Auteur Topic: Overhemden algemeen  (951681 keer gelezen)

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Overhemden algemeen
Reactie #15 Gepost op: 12 september 2004 – 15:41:42
Citaat van: "Bonne"
Ben mij sinds kort aan het verdiepen in maatwerk, schoenen, horloges etc.
Of te wel alle dingen waar deze site om draait.

Nu kwam ik tijdens het surfen op de site van Suit Supply en zag daar het 'Cut to the Bone' maatshirt. Je hebt hierbij de mogelijkheid om uit verschillende manchetten, boorden en meer dan 300 stoffen te kiezen. En dit allemaal voor een vanaf prijs van 78 euro. Nu vroeg ik mij af of dit iets is om mee te beginnen? Heeft iemand al ervaring met deze shirts?

Welkom, Bonne!

Volgens mij werden deze shirts in Zwitserland gemaakt (nagevraagd bij SuitSupply). Ik verwacht niet -voor dat geld- dat het handwerk is, maar machinaal vervaardigd. Zoals bijv. bij Sovrano en La Chemiserie Traditionnelle. Je zou eens om een voorbeeld shirt moeten vragen en kijken in hoeverre het aan bijv 'n Borrelli kan tippen qua afwerking.

Pasvorm zal in orde zijn (immers maatwerk). Voor dat geld is het zeker een interessanter alternatief dan de confectieshirts die je bij 'n gemiddelde kledingwinkel koopt. Met als voordeel dat je een wel netjes passend shirt hebt en zelf stoffen en details kan kiezen. Het is dus maar net wat je wil: maatwerk? handwerk? beiden? mate van afwerking?
Fashion can be bought. Style one must possess.

Huey

  • Gast
Overhemden algemeen
Reactie #16 Gepost op: 12 september 2004 – 17:39:33
Citaat van: "Nexus"
Citaat van: "Bonne"
Ben mij sinds kort aan het verdiepen in maatwerk, schoenen, horloges etc.
Of te wel alle dingen waar deze site om draait.

Nu kwam ik tijdens het surfen op de site van Suit Supply en zag daar het 'Cut to the Bone' maatshirt. Je hebt hierbij de mogelijkheid om uit verschillende manchetten, boorden en meer dan 300 stoffen te kiezen. En dit allemaal voor een vanaf prijs van 78 euro. Nu vroeg ik mij af of dit iets is om mee te beginnen? Heeft iemand al ervaring met deze shirts?

Welkom, Bonne!

Volgens mij werden deze shirts in Zwitserland gemaakt (nagevraagd bij SuitSupply). Ik verwacht niet -voor dat geld- dat het handwerk is, maar machinaal vervaardigd. Zoals bijv. bij Sovrano en La Chemiserie Traditionnelle. Je zou eens om een voorbeeld shirt moeten vragen en kijken in hoeverre het aan bijv 'n Borrelli kan tippen qua afwerking.

Pasvorm zal in orde zijn (immers maatwerk). Voor dat geld is het zeker een interessanter alternatief dan de confectieshirts die je bij 'n gemiddelde kledingwinkel koopt. Met als voordeel dat je een wel netjes passend shirt hebt en zelf stoffen en details kan kiezen. Het is dus maar net wat je wil: maatwerk? handwerk? beiden? mate van afwerking?


Suitsupply werkt samen met La Chemiserie Traditionelle volgens mij.

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Overhemden algemeen
Reactie #17 Gepost op: 12 september 2004 – 18:15:04
Citaat van: "Huey"
Suitsupply werkt samen met La Chemiserie Traditionelle volgens mij.

Van LCT weet ik dat de shirts in Spanje worden gemaakt (staat op het kaartje).
Fashion can be bought. Style one must possess.

Bonne

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.371
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #18 Gepost op: 12 september 2004 – 21:36:23
Citaat van: "Nexus"
Citaat van: "Bonne"
Ben mij sinds kort aan het verdiepen in maatwerk, schoenen, horloges etc.
Of te wel alle dingen waar deze site om draait.

