Onze vriend houseman heeft gewoon een napoli met absurd hoge sluiting, een per abuis hoog geplaatste knoop is dan ook onzin. Alles wat jullie er aan zien, dat is het model zelf.
Opmeten voor een Londen, nogmaals, want de sluitknoop met 2cm verlagen maakt niets uit, test het maar eens op een van jullie eigen jasjes, van het midden van de knoop 2cm lager een speld plaatsen, je zal weinig verschil zien.
DB kan inderdaad, en volgens mij ook gewoon op een Londen (niet zeker).
Dank voor de info, Caesarius.
Aangenomen dat jij gelijk hebt met betrekking tot het model -en dat lijkt me wel gezien jouw ervaring ermee- vraag ik me dan wel af hoe het komt dat de verhoudingen zo gek zijn bij het jasje van Houseman. Enig idee hoe dit zou komen? Ik heb het nog niet eerder in zo'n sterke mate gezien.
Overigens is het plaatsen van de knoop 2cm naar beneden of omhoog inderdaad te verwaarlozen, maar stel:
De knoop van het Napoli- model zit standaard (te) hoog. Men wil deze dus zover mogelijk naar beneden hebben, oftewel 2cm. Echter in plaats van 2cm omlaag gaat de knoop 2cm omhoog, dan is het verschil toch 4cm. Dat lijkt me wel een aanzienlijk verschil eerlijk gezegd.
Ik wil je best geloven dat dat hier niet het geval is, maar het is toch niet onmogelijk dacht ik zo.
Goed om te vernemen dat het wellicht ook op het London- model kan. Dan zou het uitgevoerd in een basic stofje wel leuk zijn, temeer omdat het dan ook meteen goed past. Ach, ik weet het allemaal nog niet, het blijft in het achterhoofd voorlopig.
Toen ik ermee bezig was zo'n jaar geleden, was het aanpassen van de breedte van de revers geen optie. Marcel zij mij toen dat het verschil in breedte per model te verwaarlozen was, maar dat het opvalt omdat de revers bij de London langer zijn. Ik vind het prima voor mijzelf overigens, want een smal koppie past bij smalle revers nietwaar?