Auteur Topic: [Pakken] Suit Supply  (2166841 keer gelezen)

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Pakken] Suit Supply
Reactie #3495 Gepost op: 09 mei 2010 - 18:03:48
Niet een pak van Britse makelarij? Het kan toch eigenlijk niet om een Chinees pakje te lopen Charlie?  :lol:

@Charlie:
Indien je van plan bent eens een WDDHV foto te posten, wat ik mooi zou vinden, verwacht ik toch wel een traditioneel 'hour glass - silhouet' te zien in het PaVo pak hoor...  ;)

Heb het zelf overigens geprobeerd te bewerkstelligen, maar hoewel Marcel erg goed is, is het slechts deels gelukt. Wellicht een volgende keer iets meer volume op de borst behouden, en een ruimere 'skirt'...
(schiet maar)  ;)

Charlie

• Gast
Reactie #3496 Gepost op: 09 mei 2010 - 18:32:10
+1. Koketteren met Engelse schoenen, lederwaren, dassen en dan een SuSu'tje....

Het is eigenlijk gewoon een schande inderdaad. Het Suit Supply pak zou je trouwens helemaal niet kunnen zien, aangezien de Britse pracht en praal aan mijn lijf dan toch goddelijk licht zou geven...  O:)

Charlie laat nu een beetje de ware ML zien, hij gaat ook steeds normalere taal gebruiken.

Jaja, aanpassen is ook een kunst.

@Charlie:
Indien je van plan bent eens een WDDHV foto te posten, wat ik mooi zou vinden, verwacht ik toch wel een traditioneel 'hour glass - silhouet' te zien in het PaVo pak hoor...  ;)

Ik ben niet zo van het 'op internet vrijgeven', maar ik zal wellicht nog eens een keer iets plaatsen. Alvast bedankt voor het vertrouwen in dit knaapje.  8)

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3497 Gepost op: 09 mei 2010 - 22:17:38
Charlie laat nu een beetje de ware ML zien, hij gaat ook steeds normalere taal gebruiken.
Waar staat dat ML voor? Kom het vaker tegen bij Charlie. Eerdere gebruikersnaam?

Mitchell

• Gebruiker
  • 100% Cashmere
    • Bekijk profiel
Reactie #3498 Gepost op: 09 mei 2010 - 22:26:16

Caesarius

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3499 Gepost op: 09 mei 2010 - 22:26:40
Check.

Edit: Te laat.
Always have a better answer.

Pierlala

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3500 Gepost op: 10 mei 2010 - 18:55:23
Waar kan ik het 925 pak plaatsen vanuit stijlforum zicht?

Is het een goed pak voor de beginner die eens wat minder plakwerk wil?

Is het een pak waar ook de gevorderde pakkendrager nog mee voor de dag kan komen?

Is het een no-go? Teveel bedacht en mist daardoor verfijnde stijl.

Ze zeggen zelf dat dit een eenmalige en korte actie is. Klopt dit, of hebben ze regelmatig terugkerende special editions die net even boven hun standaard repertoire uitstijgen?
Het is maar hoe je het bekijkt..

Mediaman

• Gast
Reactie #3501 Gepost op: 10 mei 2010 - 18:58:16
Praat je ook zo staccato of doe je dit vanaf een mobiel in sms-stijl?  :)

Caesarius

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3502 Gepost op: 10 mei 2010 - 19:30:57
Frans Bromet online.
Always have a better answer.

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3503 Gepost op: 10 mei 2010 - 19:32:33
Ik heb het gisteren gezien en je loopt er niet mee voor gek.

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3504 Gepost op: 10 mei 2010 - 19:45:23
Is idd een goed pak wat veel biedt voor een startende liefhebber. Kans is wel groot dat je het vaak tegen gaat komen, of is het een limited edition?

Humphrey

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3505 Gepost op: 10 mei 2010 - 20:48:54
Voor degenen waarbij confectie goed past, maar er toch kleine aanpassingen nodig zijn, is Blue Line-maatwerk een goed alternatief.

Ik pas prima in de Napoli, maar de mouwen zijn te kort en de broekspijpen iets te lang. Met Blue Line-maatwerk kunnen er aanpassingen worden gemaakt aan het patroon, voordat het pak gemaakt wordt. In plaats van de mouw langer te maken via de onderkant, waardoor de mouwknoopjes optisch richting de elleboog kruipen, wordt er een iets langere mouw getekend op het patroon. Het zit dus echt tussen full option maatwerk en achteraf aanpasbare confectie in.