Nu kwam ik tijdens het surfen op de site van Suit Supply en zag daar het 'Cut to the Bone' maatshirt. Je hebt hierbij de mogelijkheid om uit verschillende manchetten, boorden en meer dan 300 stoffen te kiezen. En dit allemaal voor een vanaf prijs van 78 euro. Nu vroeg ik mij af of dit iets is om mee te beginnen? Heeft iemand al ervaring met deze shirts?

Welkom, Bonne!

Volgens mij werden deze shirts in Zwitserland gemaakt (nagevraagd bij SuitSupply). Ik verwacht niet -voor dat geld- dat het handwerk is, maar machinaal vervaardigd. Zoals bijv. bij Sovrano en La Chemiserie Traditionnelle. Je zou eens om een voorbeeld shirt moeten vragen en kijken in hoeverre het aan bijv 'n Borrelli kan tippen qua afwerking.

Pasvorm zal in orde zijn (immers maatwerk). Voor dat geld is het zeker een interessanter alternatief dan de confectieshirts die je bij 'n gemiddelde kledingwinkel koopt. Met als voordeel dat je een wel netjes passend shirt hebt en zelf stoffen en details kan kiezen. Het is dus maar net wat je wil: maatwerk? handwerk? beiden? mate van afwerking?


Dank je wel voor je reactie en je info!
 
Net zoals jij al zegt is zo'n shirt interessanter dan een confectieshirt, die zitten toch altijd een stuk minder mooi en daar ben ik dan ook wel behoorlijk op uitgekeken.
Aangezien ik pas 'begin' met maatwerk etc. lijkt mij het een interessant iets om te proberen. Eens kijken of het iets is of dat ik maar gelijk over stap op Borrelli of iets dergelijks. Dit ga ik dan ook zeker doen. Hou jullie op de hoogte en zal wel foto's posten als het klaar is!

Fedor

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.934
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #19 Gepost op: 13 september 2004 – 09:36:03
Citaat van: "Nexus"
Heb Barba Napoli een mailtje gestuurd met de vraag naar verkooppunten in NL (in de buurt van Maastricht). Hoop dat het ook buiten A'dam verkrijgbaar is. Düsseldorf is voor mij veel dichterbij ;).

Gaarne even duursturen a.u.b. :)


Hoe is trouwens met zekerheid te zeggen of een overhemd handgemaakt is? Vrijwel elke steek is ook machinaal te vervaardigen tegenwoordig... incl. "onregelmatigheden".

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Overhemden algemeen
Reactie #20 Gepost op: 13 september 2004 – 17:47:14
Citaat van: "Fastcruiser"
Citaat van: "Nexus"
Heb Barba Napoli een mailtje gestuurd met de vraag naar verkooppunten in NL (in de buurt van Maastricht). Hoop dat het ook buiten A'dam verkrijgbaar is. Düsseldorf is voor mij veel dichterbij ;).

Gaarne even duursturen a.u.b. :)

Zal ik doen. Tot nu toe alleen nog geen antwoord, helaas :(
Het blijven natuurlijk Italianen ;)
Fashion can be bought. Style one must possess.

Huey

  • Gast
Overhemden algemeen
Reactie #21 Gepost op: 19 september 2004 – 17:54:45
Wat is trouwens jullie mening over overhemden van bijv. Ermenegildo Zegna, Canali en Boss etc?

Ik vind ze zelf nogal prijzig voor wat je krijgt. Voor een beetje overhemd van Zegna koop je bijv. ook een Borrelli ofzo.

Huey

  • Gast
Overhemden algemeen
Reactie #22 Gepost op: 19 september 2004 – 21:47:55


Even niet op de das letten :P Het was oorspronkelijk een wit hemd dat ik heb gekleurd.

Ik ga morgen die linker bij Sartoria bestellen van Barba dus. Ik vind die rechter ook wel wat hebben, amar denk niet dat NL daar klaar voor is :D

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Overhemden algemeen
Reactie #23 Gepost op: 19 september 2004 – 21:58:48
Citaat van: "Huey"
Ik ga morgen die linker bij Sartoria bestellen van Barba dus. Ik vind die rechter ook wel wat hebben, amar denk niet dat NL daar klaar voor is :D

Die linker is gaaf! Ook niet helemaal des Nederlands... maar ach. Wat zegt dat nou? De Nederlander accepteert olijfgroene pakken met slobberschoenen daarentegen wel  :?, dus lekker lak aan hebben.

