Auteur Topic: [Schoenen - Verzolen] Waar? Hoe duur? Wat?  (729107 keer gelezen)

Mediaman

• Gast
Re: [Schoenen - Verzolen] Waar? Hoe duur? Wat?
Reactie #1020 Gepost op: 26 november 2011 - 21:53:53
Ze hebben er dacht ik wel een staan.

Hou er rekening mee dat het een halve verzoling betreft. Als een al gestikte zool nog een keer gestikt wordt bestaat er de aanzienlijke kans dat er nieuwe gaatjes worden gemaakt tussen de al  bestaande.

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1021 Gepost op: 26 november 2011 - 22:52:59
Dat viel zeker niet tegen mannen, uiteindelijk een ruim halfuur staan praten over schoenherstel.. Professionele enthousiaste mensen, ze hebben zes zaken in regio 010.

Mijn wholecuts krijgen een halve verzoling en ze gaan een v-vormige mal maken om de overgang te maken tussen de fiddle waist en de Rendenbach zool, dat is origineel ook het geval. De zool wordt gelijmd, niet genaaid, om perforatie en uiteindelijk scheuren van de orginele stiknaad te voorkomen. Opnieuw stikken op de orginele leest is een optie als ze voor een volledige revisie teruggaan naar Greve. De spijkertjes op de punt vd neus zijn niet mogelijk, hebben ze niet. Kosten voor de halve verzoling: € 33,- Volgende week zaterdag ga ik ze ophalen, maar ze zijn eerder al klaar.

Ze waren ook bezig aan de verzoling van een paar Magnanni's met een opanca en dat doen ze zonder deze te beschadigen. Ik vroeg hoe ze dat deden en daarover kreeg ik uitgebreid uitleg. Ik heb enkele foto's gemaakt en aangegeven dat ik deze zal posten op dit forum. Dat was prima en morgen post ik de foto's met uitleg.

Site Hakzo: http://www.schoenmakerijhakzo.nl/index.php

Accepteert Greve de schoenen nog als ze elders hersteld zijn? EG en C&J doen dat niet bij mijn weten.

Charlie

• Gast
Reactie #1022 Gepost op: 26 november 2011 - 22:53:39
Accepteert Greve de schoenen nog als ze elders hersteld zijn? EG en C&J doen dat niet bij mijn weten.

CJ wel, mits volledige verzoling en goed uitgevoerd.

EG niet inderdaad.

Mediaman

• Gast
Reactie #1023 Gepost op: 26 november 2011 - 23:03:47

Weet ik niet, staat niet op de site als zodanig vermeld.

Zien we ook tzt wel weer.

Mediaman

• Gast
Reactie #1024 Gepost op: 27 november 2011 - 11:18:12
Hierbij de foto's van de (halve) verzoling van de Magnanni's met opanca bij Hakzo H'berg.

Wat ik begreep is dat de zool tegen de opanca is bevestigd door een ruimte te frezen voor de nieuwe zool. De overgang is duidelijk te zien op de foto's, mooi gedaan.

Charlie

• Gast
Reactie #1025 Gepost op: 27 november 2011 - 11:45:02
Voor zover ik kan beoordelen ziet het er netjes gedaan uit, al ben ik geen fan van halve verzolingen en zou ik het zelf nooit laten doen.

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #1026 Gepost op: 27 november 2011 - 12:41:16
Ik vind het altijd mooi dat je op een forum dingen kan leren die je nog niet wist.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1027 Gepost op: 27 november 2011 - 20:17:16
Afgezien van dat losse stikseltje ziet het er best goed uit, MM.

Mediaman

• Gast
Reactie #1028 Gepost op: 27 november 2011 - 20:19:13
Afgezien van dat losse stikseltje ziet het er best goed uit, MM.

Ze waren er nog aan bezig voor de duidelijkheid.

Charlie

• Gast
Reactie #1029 Gepost op: 27 november 2011 - 20:30:52
Maar even voor mij beeld; wat is dat grote stuk leer met die stiksels aan de zijkant dan?

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1030 Gepost op: 27 november 2011 - 21:29:45
Een Opanca, Britse noob.

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #1031 Gepost op: 27 november 2011 - 21:33:27
Dat weet ie best.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Charlie

• Gast
Reactie #1032 Gepost op: 27 november 2011 - 21:55:27
Laat mij dan maar een Britse noob zijn, maar het feit blijft wel dat het net lijkt of een dronken arbeider in Venezuela een zool eronder heeft geplakt en maar even aan de zijkant heeft dichtgenaaid.

Welk merk is dat van? Santoni neem ik aan? Niets ten nadele aan MM overigens. Als hij het een mooi schoentje vindt, moet hij het vooral dragen, maar met die nieuwe zool eronder ziet het eruit alsof er een dubbele zool onder zit.

Anaszi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1033 Gepost op: 27 november 2011 - 21:56:07
Kijk nou eens goed.

Charlie

• Gast
Reactie #1034 Gepost op: 27 november 2011 - 21:57:25
Oh, Magnanni.

My bad.