Auteur Topic: [Schoenen - Verzolen] Waar? Hoe duur? Wat?  (729093 keer gelezen)

Charlie

• Gast
Re: [Schoenen - Verzolen] Waar? Hoe duur? Wat?
Reactie #1140 Gepost op: 02 april 2012 - 13:30:51
Hoe komt het dat de zool van je AS nu al zo snel is afgelopen? Wat betreft die nieuwe zool + embouts door Both te Rotterdam. Ik moet eerlijk bekennen dat ik het schandalig vind. De schoenen zijn nu helemaal naar de verdommenis geholpen.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1141 Gepost op: 02 april 2012 - 13:46:21
Heeft 1 van jullie voor mij een detailshot van de zijkant waar de nieuwe JR zool overgaat in de originele zool?
Niet maar ik kan het zometeen wel even proberen.
Marx, heeft ie door de originele goodyear gaten gestikt?
Ja, volgens mij wel. Het ziet er 'vers gestikt' uit. Zeg maar.
Het stikwerk ziet er, van wat ik kan zien, bij Marx fijner uit dan bij Floriss.
Het lijkt er wel heel erg op. De 'geul' waarin gestikt wordt is wel dunner.

Oh en Charlie: dat vind ik wel meevallen. Het is alleen niet zo mooi gedaan als het was. Dat is duidelijk.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Schoenen - Verzolen] Waar? Hoe duur? Wat?
Reactie #1142 Gepost op: 02 april 2012 - 13:47:12
Zie deze poging.

Mediaman

• Gast
Reactie #1143 Gepost op: 02 april 2012 - 13:50:12
Als het eindresultaat je niet bevalt zou ik bellen met Both en niet hier de mening vd vele experts hier vragen.

guest45

• Gast
Reactie #1144 Gepost op: 02 april 2012 - 14:04:55
1. Ja, volgens mij wel. Het ziet er 'vers gestikt' uit. Zeg maar.
2. Het lijkt er wel heel erg op. De 'geul' waarin gestikt wordt is wel dunner.

Je mag mijn mening wel vragen hoor Marx; wat MM ook vindt ;)
Dank voor de foto, maar ik bedoelde eigelijk de plek waar de nieuwe zool 'op de oude is gelegd'. Vlak boven 'MB' zegmaar.

Als hij (gaatjes) in de goodyear rand gestikt heeft naast de originele stikgaatjes is dat niet goed; het verzwakt de rand enorm; denk maar aan geperforeerd 'afscheur' papier.

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1145 Gepost op: 02 april 2012 - 14:05:15
Markiemark3001kx geeft aan dat het een 7/10 was. Nergens geen beklag.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1146 Gepost op: 02 april 2012 - 14:12:25
Als het eindresultaat je niet bevalt zou ik bellen met Both en niet hier de mening vd vele experts hier vragen.

Wat ik zei. Het is een ruime voldoende. Ik heb slechter gezien, ook op dit forum. Het is alleen lang niet zo mooi gedaan als dat het ooit door Alfred Sargent was gedaan. Ook vond ik de prijs voor het geleverde werk iets aan de hoge kant. Dat werd hier ook gelijk bevestigd. Ik heb deze post op dit forum gezet om mensen enerzijds te informeren en anderzijds ook te waarschuwen: breng je dure schoenen niet naar Both. Dat is zonde. Mijn Tricker's etc. zou ik wel gewoon naar Both brengen.

Chris, ik post zo een foto met de iPhone.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1147 Gepost op: 02 april 2012 - 14:19:44
Is wel gestikt door de originele gaten. Goede foto nu Chris?

guest45

• Gast
Reactie #1148 Gepost op: 02 april 2012 - 14:21:18
Jep. Nieuwe zool mooi taps afgewerkt. Prima!

Mediaman

• Gast
Reactie #1149 Gepost op: 02 april 2012 - 14:37:15
Wat ik zei. Het is een ruime voldoende. Ik heb slechter gezien, ook op dit forum. Het is alleen lang niet zo mooi gedaan als dat het ooit door Alfred Sargent was gedaan. Ook vond ik de prijs voor het geleverde werk iets aan de hoge kant. Dat werd hier ook gelijk bevestigd. Ik heb deze post op dit forum gezet om mensen enerzijds te informeren en anderzijds ook te waarschuwen: breng je dure schoenen niet naar Both. Dat is zonde. Mijn Tricker's etc. zou ik wel gewoon naar Both brengen.

Chris, ik post zo een foto met de iPhone.

De beoordeling 7/10 was je eerste post, zou je die score nogmaals geven? Als ik het goed lees c.q. begrijp zou je daar niet meer op uit komen, je geeft aan dat de p/k-verhouding onvoldoende is, je had voor dat geld ook de hak vervangen verwacht en je zou het niet nog een keer doen, je waarschuwt er zelfs nadrukkelijk voor.

Dan begrijp ik het wellicht verkeerd, maar zo'n rijtje krijgt van mij geen ruime voldoende en/of ik zou nadenken of mijn eigen verwachtingen realistisch zijn geweest. Mocht het laatste niet reeel zijn geweest dan ligt het niet alleen aan de winkelier.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1150 Gepost op: 02 april 2012 - 14:45:01
Ik blijf bij de score. Ik twijfel eigenlijk alleen maar omdat voor dat geld de hak ook gedaan had mogen worden. De kwaliteit is voldoende, daarom schrijf ik ook dat ik mijn Tricker's er wel heen zou brengen.

Mediaman

• Gast
Reactie #1151 Gepost op: 02 april 2012 - 14:59:46
Ik blijf bij de score. Ik twijfel eigenlijk alleen maar omdat voor dat geld de hak ook gedaan had mogen worden. De kwaliteit is voldoende, daarom schrijf ik ook dat ik mijn Tricker's er wel heen zou brengen.

OK, dan vind ik dat de winkelier in deze wel wat meer het voordeel van de twijfel mag krijgen en je niet zo nadrukkelijk moet waarschuwen om je dure schoenen niet naar Both te brengen omdat dat zonde zou zijn. Dan vind ik dan nogal wat om te zeggen op een forum, jij weet ondertussen ook wel hoe dat werkt hier.

Recht-toe-recht-aan zoals gewoonlijk, maar dat vind ik echt krom.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1152 Gepost op: 02 april 2012 - 15:08:00
Hoezo MM? Ik vind het een 7/10 en dus van voldoende niveau om 'normale' schoenen te laten doen bij Both. Maar de echt dure schoenen zoals Edward Green, Alfred Sargent Handgrade etc., zou ik daar niet brengen. Dat mag toch ook wel duidelijk zijn als je de staat van de zool t.t.v. aankoop vergelijkt met de stand na de reparatie?
Laatst bewerkt op: 02 april 2012 - 15:10:19 door Marx2k

Mediaman

• Gast
Reactie #1153 Gepost op: 02 april 2012 - 15:24:54
Hoezo MM? Ik vind het een 7/10 en dus van voldoende niveau om 'normale' schoenen te laten doen bij Both. Maar de echt dure schoenen zoals Edward Green, Alfred Sargent Handgrade etc., zou ik daar niet brengen. Dat mag toch ook wel duidelijk zijn als je de staat van de zool t.t.v. aankoop vergelijkt met de stand na de reparatie?

Het zal wel aan mij liggen als ik de teksten (te) letterlijk lees.

Nuancering is niet mijn best ontwikkelde karaktereigenschap.  :mrgreen:

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Reactie #1154 Gepost op: 06 april 2012 - 16:00:20
Mijn wakefields zijn gerenoveerd !

Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot