Auteur Topic: [Schoenen - Verzolen] Waar? Hoe duur? Wat?  (729128 keer gelezen)

RuMouR

• Gebruiker
  • Consider the sarcasm sign to be there - 24/7
    • Bekijk profiel
Re: [Schoenen - Verzolen] Waar? Hoe duur? Wat?
Reactie #450 Gepost op: 28 maart 2009 - 14:29:04
Weet iemand of het mogelijk is om een paar Santoni's terug te sturen naar de fabriek voor een nieuw onderwerk en binnenzool? Voor C&J en Cheaney is dit blijkbaar wel mogelijk, maar ben benieuwd of Santoni ook deze service aanbied.

Als de SF draadjes niets oplevert, mail de fabriek dan eens. Als dat niet lukt is er vast wel iemand hier die een contact heeft bij Santoni. Maak wel even foto's voor en na de behandeling zodat we ook kunnen meegenieten..

Kijk, daar heb ik nog niet over nagedacht. Eigenlijk wel redelijk logisch zoals de fabriek handelt. Dank voor de uitleg RumouR!

Geen dank, is volledig mijn plezier.
"Mijn baas doet net alsof ik veel verdien, daarom doe ik net alsof ik druk bezig ben."

Narcissus

• Gebruiker
  • As English as egg and bacon.
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #451 Gepost op: 28 maart 2009 - 15:31:13
Geen dank, is volledig mijn plezier.

:-)
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

I love the level of bravery. It's bold, it's fuck you, it's art.

Douchebag

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #452 Gepost op: 29 maart 2009 - 16:20:42
Heb mijn C&J handgrades laten verzolen door Rapide in A'dam. Hele zool (goodyear), zwaluwstaart hakken met koperen spijkertjes en embouts voor 105 euro.

Normaal gesproken breng ik mijn schoenen naar Heubel in Maastricht, maar daar doen ze geen embouts zetten. En embouts heb ik nodig omdat ik in geen tijd de punten er af heb gelopen.

Resultaat was bijzonder goed (geen foto's, sorry). En gelet op het verzette werk vind ik 105 euro alleszins redelijk (te meer een zaak als Heubel al 90 euro rekent voor een halve zool + hakken).
Laatst bewerkt op: 29 maart 2009 - 16:22:33 door Doucheman

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #453 Gepost op: 29 maart 2009 - 18:19:34
Hee Doucheman!!  :D Tijd geleden! Welkom terug! Heb je vastgezeten?  :lol:

MaChemist

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #454 Gepost op: 30 maart 2009 - 15:48:21
Even een vraagje. Als je eenmaal zo ver bent dat je het stiksel van de rand van je schoen bloot hebt gelopen, dan slijt je ze erg snel weg lijkt me. Is dit eigenlijk geen probleem ivm het loslaten van de zool of is deze ook stevig gekleefd tegen de binnenzool. Is het dus geen probleem qua stabiliteit voor de zool als je de randstiksels doorloopt. Het kan toch niet de bedoeling zijn dat je ze dan al laat verzolen? Iemand een nuttig antwoord? Is er uberhaupt een verschil in duurzaamheid tussen gesloten stikselnaad en open naad?

Cerillo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #455 Gepost op: 31 maart 2009 - 13:37:28

Diverse embouts...

Narcissus

• Gebruiker
  • As English as egg and bacon.
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #456 Gepost op: 31 maart 2009 - 13:39:12
Ahaa, het grote schoenenboek!
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

I love the level of bravery. It's bold, it's fuck you, it's art.

RdB

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #457 Gepost op: 22 april 2009 - 16:36:43
Nu dan bijna bij m'n Magnanni's waarbij ik verzolen heb overwogen, maar die gaan door een paar Westbourne's vervangen worden.
Kijk daar redt men de economie tenminste mee (het zijn niet toevallig cognac (double) monks in maat 42,5 :P?) .

Mijn Magnanni's moeten ook over enkele maanden verzoold worden, ik wilde dit door Hermans (Utrecht) laten doen. Is dit een goeie keuze?

RdB

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #458 Gepost op: 24 april 2009 - 11:42:49
Ik zie dat er een draad is voor verzolen, kan een van de heren mods bovenstaande post verplaatsen?

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #459 Gepost op: 26 april 2009 - 18:42:54
Done.

Humphrey

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #460 Gepost op: 05 augustus 2009 - 16:23:31
Zojuist dit hele topic doorgenomen, maar ik heb nog een vraag.

Mijn schoenen wissel ik goed af en draag ze circa éénmaal per week. Wanneer zijn schoenen nu exact aan verzolen toe? Met mijn oudste paar (ruim anderhalf jaar) zit ik nu op het punt dat de stiksels bijna zijn weggesleten.

Ik heb vooralsnog geen mogelijkheid om een foto te maken.
Style is never out of fashion

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #461 Gepost op: 05 augustus 2009 - 16:25:09
Zojuist dit hele topic doorgenomen, maar ik heb nog een vraag.

Mijn schoenen wissel ik goed af en draag ze circa éénmaal per week. Wanneer zijn schoenen nu exact aan verzolen toe? Met mijn oudste paar (ruim anderhalf jaar) zit ik nu op het punt dat de stiksels bijna zijn weggesleten.

Ik heb vooralsnog geen mogelijkheid om een foto te maken.

Volgens mij is het pas écht noodzakelijk als je er een gat in hebt gelopen. Dat is wat mij verteld is door Ruud v.d. Geest uit Den Haag.

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #462 Gepost op: 05 augustus 2009 - 16:37:21
Weet trouwens iemand HET adres daarvoor in Brussel?

Dragoon

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #463 Gepost op: 12 september 2009 - 15:57:44
Weer een paar schoenen bij Nils Kalf gebracht en zojuist afgehaald. Weer vakkundig verzoold en als extra service hadden ze me binnenzool er ook weer netjes ingelegd. Hulde.

Advocatus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #464 Gepost op: 13 september 2009 - 12:20:06
Weer een paar schoenen bij Nils Kalf gebracht en zojuist afgehaald. Weer vakkundig verzoold en als extra service hadden ze me binnenzool er ook weer netjes ingelegd. Hulde.

Beste Dragoon, zou jij me wellicht op de hoogte kunnen stellen van de huidige prijzen voor verzolen? Aangenomen dat je een J.R. Rendenbach eronder hebt laten zetten?

Weet iemand overigens of het verschil maakt hoe de schoenen gemaakt zijn? Zijn Blake-geleeste bijvoorbeeld duurder dan Goodyear-geleeste schoenen?