PS: gebruik liever het woord 'das' op dit forum ;)
Fashion can be bought. Style one must possess.

Huey

  • Gast
Overhemden algemeen
Reactie #24 Gepost op: 19 september 2004 – 22:09:17
Citaat van: "Nexus"
Citaat van: "Huey"
Ik ga morgen die linker bij Sartoria bestellen van Barba dus. Ik vind die rechter ook wel wat hebben, amar denk niet dat NL daar klaar voor is :D

Die linker is gaaf! Ook niet helemaal des Nederlands... maar ach. Wat zegt dat nou? De Nederlander accepteert olijfgroene pakken met slobberschoenen daarentegen wel  :?, dus lekker lak aan hebben.


Ik hou wel van een beetje aparte dingen :) Ben benieuwd hoeveel dit geintje me gaat kosten  :cry:

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #25 Gepost op: 21 september 2004 – 00:33:23
Eenmaal een Borelli en je bent er aan verslaafd geldt ook voor Attolini :roll:
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Overhemden algemeen
Reactie #26 Gepost op: 21 september 2004 – 00:37:38
Citaat van: "gusto napolitano"
Eenmaal een Borelli en je bent er aan verslaafd geldt ook voor Attolini :roll:

Heb je ook ervaring met Barba? Ben wel eens benieuwd wat precies de verschillen zijn.
Fashion can be bought. Style one must possess.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #27 Gepost op: 21 september 2004 – 00:41:22
Citaat van: "Huey"
Citaat van: "Nexus"
Citaat van: "Huey"
En de verkoper herinnerde zich nog exact wat ik vorige keer bij hem had gekocht en waar mijn interesses naar uitgingen. Dát is service vind ik.

Of hij heeft verder helemaal geen klanten ;)


Kan ook nog, lijkt me wel een beetje onwaarschijnlijk daar in het Arsenaal ;)
Sartoria te Naarden is zeer zeker een goede zaak Gunther en Roger weten goed waar ze mee bezig zijn.Er komen daar ook veel ex klanten van Oger.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #28 Gepost op: 21 september 2004 – 01:09:42
Citaat van: "Huey"
Citaat van: "Nexus"
Heb Barba Napoli een mailtje gestuurd met de vraag naar verkooppunten in NL (in de buurt van Maastricht). Hoop dat het ook buiten A'dam verkrijgbaar is. Düsseldorf is voor mij veel dichterbij ;).


Is het niet te krijgen bij Shoes & Shirts dan? Die hebben toch een vrij grote collectie? Barba is wel wat kleinschaliger dan Borrelli heb ik het idee. Er zijn minder verkooppunten. S&S verkoopt iig wel Ign. Joseph zag ik. Daar heb ik eigenlijk totaal geen ervaring mee. Dat zijn toch ook prima overhemden dacht ik?
 De hemden van Ignatius Joseph zijn prima hemden de filosofie van Joseph is een hemd maken voor een redelijke prijs en dat doet die dan ook.Jort Kelder draagt ze ook hoor,ik trouwens ook voor tussendoor .
Support your local Mikey Fuoco chapter.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #29 Gepost op: 21 september 2004 – 01:17:14
Citaat van: "Nexus"
Citaat van: "gusto napolitano"
Eenmaal een Borelli en je bent er aan verslaafd geldt ook voor Attolini :roll:

Heb je ook ervaring met Barba? Ben wel eens benieuwd wat precies de verschillen zijn.
Ik heb met Barba geen ervaring het verschil zal wel het meerdere handwerk van borelli zijn de aanzet van de mouw het opnaaien van de knoop de knoop zelf en het knoopsgat die wordt bij borelli er niet ingeknipt maar er in geslagen.
Support your local Mikey Fuoco chapter.