Auteur Topic: [Pakken] Suit Supply  (2174632 keer gelezen)

M@S

• Bekijk profiel
Re: [Pakken] Suit Supply
Reactie #3990 Gepost op: 12 november 2010 - 18:54:50
waar woon je?

Advocatus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3991 Gepost op: 12 november 2010 - 18:56:30
waar woon je?

Feisty, I like.

M@S, ik denk dat mijn waarde bavb bedoelt dat je met een beetje leeswerk eerder in dit topic en in het maatshirttopic van Suitsupply al je vragen beantwoord zal zien.

M@S

• Bekijk profiel
Reactie #3992 Gepost op: 12 november 2010 - 19:04:42
Dat begreep ik al uit de wat lauwe reactie, vandaar een soortgelijk antwoord. Heb de topics doorgelezen en krijg geen eenduidend beeld. Ik weet dat er op 10 punten kan worden aangepast, maar de één zegt dat diameter van de pijp wel kan worden aangepast, de ander niet. De een zegt wel plakpakken, de ander dat dit niet klopt.

Ik stel uiteraard morgen dezelfde vragen, maar zou het fijn vinden als iemand me een heads up geeft over wat mogelijk is volgens het boekje, mogelijk is als je doorzeurt en wat gewoon onmogelijk is (ook ik kan www.suitsupply.nl vinden, maar het gaat me juist om wat er niet staat). In 's-Hertogenbosch bv hoor ik net een ander verhaal dan in antwerpen, of wat ik hier lees. Wat is dus waar en wat niet? Ik hoop dat ik het hiermee wat nuanceer.

Advocatus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3993 Gepost op: 12 november 2010 - 19:18:56
Dat begreep ik al uit de wat lauwe reactie, vandaar een soortgelijk antwoord. Heb de topics doorgelezen en krijg geen eenduidend beeld. Ik weet dat er op 10 punten kan worden aangepast, maar de één zegt dat diameter van de pijp wel kan worden aangepast, de ander niet. De een zegt wel plakpakken, de ander dat dit niet klopt.

Ik stel uiteraard morgen dezelfde vragen, maar zou het fijn vinden als iemand me een heads up geeft over wat mogelijk is volgens het boekje, mogelijk is als je doorzeurt en wat gewoon onmogelijk is (ook ik kan www.suitsupply.nl vinden, maar het gaat me juist om wat er niet staat). In 's-Hertogenbosch bv hoor ik net een ander verhaal dan in antwerpen, of wat ik hier lees. Wat is dus waar en wat niet? Ik hoop dat ik het hiermee wat nuanceer.

Voor zover ik weet is tegenwoordig slechts de Suit Up!-lijn (het oude cut to the bone) ongeplakt. Op welke 10 punten de (volgens mij optionele half canvas) Blue Line uitkomst biedt zou je toch even daar moeten vragen. Mijn gevoel zegt me dat je voor de intiële € 60,- extra beter naar Suit Up! kunt gaan kijken en dan bepalen hoe gek je het zelf wilt maken.

Voor wat betreft de meerduidigheid van de posts, dat is natuurlijk ook niet gek. We hebben veel verschillende gebruikers en dus ook veel verschillende meningen. SuitSupply wordt door sommigen gewaardeerd, door anderen minder. De enige consensus die hier te vinden is is dat de pakken prima waar voor hun geld bieden en een goede investering zijn voor de beginnende SF'er of SF'er met kleine beurs.

Stel jezelf overigens eens voor in het eerste forum, dat is wel zo beleefd.
Laatst bewerkt op: 12 november 2010 - 19:23:15 door Advocatus

M@S

• Bekijk profiel
Reactie #3994 Gepost op: 12 november 2010 - 20:08:48
Thanx voor je input.
Ik zal me dit weekend even voorstellen, je hebt gelijk.

mbt suit up vs blue line; ik denk zelf dat ik meer richting suit up neig.
Het heeft niet zoveel met kleine beurs te maken als meer met het feit dat ik makelaar ben en pakken echt in razend tempo verslijt (in en uit de auto, zoldertje, keldertje, tuintje in tuintje uit).>s140 hoger is gewoon niet handig. Ik heb een hugo red label binnen een jaar echt totaal opgedragen, zo ook een zegna. In mijn professie heeft het geen zin om pakken van 1000 euro + te kopen. Privé zou ik daar nog wel over nadenken.

Het gaat dus om businesspakken met een stofkwaliteit die fraai maar stevig is en er leuk uitziet. Ga morgen wel eens kijken en zal mijn bevindingen posten.

