Auteur Topic: Overhemden algemeen  (955785 keer gelezen)

Huey

  • Gast
Overhemden algemeen
Reactie #60 Gepost op: 10 oktober 2004 – 17:42:39
Citaat van: "gusto napolitano"
Elk merk heeft zo zijn prijs kwaliteit verhouding,de een is hier beter in de ander daar weer in.Uiteindelijk moet je gaan voor hetgeen jij denk dat is wat ik wil betalen en dat krijg ik ervoor.

Ja, maar er is ook nog zoiets als gewoon het beste willen, maar (nog) niet kunnen betalen :P

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #61 Gepost op: 10 oktober 2004 – 18:42:13
Citaat van: "Huey"
Citaat van: "gusto napolitano"
Elk merk heeft zo zijn prijs kwaliteit verhouding,de een is hier beter in de ander daar weer in.Uiteindelijk moet je gaan voor hetgeen jij denk dat is wat ik wil betalen en dat krijg ik ervoor.

Ja, maar er is ook nog zoiets als gewoon het beste willen, maar (nog) niet kunnen betalen :P
Daar heb je gelijk in .A man wants the best off the be.....st :wink: zeg ik dan maar.Overigens ben ik niet zo gecharmeerd van de huidige modellen van Borrelli kwa stof en boord dan.Heb zelf een grote collectie Borrelli hemden in gladde sea island katoen en cut-away boord en laat ze ook op maat maken.Voor je het weet bezit je ook een range aan hemden ( gaat snel hoor :lol:  )
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Huey

  • Gast
Overhemden algemeen
Reactie #62 Gepost op: 10 oktober 2004 – 21:12:36
Citaat van: "gusto napolitano"
Citaat van: "Huey"
Citaat van: "gusto napolitano"
Elk merk heeft zo zijn prijs kwaliteit verhouding,de een is hier beter in de ander daar weer in.Uiteindelijk moet je gaan voor hetgeen jij denk dat is wat ik wil betalen en dat krijg ik ervoor.

Ja, maar er is ook nog zoiets als gewoon het beste willen, maar (nog) niet kunnen betalen :P
Daar heb je gelijk in .A man wants the best off the be.....st :wink: zeg ik dan maar.Overigens ben ik niet zo gecharmeerd van de huidige modellen van Borrelli kwa stof en boord dan.Heb zelf een grote collectie Borrelli hemden in gladde sea island katoen en cut-away boord en laat ze ook op maat maken.Voor je het weet bezit je ook een range aan hemden ( gaat snel hoor :lol:  )

Mag ik vragen hoeveel overhemden je in je collectie hebt :D

Van de 'betere' merken heb ik er nu 2 van Barba, 1 Brioni en 1 Borrelli. Maar met nog 2 Barba's en 1 Borrelli op komst gaat het idd snel :P Het probleem is nu een beetje aan het worden dat nu je Borrelli kent, je het eigenlijk niet meer voor minder wilt doen.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #63 Gepost op: 10 oktober 2004 – 21:31:22
to cut
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Huey

  • Gast
Overhemden algemeen
Reactie #64 Gepost op: 10 oktober 2004 – 21:39:23
Citaat van: "gusto napolitano"
Dat mag je gerust vragen ik bluf niet daar ben ik te oud voor :wink:

Ben in het bezit van 11 Borrelli hemden in streep-ruit en effen kleuren verder 10 Cesare Attolini hemdenen 8 Ign Joseph hemden en 4 Andrea Finamore hemden van dit merk heb ik nog een paar op het oog(binnenkort naar Sartoria te Naarden).


 =D>

Ik zit alleen met het feit dat ik eigenlijk nu ook weer een aantal wat meer 'trendy' dingen wil gaan kopen. Ik bedoel, ben pas 22. Me elke dag in Borrelli, Brioni en Barba hullen werkt ook nog niet helemaal als student natuurlijk :D

Er zijn een paar shirt-makers zoals bijv. Etro die aan mijn 'eisen' voldoen, British Indigo is er ook zo een. Toch weten ze het constant te presteren net niet helemaal mijn smaak te zijn  :evil:

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #65 Gepost op: 10 oktober 2004 – 21:48:33
Etro en British zijn wat meer trend gevoeilig tegenover de italianen wat meer een liefhebbers hemd is.Desalniettemin blijven er genoeg merken over die voor een prijs kwaliteit verhouding er mee door kunnen.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Overhemden algemeen
Reactie #66 Gepost op: 10 oktober 2004 – 22:09:46
Citaat van: "gusto napolitano"
Ben in het bezit van 11 Borrelli hemden in streep-ruit en effen kleuren verder 10 Cesare Attolini hemdenen 8 Ign Joseph hemden en 4 Andrea Finamore hemden.

