dat de schouders ook iets smaller mogen. Ter hoogte van het armsgat zitten plooien op de mouwen aan de voorkant, het lijkt alsof het armsgat iets te enthousiast is verhoogd.

Het meest storende blijven de hoogte van de knopen. Het lijkt alsof de zakken niet verplaatst zijn, volgens zitten die naar verhouding te laag. Ben benieuwd hoe het Londen model gaat zitten.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4315 Gepost op: 17 februari 2011 - 21:22:13
Wel goede foto's.

Caesarius

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4316 Gepost op: 17 februari 2011 - 21:26:38
Plooien over de rug komen door een achterwaartse neiging, je staat erg recht op. De mouwinzet mag iets gedraaid, en andersonsheppard zit niet op te letten, want dan had hij meegekregen dat het door dit model komt..

Ik vind het allemaal reuze meevallen.
Always have a better answer.

andersonsheppard

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4317 Gepost op: 17 februari 2011 - 21:32:04

Zit inderdaad niet echt op te letten, maar ben het met je eens dat Houseman een rechte houding heeft. Misschien staat hij extra rechtop voor de foto en valt het als hij ontspannen staat wel mee. Toch oogt het pak niet comfortabel.

Houseman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4318 Gepost op: 17 februari 2011 - 21:53:01
Ik vind het allemaal reuze meevallen.

Laat ik ten eerste zeggen dat ik voor de rest ook redelijk tevreden ben: ik heb dit pak inmiddels enkele maanden en ben sindsdien enkele kilo's bijgekomen door het sporten, dit is de voornaamste reden dat het jasje iets te strak zit. Voor zover ik weet zijn de armsgaten niet verhoogd (ik ging er juist van uit dat dit een goede aanpassing was).

Ik ga morgen voor een Londen model en wil de volgende punten aankaarten:
-broekpijpen 1cm smaller (naar 19cm), omslag van 4 centimeter, broek 3 centimeter korter
-iets meer ruimte rond de borst zodat het hopelijk iets minder trekt
-hoogte van de sluitknop bespreken
-1,5cm van de mouwen af

De schouders vind ik nu al enigzins "krap" aanvoelen, om het comfortabel te houden lijkt het me niet verstandig dit aan te passen.

Caesarius, kun je je punt betreffende de gedraaide mouwinzet iets verduidelijken? Lijkt het jou verstandig om de mouwinzet iets te verhogen?

andersonsheppard

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4319 Gepost op: 17 februari 2011 - 21:57:16
Laat ik ten eerste zeggen dat ik voor de rest ook redelijk tevreden ben: ik heb dit pak inmiddels enkele maanden en ben sindsdien enkele kilo's bijgekomen door het sporten, dit is de voornaamste reden dat het jasje iets te strak zit. Voor zover ik weet zijn de armsgaten niet verhoogd (ik ging er juist van uit dat dit een goede aanpassing was).

Ik ga morgen voor een Londen model en wil de volgende punten aankaarten:
-broekpijpen 1cm smaller (naar 19cm), omslag van 4 centimeter, broek 3 centimeter korter
-iets meer ruimte rond de borst zodat het hopelijk iets minder trekt
-hoogte van de sluitknop bespreken
-1,5cm van de mouwen af

De schouders vind ik nu al enigzins "krap" aanvoelen, om het comfortabel te houden lijkt het me niet verstandig dit aan te passen.

Caesarius, kun je je punt betreffende de gedraaide mouwinzet iets verduidelijken? Lijkt het jou verstandig om de mouwinzet iets te verhogen?

Vind de omslag een goed idee, maar de mouwlengte prima zo. Vind je het jasje zelf niet een beetje aan de korte kant?