Auteur Topic: [Schoenen - Verzolen] Waar? Hoe duur? Wat?  (729130 keer gelezen)

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Schoenen - Verzolen] Waar? Hoe duur? Wat?
Reactie #555 Gepost op: 24 februari 2010 - 23:20:05
Eens met Rogier. Los daarvan gun ik het Nils ook meer dan Danny.

Maakt NK eigenlijk de naden dicht, als optie?

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #556 Gepost op: 24 februari 2010 - 23:21:53
Volgens mij wel.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #557 Gepost op: 25 februari 2010 - 08:17:27
Ik ben eventjes in de war. Ik dacht dat die 'Danny' en Nils Kalf bij elkaar werkte?

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #558 Gepost op: 25 februari 2010 - 09:11:57
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Soprano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #559 Gepost op: 25 februari 2010 - 15:05:56
"Maakt NK eigenlijk de naden dicht, als optie?"

Standaard bij Kattestaart!

SjoerdK

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #560 Gepost op: 25 februari 2010 - 16:12:49
Ik blijf het een flinke bom duiten vinden. Voor 100e heb je ook een prima verzoling bij Nils Kalf. Heeft mijn voorkeur.

Wat voert Nils Kalf voor de genoemde 100 euro voor werkzaamheden uit aan de schoenen? Het vakwerk van TRT met daarbij de perfecte presentatie hebben mij er in iedergeval toe doen besluiten mijn schoenen hier altijd ter reparatie aan te bieden. Ik denk dat je voor die 159 euro een heleboel krijgt: niet alleen een compleet nieuw onderwerk inclusief hak, maar dus ook een volledig gereconditioneerde bovenzijde volledig behandeld met TRT-producten, nieuwe veters en nieuwe binnenzolen.

Mediaman

• Gast
Reactie #561 Gepost op: 25 februari 2010 - 16:31:24
Wat voert Nils Kalf voor de genoemde 100 euro voor werkzaamheden uit aan de schoenen? Het vakwerk van TRT met daarbij de perfecte presentatie hebben mij er in iedergeval toe doen besluiten mijn schoenen hier altijd ter reparatie aan te bieden. Ik denk dat je voor die 159 euro een heleboel krijgt: niet alleen een compleet nieuw onderwerk inclusief hak, maar dus ook een volledig gereconditioneerde bovenzijde volledig behandeld met TRT-producten, nieuwe veters en nieuwe binnenzolen.

Hoe lang en hoe vaak per week heb je ze gedragen voor de renovatie?

SjoerdK

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #562 Gepost op: 25 februari 2010 - 16:49:02
Vanaf eind september t/m derde week januari 3 tot 4 dagen in de week. Intensief gebruikt, ook in de regen en sneeuw. Dit is overigens de eerste verzoling. Stiknaad was in januari volledig weggesleten.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #563 Gepost op: 25 februari 2010 - 17:24:48
Wat voert Nils Kalf voor de genoemde 100 euro voor werkzaamheden uit aan de schoenen?

Een nieuw onderwerk, zonder de embouts, voor €90,– (vorig jaar); geen Rendenbach-zool overigens:

maikel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #564 Gepost op: 25 februari 2010 - 17:26:47
Citaat
Vanaf eind september t/m derde week januari 3 tot 4 dagen in de week. Intensief gebruikt, ook in de regen en sneeuw. Dit is overigens de eerste verzoling. Stiknaad was in januari volledig weggesleten.

Eerlijk gezegd vind ik dat dus erg snel. Binnen een half jaar (waarvan een kwartaal gedragen) de zolen al versleten.

SjoerdK

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #565 Gepost op: 25 februari 2010 - 17:40:10
Tja, mijn Magnanni´s vertonen na dezelfde tijdsduur minder slijtage. Daar zitten echter ook dikkere zolen onder, exemplaren onder de Santoni´s die ik heb zijn vrij dun.
Daar staat tegenover dat het qua loopcomfort de beste schoenen zijn die ik ooit gedragen heb, schoenen voelen na restauratie overigens weer als nieuw aan, heerlijk!

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #566 Gepost op: 25 februari 2010 - 17:53:44
Ik denk dat je voor die 159 euro een heleboel krijgt: niet alleen een compleet nieuw onderwerk inclusief hak, maar dus ook een volledig gereconditioneerde bovenzijde volledig behandeld met TRT-producten, nieuwe veters en nieuwe binnenzolen.
Tsja, dat vind ik allemaal een beetje overbodig. Ik heb nu in 4,5 jaar tijd twee paar laten verzolen, en daar was behalve de zool, niets aan te verbeteren. :-D
This, madame, is Versailles.

lhecke

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #567 Gepost op: 25 februari 2010 - 18:10:32
Ziet er netjes uit Carwo...

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #568 Gepost op: 25 februari 2010 - 19:13:38
Ja, doen ze goed.

Luigi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #569 Gepost op: 27 april 2010 - 15:38:59
Ontdekte afgelopen weekend dat de hak los blijkt te gaan vanuit het centrum van de zool. Deze schoenen (Santoni 7552) heb ik pas circa 20-25 maal gedragen gedurende 2 jaren. Tevens is er een scheurtje zichtbaar in de zijkant van de zool waar de hak begint gezien vanuit het midden van de schoen. Zoiets mag toch niet gebeuren bij zo'n kwaliteitsschoen.. Meteen naar N. Kalf brengen?
Laatst bewerkt op: 27 april 2010 - 17:15:52 door Luigi