Auteur Topic: [Pakken] Suit Supply  (2174691 keer gelezen)

Mediaman

• Gast
Re: [Pakken] Suit Supply
Reactie #4275 Gepost op: 15 februari 2011 - 12:08:08
Eens, dit ziet er uit als een linnen mix. Maar vergelijk de verhoudingen van de revers eens met Lusinks jasje, die vind ik normaal, niet te smal of te breed en dan valt het duidelijk op dat het wel smalle dingen zijn.

Het zou kunnen vertekenen door fotografie en het streeppatroon, maar ik zie wel dat er verschil moet zijn.  :-k

Houseman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4276 Gepost op: 15 februari 2011 - 18:45:50
Heren,

Als eerste excuses voor de slechte foto's, een nieuwe camera (mooi kleurtje he?) in combinatie met een bepaald niet vaste hand geeft onderstaand resultaat.

Aanstaande vrijdag heb ik een afspraak bij SuitSupply Maastricht om een tweede MTM pak samen te stellen. Hierin zou ik graag jullie commentaar op nummer één meenemen, daarom deze post.

Het wordt een effen navy/donkerblauw pak, zwarte knopen, flat-front broek mét omslag deze keer. Ik twijfel nog over de grootte hiervan, wat dachten jullie van 4 centimeter (ik ben zelf maar 1.70)? Zelf vind ik dat de broek iets korter mag (1-2cm), ook wil ik de pijpen nog 1 centimeter laten versmallen (naar 19cm). Daarnaast denk ik dat door mijn recent herwonnen interesse in fitness (en de daarbij behorende 6kg) het jasje iets te nauw is bij de borst, dit wil ik dan ook laten aanpassen. Als laatste vind ik dat er nog een centimetertje van de mouwen af mag, op foto 4 lijkt het alsof er genoeg manchet te zien is. In het echt is dit echter een stuk minder.

Ik verneem graag jullie mening!

Edit: Helaas ging het toevoegen van foto's niet zo lekker, hopelijk zijn ze nu te zien:

Laatst bewerkt op: 15 februari 2011 - 23:04:56 door Houseman

TBD

• Moderator
  • Gebruiker
  • Eén miljoen zevenhonderdduizend en nogwat
    • Bekijk profiel
Reactie #4277 Gepost op: 15 februari 2011 - 23:59:49
Ik zou eerst de sluitknoop nog wat verlagen. Het heeft nu deels met je houding op de foto te maken, waardoor je een erg vertekend beeld krijgt, maar volgens mij zit deze ook zonder de opgetroken ellebogen nog vrij hoog. Maar eigenlijk zou ik adviseren om even nieuwe foto's te maken met de zelfontspanner zodat we een goed beeld krijgen van de pasvorm.

Lennon

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4278 Gepost op: 16 februari 2011 - 08:32:09
Ligt het aan mij of zit er teveel ruimte tussen de 2 knopen?

Mediaman

• Gast
Reactie #4279 Gepost op: 16 februari 2011 - 08:36:07

Daar zeg je wat.  :shock:

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4280 Gepost op: 16 februari 2011 - 11:02:58

Is volgens mij standaard bij het Roma-model. Je kan de bovenste knoop 2 cm verlagen, maar dat maakt het ook niet veel beter opeens. Dit is het grootste bezwaar bij Suitsupply MTM.

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4281 Gepost op: 16 februari 2011 - 11:32:49
Toch niet normaal hoe ver ze van elkaar staan?
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Solitarias

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Reactie #4282 Gepost op: 16 februari 2011 - 12:46:11
Klopt geen bal van deze hele fit vh jasje: De taille van deze meneer zit bij de onderste knoop, op die hoogte dient het jasje dan ook gesloten te worden. Bovenste knoop dus weghalen en een stuk onder de onderste knoop weer aannaaien.
Het loze & het ontbrekende knoopsgat moet de drager dan maar voor lief nemen
Mijn sartoriale boekencollectie:  http://www.librarything.com/catalog/Solitarias

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4283 Gepost op: 16 februari 2011 - 12:47:21
Wellicht is deze knoop per ongeluk 2cm omhoog verplaatst in plaats van omlaag.
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4284 Gepost op: 16 februari 2011 - 16:19:43
Wellicht is deze knoop per ongeluk 2cm omhoog verplaatst in plaats van omlaag.

Dat zou heel goed kunnen, ik heb Roma pakken wel vaker voorbij zien komen en de afstand tussen de knopen was nooit zo groot als op deze foto.

Ik zou de sluitknoop ergens net boven de onderste knoop willen hebben, in de taille.

Hoewel de positie van fotograferen vertekent, wijkt het jasje nu teveel aan de onderzijde.

Charlie

• Gast
Reactie #4285 Gepost op: 16 februari 2011 - 17:15:56
Is volgens mij standaard bij het Roma-model.

Dat - net zoals het naar buiten staan van de voorpanden - is gewoon standaard bij alle Suit Supply jasjes volgensmij.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #4286 Gepost op: 16 februari 2011 - 18:02:34
Dat - net zoals het naar buiten staan van de voorpanden - is gewoon standaard bij alle Suit Supply jasjes volgensmij.

Het laatste is een balans issue, zou niet standaard mogen zijn.

http://www.askandyaboutclothes.com/forum/showthread.php?60268-What-the-heck-is-balance&p=426152#post426152
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4287 Gepost op: 16 februari 2011 - 19:10:58

Dat is gewoon onjuist. Het London model is veel beter in balans, maar heeft smallere revers.

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4288 Gepost op: 16 februari 2011 - 19:33:09
Voor mij voelt de balans van het jasje ook niet helemaal lekker, dus een vraag voor de gentlemen-in-the-know: wat is de ideale lengte van een jasje? En de ideale plaats van de sluitknoop?

Uiteraard ken ik de platitudes van het kommetje van de handen en like a good lawyer en iets met een ass, maar als we naar bovenstaande foto's kijken valt mij meteen op dat Houseman relatief korte benen heeft (no offense) waardoor de vlieger al niet opgaat. Kunnen we stellen dat het plaatje hieronder (ja ja, zelf geknutseld) de juiste verhoudingen weergeeft? Dat dus het jasje halverwege de rode rechthoek moet eindigen (grote pijl) en dat de sluitknoop van het jasje in het midden hoort (kleine pijl)? En kunnen we dan ook stellen dat Suit Supply niet naar het rode rechthoekje kijkt?

Of denk ik nu te simpel?

Edit: typo en plaatje toegevoegd

[attachment deleted by admin]
Laatst bewerkt op: 16 februari 2011 - 19:38:24 door Swann

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4289 Gepost op: 16 februari 2011 - 19:33:18
Zie deze foto's nu pas. Dat jasje is door die knoop gewoon een miskleun. Haalt de hele balans eruit. Verder ongeveer alles wat hiervoor al gezegd is. Ik zou deze bladzijde van dit topic gewoon printen en hiermee gaan reclameren. Marcel zou dit nooit goedkeuren.