Auteur Topic: [Pakken] Suit Supply  (2174632 keer gelezen)

HGW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Pakken] Suit Supply
Reactie #4005 Gepost op: 13 november 2010 - 16:49:02
if i stop lying i just disappoint you

Advocatus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4006 Gepost op: 13 november 2010 - 16:59:10

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4007 Gepost op: 13 november 2010 - 17:00:00
Ja sorry, ik blijf daarin trappen.

Advocatus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4008 Gepost op: 13 november 2010 - 17:01:02
Ja sorry, ik blijf daarin trappen.

Alle begin is moeilijk, wie verwacht nou ook dat je na 7,751 posts zoiets al hebt aangeleerd? ;)

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4009 Gepost op: 13 november 2010 - 17:50:10
Wat een frustraties weer. Laten we het even ontopic houden gents?
Ja, gaat weer goed op het forum :(

Alessandro

• Bekijk profiel
Reactie #4010 Gepost op: 13 november 2010 - 18:54:38
ga normaal maandag mijn eerste pak bij de suit supply aanschaffen.

Nu heb ik een vraagje, ik lees in de stijltips altijd dat pleated pants een no-go zijn, en flat front beter is, maar hoe zie je het verschil?

De broek die ik aanhad had namelijk 1 vouwnaad voor zover ik weet, vanvoor.

DL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4011 Gepost op: 13 november 2010 - 19:07:37
Een vouwnaad is iets anders dan een 'pleat'. Op de volgende foto duidelijk te zien, op rechts een flat front en op links een pleated-pant.

http://www.mensflair.com/style-advice/the-misunderstood-pleat.php

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4012 Gepost op: 13 november 2010 - 19:28:36
Ook wel bekend als bandplooi
Be yourself no matter what they say

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4013 Gepost op: 13 november 2010 - 20:04:09
Een bandplooi kan best leuk zijn.
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

metdiebaard

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4014 Gepost op: 13 november 2010 - 21:24:21
Ok, blijkbaar dien ik mij te nuanceren, anders eindig ik meteen al spartelend in het 'onuitgesproken frustraties' forum. M'n punt is dat ik denk dat een keten als SuSu eerder geneigd zal zijn z'n keuze's te bazeren op basis van kwantiteit ipv kwaliteit. En dan bedoel ik van boven uit het bedrijf. Zeker kan het je gebeuren dat je er een goede aantreft, maar ik gok niet dat het meeste personeel er van plan is echt z'n cariere daar te draaien.
M'n commentaar is totaal niet tegen wel / niet klassieke educatie gericht als individueel, ik ben zelf ook grotendeels altijd auto didact in de dingen die ik doe. Het gaat me om de interesse / liefde die je hebt voor je vak / het leven om je heen etc.
M'n punt is: voor goed wijn advies ga je niet naar de AH, maar naar een expert, en beter nog, eentje waarvan je weet dat hij je door een jou bekende liefhebber is aangeraden.

Wat me ook weer bij m'n ervaring met de SuSu's brengt. De keer dat ik er was, was het enige wat er uit de zeker behulpzaam bedoelde verkoper kwam iets als "mooie snit". Ik geloof dat hij dat bij ieder ding wat ik bekeek wel een stuk of drie keer zei. Uiteindelijk probeerde hij me nog dat krijtstreep aan te smeren waarmee ze toen met Jort Kelder adverteerden, wat hij er toen ook al bij zei. En als er een persoon is waar ik liever niet mee geassocieerd word, dan is het ome Jort wel....

Maar nogmaals, er kunnen ongetwijfeld goeden tussen zitten, en ik zal ook geenszins van plan zijn m'n totale mening erover op een bezoek te baseren, maar ik heb zo m'n aversie's tegen ketens. Vooral het kwantiteit vs. kwaliteit stukje.
"Genuine innovation has always taken place with an awareness, rather than ignorance, of restraints."

Alessandro

• Bekijk profiel
Reactie #4015 Gepost op: 13 november 2010 - 21:31:30
Een vouwnaad is iets anders dan een 'pleat'. Op de volgende foto duidelijk te zien, op rechts een flat front en op links een pleated-pant.

http://www.mensflair.com/style-advice/the-misunderstood-pleat.php

Bedankt! Ook de naam "bandplooi" was mij vreemd. Na even opzoeking:

Napoli: twee-knoops jasje, (hoog) twee zijspitten, klepzakjes en getailleerd.Met 'n slanke broek zonder bandplooi.Ook wel flatfront genoemd. Ook verkrijgbaar in maatwerk.

Deze had ik opzij laten leggen dus komt in orde.

Pierlala

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4016 Gepost op: 13 november 2010 - 21:35:43
"verklaring"

Zoiets dacht ik al, en het is ook niet onlogisch.

Ook al heb ik een totaal andere ervaring dan jij.
Ik ging juist naar Susu voor het 925 pak.
En werd daar prima in geholpen.
(dankzij dit forum wist ik waar ik voor kwam, heb even gekeken of het me beviel, en ging ermee naar huis. Vandaar mijn reactie op jouw eerdere bericht.)
Het is maar hoe je het bekijkt..

metdiebaard

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4017 Gepost op: 14 november 2010 - 04:58:09
Prima, want ook ieder positief bericht zal mij alleen maar weer helpen de toko een tweede kans te geven.
"Genuine innovation has always taken place with an awareness, rather than ignorance, of restraints."

Advocatus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4018 Gepost op: 14 november 2010 - 05:11:22
Prima, want ook ieder positief bericht zal mij alleen maar weer helpen de toko een tweede kans te geven.

Goed idee. Het 925 pak heeft hier geloof ik over het algemeen (qua constructie en fit) vrij goede reviews gekregen, hoewel natuurlijk volkomen ostentatief van aard.

Ik hoop bij terugkomst in Nederland een flinke duit in het zakje van de SuitSupply-informatie te kunnen doen, ik heb na het overlijden van mijn grijze Red Line pak absoluut behoefte aan een vervanger en heb sowieso nog wel een of twee pakken nodig. Ik denk voorlopig aan een mid-grijze visgraat en een blauwe recht-toe-recht-aan stof, echte basic pakken, wel volledig canvas.

Binnenkort mijn tweede master afgerond, moet voor de grote stap daarna toch wel aardig voor de dag kunnen komen.

RdB

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4019 Gepost op: 14 november 2010 - 09:54:15
ik heb na het overlijden van mijn grijze Red Line pak absoluut behoefte aan een vervanger en heb sowieso nog wel een of twee pakken nodig.

De Red serie bestaat toch pas een jaar? Is het pak zo snel versleten of is er iets mee gebeurd?