Auteur Topic: [Pakken] Suit Supply  (2166808 keer gelezen)

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Re: [Pakken] Suit Supply
Reactie #3465 Gepost op: 05 mei 2010 - 12:55:13
Ik heb geen idee en bedoelde ook niet zo zeer uit juridisch oogpunt, vind het gewoon niet heel netjes.
The man with style, is the man who can smile

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #3466 Gepost op: 05 mei 2010 - 12:56:15
Dan moet er eerst een officiële definitie komen van "handgemaakt".
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Dirk

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3467 Gepost op: 05 mei 2010 - 12:59:01
Ik vind het leuk dat er zoiets gedaan wordt, voor een zachte prijs mensen kennis laten maken met "er bestaat iets anders dan een plakpak". Het zou toch prachtig zijn als de Nederlandse man er beter bij gaat lopen?

Ik denk dat het toch iets anders ligt. Wij weten wat er bedoelt wordt met full-canvas, maar de gemiddelde man zal toch zijn schouders op blijven halen over dit soort termen en het gewoon kopen omdat Jort z'n naam eraan verbonden heeft. En zelfs dat laatste betwijfel ik.
You can buy clothes, but you can't buy style

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3468 Gepost op: 05 mei 2010 - 13:17:47
Zelfs de definities van fullcanvas lopen nogal uit een. Strookje lijm of toch niet?

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3469 Gepost op: 05 mei 2010 - 13:22:20
Nee, wel een bekend stoffenhuis volgens mij, maar ik ben daar niet zo in thuis als jij. :P Mooie stevige stoffen in elk geval. Ik meen iets van 108 euro voor een goed machinaal in elkaar gezet hemd met parelmoer op hanepoot.

Hehe. Valt tegen hoor. Maar buiten dat ik het leuk vind om de oorsprong te weten, kan het ook handig zijn als je een stof hebt die je erg bevalt en dan een vergelijkbare wilt hebben in een andere kleur of met een ander motiefje. Maar die prijs is goed ja.

Tja, in de advertentie noemen ze het een "handmade suit" en dan in de toelichting dit geblaat over knoopsgaten. Ik vind het vrij suggestief [-(

Helemaal mee eens.

Dan moet er eerst een officiële definitie komen van "handgemaakt".

Ook mee eens, maar dat moet in het geval van knoopsgaten niet moelijk zijn.

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3470 Gepost op: 05 mei 2010 - 13:47:33
Zelfs de definities van fullcanvas lopen nogal uit een. Strookje lijm of toch niet?

Daar moet je dan toch niet echt van uitgaan toch? Lijkt me niet algemeen acceptabel dat er toch een beetje vlies in zit of ben ik nu gek?

Een ding is duidelijk Jort 'pakt' er weer winst op ;-)
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #3471 Gepost op: 05 mei 2010 - 13:48:33
Ik weet niet of er mensen een Young Professional rekening hebben lopen bij de ABN AMRO. In dat geval kan je bij Suitsupply terecht voor een Blue Line maatpak voor €199.

"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3472 Gepost op: 05 mei 2010 - 14:00:48
Goh. Suit Supply trekt alle registers open. Knap staaltje marketing. Jammer dat de pakken me niet goed zitten.

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3473 Gepost op: 05 mei 2010 - 14:02:24
Goh. Suit Supply trekt alle registers open. Knap staaltje marketing. Jammer dat de pakken me niet goed zitten.

Ook MTM niet?  :o
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3474 Gepost op: 05 mei 2010 - 14:05:58
Ook MTM niet?  :o

Ook MTM niet. 't Zijn aparte jasjes waar ze je maten op loslaten; voor mijn lijf althans.

Dragoon

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3475 Gepost op: 05 mei 2010 - 14:45:08
Kan even niet zo snel vinden wat Blue line is?! Is dat die goedkoopste bunch?

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3476 Gepost op: 05 mei 2010 - 15:12:29
Blue line is wat ik begrepen heb naast de 'goedkope bunch' ook een MTM bunch waarbij het standaard vermaakwerk al in het atelier gebeurd voor een vaste prijs en dus goedkoper is dan aangepaste RTW. Ook geschikt voor mix and match;)

Confrère

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3477 Gepost op: 05 mei 2010 - 15:17:42
Blue Line is idd de standaard line en de MTM uitvoering bij de Blue Line is met standaard aanpassingen al gedaan in de fabriek. Heeft alleen zin als je normaal veel dingen aan laat passen.

Dingen als de breedte van de schouders etc is niet aan te passen.

Voor Mix & Match in de Blue Line heb je niet de MTM versie nodig: Ze kunnen ook het jasje en de broek los bestellen zonder dat je voor MTM gaat. Moet je wel 6 weken wachten. En kan alleen bij de Blue Line, en niet alle stoffen (enkel de standaard stoffen).

Dragoon

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3478 Gepost op: 05 mei 2010 - 16:30:15
WTF dus geen MTM? Gewoon wat standaard matenaanpasserij? Matenaaierij heet dat ;)

Confrère

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3479 Gepost op: 05 mei 2010 - 16:52:20
Haha, ja is het "MTM". Het is gewoon een aardige oplossing voor mensen die een hele lading standaard aanpassingen nodig hebben (lengte broek, band aanpassen, kraagplooi, zijnaden innemen, misschien zit het afslanken van pijpjes en mouwtjes ook in het pakket? geen idee, schouders iig niet).
Maar voor de rest vind ik de term MTM er ook wat te heftig voor...

Ze meten je trouwens wel op schijnt het... En laten je vast nog wel wat jasjes pakken, want het gaat om de standaard pasvormen. Ohja, ik kan mij vergissen, maar volgens mij had een verkoper het er ook over dat het alleen om de Napoli pasvorm ging.

Suit Up MTM is wat vroeger gewoon het 'echte' MTM programma was (toen "Cut to the Bone'). Daar beginnen ze nu bij 399 (was geloof ik vroeger 349, en toen een keer 400+ en nu weer 399 dus).

Oh wat misschien nog wel aardig is om te weten: Die Blue Line MTM heb je wel keuze uit heel wat stofjes (allemaal rond de S110 geloof ik). Het gaat dus niet om maar een paar stofjes, zoals de Cut to the bone basis collectie voor de instapprijs vroeger. Of je nu bij die 349 ook al die basisstofjes kan kiezen, durf ik niet te zeggen. Ben deze keer niet bij de MTM afdeling geweest.