Dat viel zeker niet tegen mannen, uiteindelijk een ruim halfuur staan praten over schoenherstel.. Professionele enthousiaste mensen, ze hebben zes zaken in regio 010.
Mijn wholecuts krijgen een halve verzoling en ze gaan een v-vormige mal maken om de overgang te maken tussen de fiddle waist en de Rendenbach zool, dat is origineel ook het geval. De zool wordt gelijmd, niet genaaid, om perforatie en uiteindelijk scheuren van de orginele stiknaad te voorkomen. Opnieuw stikken op de orginele leest is een optie als ze voor een volledige revisie teruggaan naar Greve. De spijkertjes op de punt vd neus zijn niet mogelijk, hebben ze niet. Kosten voor de halve verzoling: € 33,- Volgende week zaterdag ga ik ze ophalen, maar ze zijn eerder al klaar.
Ze waren ook bezig aan de verzoling van een paar Magnanni's met een opanca en dat doen ze zonder deze te beschadigen. Ik vroeg hoe ze dat deden en daarover kreeg ik uitgebreid uitleg. Ik heb enkele foto's gemaakt en aangegeven dat ik deze zal posten op dit forum. Dat was prima en morgen post ik de foto's met uitleg.
Site Hakzo:
http://www.schoenmakerijhakzo.nl/index.php