Ik heb me laatst laten informeren en ik ben enthousiast. Ook de stoffen die ik zag zijn meer dan prima. Ik heb een eerste bestelling gedaan om te kijken of het patroon nu goed is aangepast.
Style is never out of fashion

Confrère

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3506 Gepost op: 11 mei 2010 - 08:14:49
Fastcruiser, toen ik mijn 46 in donker blauw 925 om ging ruilen (iets te strak ingezette split), hadden ze in Amsterdam net de lading binnen. Daarbij zat wel -1- donker blauw 925 pak in 46.

Tenzij ze nog regelmatig aan gaan vullen, denk ik dat het om een redelijk beperkte oplage gaat.

As for het Blue Line verhaal van Humphrey: Inderdaad heb ik zelfs met mijn korte armpjes dat mijn polsen het koud krijgen bij de 44, maar verder zit het jasje prima (Napoli lijn). Ook heb ik een 46 broek nodig om mijn bovenbenen nog enige lebensraum te gunnen (roeien & bijbehorende been-training). En die 46 broek moet dan weer een stukje korter en een cm breder...
Dus tsja, dan is die 289 niet zo slecht. En inderdaad kun je uit best veel stofjes kiezen, en zijn het best wel nette stofjes (geen name brand stoffen ofzo, maar gewoon goed draagbaar).

De grote vraag is alleen: Tel ik wat meer neer voor ongeplakt en meer opties (de echte MTM lijn), of vind ik het allemaal wel goed zo omdat de fit nu ook prima is: dan maar half-canvas (volledige lijmvlies laag over het voorpand maar wel met een gedeeltelijke canvas laag die ze ook netjes machine padded vastgezet hebben in de revers).

Er loopt trouwens momenteel een actie voor mensen met een ABN YP rekening dus, voor 199 euro is het natuurlijk altijd een koopje.

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3507 Gepost op: 11 mei 2010 - 08:27:42
De grote vraag is alleen: Tel ik wat meer neer voor ongeplakt en meer opties (de echte MTM lijn), of vind ik het allemaal wel goed zo omdat de fit nu ook prima is: dan maar half-canvas (volledige lijmvlies laag over het voorpand maar wel met een gedeeltelijke canvas laag die ze ook netjes machine padded vastgezet hebben in de revers).
Heb je wel eens een full-canvas (al dan niet van SuitSupply) aangehad? Qua comfort vind ik het stukken beter dan geplakte pakken, vooral vanwege de soepelheid van de stof. M.n. bij dunne stoffen is het verschil duidelijk voelbaar.

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Reactie #3508 Gepost op: 11 mei 2010 - 08:30:55
De reclamefilm online!!

Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

Confrère

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3509 Gepost op: 11 mei 2010 - 08:52:34
Heb je wel eens een full-canvas (al dan niet van SuitSupply) aangehad? Qua comfort vind ik het stukken beter dan geplakte pakken, vooral vanwege de soepelheid van de stof. M.n. bij dunne stoffen is het verschil duidelijk voelbaar.

Klopt. Een aardig deel van mijn kledingkast bestaat uit full-canvas, en dan voornamelijk S140/150/Trofeo Gold (geen idee wat voor super nummer dat heeft) (daarvan is trouwens alleen het 925 pak van Suit Supply, de rest Corneliani & Zegna van Osjee, maar ik heb geen Suit Supply MTM in de kast hangen). Voor dagelijks wegslijten heb ik daarnaast nog een lading S110 half-canvas spul (waarvan wel veel Suit Supply), veel 46 dat vermaakt is terwijl ik een 44 jasje nodig heb. Die laatste vervang is uiteraard het meest regelmatig wegens dagelijks gebruik, niet optimale fit, of omdat ik op iets uitgekeken ben.

Maar goed, om terug te komen op je punt: Ja het verschil in comfort is erg duidelijk te voelen. Nu zijn de stoffen van mijn full-canvas pakken uberhaupt veel beter dan mijn plakpakkies, maar de soepelheid door het niet vastplakken van de voorpanden maakt inderdaad ook nog eens heel wat verschil.

Dus tsja, 400 euro per stuk voor een MTM full-canvas S110 (weinig stofkeuze) of 200 a 289 per stuk voor een zeer goed zittende half-canvas RTW met broek in andere maat (en meer stofkeuze)...

Ach, ik ben iig blij dat er weer een optie voor dagelijks pakken erbij is.
Laatst bewerkt op: 11 mei 2010 - 08:56:01 door Confrère