Auteur Topic: [Schoenen - Verzolen] Waar? Hoe duur? Wat?  (729124 keer gelezen)

SjoerdK

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Schoenen - Verzolen] Waar? Hoe duur? Wat?
Reactie #510 Gepost op: 05 februari 2010 - 17:19:26
Kan me je irritatie goed voorstellen, vervelend als het allemaal niet volgens afspraak verloopt en er prutswerk wordt afgeleverd.

Ik heb mijn Santoni's twee weken geleden naar Danny van The Royal Treatment gebracht, kan haast niet wachten tot ze klaar zijn.  8)

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #511 Gepost op: 05 februari 2010 - 17:24:21
Tsja, ik ben dus op zoek naar een goed adres in Rotterdam. Van Danny heb ik ondertussen de folder ontvangen, maar schrok wel een beetje van de 160 euro voor een full rework die eerder in dit draadje tegenkwam. Daarnaast zoek ik dus ook een plek waar ik met al eerder verzoolde schoenen naartoe kan.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Mediaman

• Gast
Reactie #512 Gepost op: 05 februari 2010 - 20:47:34
Tsja, ik ben dus op zoek naar een goed adres in Rotterdam. Van Danny heb ik ondertussen de folder ontvangen, maar schrok wel een beetje van de 160 euro voor een full rework die eerder in dit draadje tegenkwam. Daarnaast zoek ik dus ook een plek waar ik met al eerder verzoolde schoenen naartoe kan.

In Rotterdam is Berlioz uit eigen ervaring een goed adres om kwaliteitsschoenen te laten herstellen: http://www.berliozmaatschoenen.nl/

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #513 Gepost op: 06 februari 2010 - 15:31:33
Reuze bedankt voor de tip, floriss. Ik was al niet zo te spreken over Hermsen (zeer onsympathieke man ook), maar nu blijf ik er voorgoed weg.

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #514 Gepost op: 06 februari 2010 - 16:11:00
Ik zou hier nog op terugkomen, bij deze...

Dinsdag waren ze klaar, heb ze opgehaald bij de schoenmaker, hij liet me één schoen even zien en stopte de boel in de tas. Ik (met mijn domme hoofd) niet verder opgelet. Toen ik een half uur later thuiskwam viel mijn mond open. Dit is wat ik zag...

--- auw ---

Ik had gelijmde naden teruggekregen, maar ik was en passant ook een deel van de zool bij één van de neuzen kwijt. Ik pissig terug (niet handig) en verhaal gaan halen. De schoenmaker in kwestie reageerde geïrriteerd, suggereerde dat ik de neus in dat half uurtje zelf had beschadigd (terwijl ik ze niet aan heb gehad) en pakte de schoenen en zei dat het morgen geregeld zou worden. Ik had mijn gevoel moeten volgen en de schoenen weer mee moeten nemen maar heb dat niet gedaan.

Enfin, volgende dag  heeft mijn vriendin ze opgehaald (ik had echt geen tijd) en dit is het eindresultaat...

--- deze plaatjes ---
--- doen ---
--- pijn ---

Allebei de neuzen hebben een nieuw stukje, de naden zijn opnieuw (en slordig) gelijmd, evenals het inferieure plastic op de hak wat vervangen had moeten worden. Ik kan nog kwaad worden vanwege het broddelwerk wat de schoenmaker heeft afgeleverd, maar nog meer zijn irritatie op mijn terugkeer om het goed geregeld te krijgen.

Het is de laatste keer dat ik daar ben geweest, dat is duidelijk. Overigens, het gaat op Schoenmakerij Hermsen in Rotterdam, al bekend hier vanwege de discutabele embouts eerder in dit topic.

Overigens, ik ben normaal niet genegen op deze manier mijn ongenoegen kenbaar te maken, maar ik heb deze man meerdere kansen gegeven dit op een fatsoenlijke manier op te lossen. Als het dan zo loopt dan heeft hij het IMO aan zichzelf te danken.

Gelijk heb je! Inderdaad dank voor de tip, floriss. Ik vind dat je je nog aardig inhoudt trouwens, als een echte heer. Laat mij de honneurs maar even waarnemen:

Schoenmakerij Hermsen in Rotterdam, u bent een prutser en een schande voor het vak. En: 'Smile, u staat op het Stijlforum', zoals ik tegenwoordig vaak lees. Zo.