Alliata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3995 Gepost op: 12 november 2010 - 21:43:20
Om voor eens en voor altijd maar een goed overzicht te hebben zodat deze vragen niet meer nodig zijn:

Bij rtw heeft ss 3 verschillende lijnen; blue line, purple line and suitup (red line)

Bij mtm heeft ss 2 verschillende lijnen; blue line (vanaf e289,-) en suitup (vanaf e399,-)

Bij Blue line mtm kunnen er slecht 10 aanpassingen worden gemaakt:

Band verlagen
Band ruimer/strakker
Bassin ruimer/strakker
Afslanken
Broeklengte
Mouwlengte
Taillering rug en zijnaad
Lengte jasje
Kraagplooi

Bij Suitup mtm zijn het 40 patroonaanpassingen. Dit is tevens ongeplakt (als enigste)

Voor een overzicht van de verschillende modellen die verkrijgbaar zijn zie deze post van MMorley

(mochten er fouten in staan laat het dan maar weten)
"There are three choices in life: be good, get good or give up."
House MD

Tumblr

Advocatus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3996 Gepost op: 12 november 2010 - 21:48:44
Om voor eens en voor altijd maar een goed overzicht te hebben zodat deze vragen niet meer nodig zijn:

Bij rtw heeft Suit Supply 3 verschillende lijnen; blue line, purple line and suitup (red line)

Bij mtm heeft Suit Supply 2 verschillende lijnen; blue line (vanaf € 289,-) en suitup (vanaf € 399,-)

Bij Blue line (half canvas, optioneel of standaard?) mtm kunnen er slecht 10 aanpassingen worden gemaakt:

Band verlagen
Band ruimer/strakker
Bassin ruimer/strakker
Afslanken
Broeklengte
Mouwlengte
Taillering rug en zijnaad
Lengte jasje
Kraagplooi

Bij Suitup MTM zijn het 60 patroonaanpassingen. 40 verschillende voeringen, prijzen variëren tussen de € 349,- en € 499,- voor basisstoffen, er zijn ook stoffen van Ariston tegen meerprijs. Dit is tevens full canvas (of er helemaal geen plakwerk aan te pas komt weet ik niet).

Voor een overzicht van de verschillende modellen die verkrijgbaar zijn zie deze post van MMorley

(mochten er fouten in staan laat het dan maar weten)

Ik heb e.e.a. hierboven aangepast zoals het mij laatst is verteld.

metdiebaard

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3997 Gepost op: 12 november 2010 - 22:01:56
Ik heb mezelf al voorgesteld in het daarvoor bedoelde topic, dus dan hierbij maar m'n eerste twee stuivers. Is dit:
In 's-Hertogenbosch bv hoor ik net een ander verhaal dan in antwerpen,

niet een beetje doordat je als je een keten draait met pakken van 300,- dat je niet anders kunt verwachten. Ik bedoel, voor die prijzen draait minstens de helft van het personeel op schoolverlaters toch? Ergens een beetje als bij de AH of de MacD. naar goed dieet advies vragen, als ik de vergelijking even extreem trek.
"Genuine innovation has always taken place with an awareness, rather than ignorance, of restraints."

Pierlala

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3998 Gepost op: 12 november 2010 - 22:12:49
....
..., als ik de vergelijking even extreem trek.

Goed punt!
Daarom mogen we maar blij zijn met dit forum.
Het is maar hoe je het bekijkt..

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3999 Gepost op: 12 november 2010 - 23:10:44
Wat is dat nou weer voor een vreemde opmerking er zullen daar genoeg mensen werken die passie voor het product hebben. Daarnaast zijn een groot aantal van de mensen op dit forum ooknog niet afgestudeerd en daar neem je wel advies van aan. Doe niet zo raar.
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

Caesarius

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4000 Gepost op: 13 november 2010 - 08:23:08
+1. En als ik de vergelijking even extreem trek, dan is het personeel van Oger dus hoogopgeleid? Dat kan niet anders met die prijzen. Seriously, cut the crap.
Always have a better answer.

Pierlala

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4001 Gepost op: 13 november 2010 - 10:38:50
Volgens mij draven jullie een beetje door.
Maar daar zullen wel goede redenen voor zijn.

Nav M@s, die verschillende berichten bij verschillende Susu vestigingen had gehoord, schreef "metdiebaard", dat het goed is om het verwachtingspatroon bij prijsvechters niet te hoog te stellen.
(opgeteld bij de berichten in dit topic waarin mensen met een kluitje in het riet zijn gestuurd door susu personeel).

Wanneer je bij de Susu een verkoper treft met passie en die van wanten weet, dan is dat alleen maar meegenomen.

De vergelijking met Oger lijkt mij niet relevant en alleen maar bedoelt om mij in de hoek met de domme mensen te zetten (je maakt een belachelijke vergelijking en wrijft die mij aan). Ook daar zul je wel een reden voor hebben. Deze manier komt niet zo stijlvol over.
Het is maar hoe je het bekijkt..

Gijsbert Rodesteijn

• Bekijk profiel
Reactie #4002 Gepost op: 13 november 2010 - 11:37:41
Oger is dat die winkel met die homootjes, te strakke broeken en jasjes (van de baas,) neusjes in de lucht, Santoni schoentjes (van de baas) die rondkijken alsof de hele boel van hen is?
 ](*,)

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4003 Gepost op: 13 november 2010 - 11:41:13
Wat een frustraties weer. Laten we het even ontopic houden gents?
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4004 Gepost op: 13 november 2010 - 16:36:10
Oger is dat die winkel met die homootjes, te strakke broeken en jasjes (van de baas,) neusjes in de lucht, Santoni schoentjes (van de baas) die rondkijken alsof de hele boel van hen is?
 ](*,)

Ben jij soms een keer iets te goed geholpen daar in dat donkere pashokje? Of vond je dat stiekem toch wel fijn? En nu worden al je bijdragen gevormd door de afwijzing van die leuke jongen die je hielp, maar eigenlijk maar één ding wilde?