 [-o<
Fashion can be bought. Style one must possess.

michiel

  • Berichten: 16
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #67 Gepost op: 12 oktober 2004 – 12:11:26
Nexus vroeg of Dominio in Amsterdam wat was: ik denk het niet. Je bedoelt neem ik aan de winkel Je koopt de overhemden tussen de scooters, pastaborden, pennen en ander italiaans design. Leuke winkel, maar toch niet precies goed. Wel een goede tip (ik weet zeker dat je daar slaagt) is Marcello di Milano in Magna Plaza met prachtige getailleerde overhemden in alle soorten en dassen. Tegenwoordig kun je ook al je wensen (taillering, maten, boord- en manchetwensen) doorgeven (tegen een extra vergoeding) en wordt het overhemd in Italie voor je gemaakt. Ben benieuwd of je die winkel kent.
root liefhebber van (italiaanse) hemden en dassen. Typische 'pakkendrager'. Ook casual tikje 'kakineus'. Nooit zonder overhemd de deur uit bijvoorbeeld. 35 jaar.

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Overhemden algemeen
Reactie #68 Gepost op: 12 oktober 2004 – 12:31:58
@michiel: bedank. Ik doelde vooral op de shirts van Dominio: stoffen, afwerking, mate van handwerk etc. De winkel maakt me dan eigenlijk niet zo heel veel uit als de shirts geweldig zijn.
Fashion can be bought. Style one must possess.

Solitarias

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.010
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Overhemden algemeen
Reactie #69 Gepost op: 12 oktober 2004 – 12:47:18
Iemand bekend met de hemden van Truzzi? Zie ze op Ebay.com voor niet al te veel.....

Gisteren op Yoox bijna die blauw-witte Borrelli in mt 42 gekocht, kon me nog net inhouden....

Wellicht leuk om even een rijtje te maken met de betere Italiaanse hemden
- Attolini
- Borrelli
- Brioni
- Barba
- Finamore
- Truzzi
- Fattori
- Kiton
- Maffeis
- Etro
- Battistoni
- Matuozzo
- Lorenzini

Aanvullen mag altijd
Mijn sartoriale boekencollectie:  http://www.librarything.com/catalog/Solitarias

Roman_Empire

  • Gebruiker
  • Berichten: 117
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #70 Gepost op: 12 oktober 2004 – 19:42:57
Citaat van: "Solitarias"
Iemand bekend met de hemden van Truzzi? Zie ze op Ebay.com voor niet al te veel.....

Gisteren op Yoox bijna die blauw-witte Borrelli in mt 42 gekocht, kon me nog net inhouden....

Wellicht leuk om even een rijtje te maken met de betere Italiaanse hemden
- Attolini
- Borrelli
- Brioni
- Barba
- Finamore
- Truzzi
- Fattori
- Kiton
- Maffeis
- Etro
- Battistoni
- Matuozzo
- Lorenzini

Aanvullen mag altijd


-Bagutta Cit Luxury
-Lardini
-Del Siena
-Guiducci
-Eton
-Mabro
-Alea
-Mirto
-Olimpo
-Florentino
-Flannel Bay
-Guiducci
-Byblos
Cash=King

T4phage

  • Board Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 559
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #71 Gepost op: 12 oktober 2004 – 20:10:16
Miccoci (Roma)

Penjon

  • Gebruiker
  • Berichten: 159
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #72 Gepost op: 12 oktober 2004 – 21:31:40
Citaat van: "Solitarias"
Iemand bekend met de hemden van Truzzi? Zie ze op Ebay.com voor niet al te veel.....

Gisteren op Yoox bijna die blauw-witte Borrelli in mt 42 gekocht, kon me nog net inhouden....

Wellicht leuk om even een rijtje te maken met de betere Italiaanse hemden
- Attolini
- Borrelli
- Brioni
- Barba
- Finamore
- Truzzi
- Fattori
- Kiton
- Maffeis
- Etro
- Battistoni
- Matuozzo
- Lorenzini

Aanvullen mag altijd


- Luciano Baroni
- Pasqui

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #73 Gepost op: 12 oktober 2004 – 21:40:41
to cut
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Solitarias

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.010
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Overhemden algemeen
Reactie #74 Gepost op: 12 oktober 2004 – 23:04:42
Citaat van: "Roman_Empire"


-Bagutta Cit Luxury
-Lardini
-Del Siena
-Guiducci
-Eton
-Mabro
-Alea
-Mirto
-Olimpo
-Florentino
-Flannel Bay
-Guiducci
-Byblos


Solitarias moet nog veel leren op overhemdenvlak......

Het zou fraai zijn om ook een rating van elk merk te geven, met 100 als maximum. Dus bv de Matuozzo bespokes, zijn die 100/100 ??
Mijn sartoriale boekencollectie:  http://www.librarything.com/catalog/Solitarias