Ok, blijkbaar dien ik mij te nuanceren, anders eindig ik meteen al spartelend in het 'onuitgesproken frustraties' forum. M'n punt is dat ik denk dat een keten als SuSu eerder geneigd zal zijn z'n keuze's te bazeren op basis van kwantiteit ipv kwaliteit. En dan bedoel ik van boven uit het bedrijf. Zeker kan het je gebeuren dat je er een goede aantreft, maar ik gok niet dat het meeste personeel er van plan is echt z'n cariere daar te draaien.
M'n commentaar is totaal niet tegen wel / niet klassieke educatie gericht als individueel, ik ben zelf ook grotendeels altijd auto didact in de dingen die ik doe. Het gaat me om de interesse / liefde die je hebt voor je vak / het leven om je heen etc.
M'n punt is: voor goed wijn advies ga je niet naar de AH, maar naar een expert, en beter nog, eentje waarvan je weet dat hij je door een jou bekende liefhebber is aangeraden.
Wat me ook weer bij m'n ervaring met de SuSu's brengt. De keer dat ik er was, was het enige wat er uit de zeker behulpzaam bedoelde verkoper kwam iets als "mooie snit". Ik geloof dat hij dat bij ieder ding wat ik bekeek wel een stuk of drie keer zei. Uiteindelijk probeerde hij me nog dat krijtstreep aan te smeren waarmee ze toen met Jort Kelder adverteerden, wat hij er toen ook al bij zei. En als er een persoon is waar ik liever niet mee geassocieerd word, dan is het ome Jort wel....
Maar nogmaals, er kunnen ongetwijfeld goeden tussen zitten, en ik zal ook geenszins van plan zijn m'n totale mening erover op een bezoek te baseren, maar ik heb zo m'n aversie's tegen ketens. Vooral het kwantiteit vs. kwaliteit stukje.