Schoenmakerij Hermsen verkracht uw schoenen. Schoenmakerij Hermsen geeft uw schoenen een geslachtsziekte. Schoenmakerij Hermsen daar moet u niet zijn.
(En weet iemand hoe ik dit nu als eerste treffer in Google krijg?)

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #515 Gepost op: 06 februari 2010 - 17:06:10
3e alinea lijkt mij een beetje te veel van 't goede...

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #516 Gepost op: 06 februari 2010 - 20:12:20
Ik heb tot nu toe geen enkele reden tot klagen gehad bij Hermsen, maar dit kan echt niet. Ook ik kom er niet meer, naar aanleiding van dit topic.

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #517 Gepost op: 06 februari 2010 - 20:26:16
Niels Kalf blijft ook top!
This, madame, is Versailles.

Patrick Bateman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #518 Gepost op: 07 februari 2010 - 00:07:04
erg jammer allemaal maar ik heb gelijke ervaringen bij Hermsen. Kwalitatief geen goede producten (snel doorslijtende hakken, of hakken die strepen achter laten op je parket: erg leuk allemaal). Herstelwerk vaak niet naar behoren gedaan (vastgeplakte zolen die snel loslaten etc).

Berlioz dan maar proberen... trouwens toen ik nog in Rotterdam studeerde zat er op de oostzeedijk beneden (om de hoek bij het RSC) ook een redelijke schoenmaker. Destijds was dat prima voor mijn van bommels en niet al te duur. Iemand ervaringen?
He was a cop, and good at his job. But then he committed the ultimate sin and testified against other cops gone bad. Cops who tried to kill him, but got the woman he loved instead. Framed for murder, now he prowls the badlands. An outlaw hunting outlaws.

Mediaman

• Gast
Reactie #519 Gepost op: 07 februari 2010 - 00:35:52
erg jammer allemaal maar ik heb gelijke ervaringen bij Hermsen. Kwalitatief geen goede producten (snel doorslijtende hakken, of hakken die strepen achter laten op je parket: erg leuk allemaal). Herstelwerk vaak niet naar behoren gedaan (vastgeplakte zolen die snel loslaten etc).

Berlioz dan maar proberen... trouwens toen ik nog in Rotterdam studeerde zat er op de oostzeedijk beneden (om de hoek bij het RSC) ook een redelijke schoenmaker. Destijds was dat prima voor mijn van bommels en niet al te duur. Iemand ervaringen?

Boycotten die kerel.

Berlioz is ook een leverancier van maatschoenen, die hebben hart voor hun produkt en is absoluut niet te vergelijken met de eerste beste schoenmaker.

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #520 Gepost op: 07 februari 2010 - 00:40:28
Berlioz is idd een mooie zaak. Vind het alleen jammer dat hun doodgewone Saphir-spulletjes net wat meer moeten kosten dan in elke andere winkel of schoenmakerij... Ik kan die paar eurootjes extra heus missen, maar het staat zo elitair.

Besteedt Berlioz zijn schoenmaakklusjes trouwens niet gewoon uit?

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #521 Gepost op: 08 februari 2010 - 17:02:26

Je bedoelt v.d. Voordt. Daar bracht ik mijn schoenen tijdens mijn studententijd ook altijd naartoe (woonde daar praktisch om de hoek), idd prima en niet heel duur. Kwam allemaal wel iets minder verfijnd over en zag bij hem vooral van Bommels, Greve e.d. binnen staan, vandaar dat ik voor mijn Santoni's een beter adres dacht te hebben gevonden.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #522 Gepost op: 12 februari 2010 - 10:02:40
Hak van een Santoni liet los, dus gister even bij Kalf langsgegaan voor een reparatie. Beetje lijm, spijkertjes er in. Kosten: €0,-. Dat is pas service! :-({|=

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #523 Gepost op: 12 februari 2010 - 10:20:33
Nils, Rogier? Wel een blokje om voor jou.

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #524 Gepost op: 12 februari 2010 - 10:37:11
Nils, Rogier? Wel een blokje om voor jou.
Utrecht-Amsterdam is 20 minuten met de trein.