Auteur Topic: Kledingkeuze Sollicitatie  (222455 keer gelezen)

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Kledingkeuze Sollicitatie
Reactie #330 Gepost op: 02 januari 2015 - 10:32:24
En na het aantrekken van je jasje even goed aan de revers trekken (naar beneden) zodat de achterkant van je jas beter aansluit op je nek. Daarmee verklein je de Mark Rutten-kier achter in je nek een beetje.

Mark020

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #331 Gepost op: 02 januari 2015 - 10:33:09
Reacties zijn wel beetje overtrokken. Hij komt niet om de CEO op te volgen....
The long run is a misleading guide to current affairs. In the long run we are all dead.

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #332 Gepost op: 02 januari 2015 - 10:41:04
Het n00b-advies moest even ontkracht worden, Mark. Goed dat Stromen zich heeft opgeworpen. Hadden we maar een soort van indicatie, in een oogopslag, of zoiets. Een hint. Een vleugje data.

Emilio

• Gebruiker
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Reactie #333 Gepost op: 02 januari 2015 - 10:49:09
Het n00b-advies moest even ontkracht worden, Mark. Goed dat Stromen zich heeft opgeworpen. Hadden we maar een soort van indicatie, in een oogopslag, of zoiets. Een hint. Een vleugje data.

In dit soort topics begin ik je punt voor het eerst te begrijpen..

Beginneling83

• Gebruiker
  • Forum Rollade
    • Bekijk profiel
Reactie #334 Gepost op: 02 januari 2015 - 10:56:13
Heerlijk dit. snap ook niet dat die snijweg met dit advies komt.
Life is not always a matter of holding good cards, but sometimes, playing a poor hand well.

Jean-Marie Pfaff

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #335 Gepost op: 02 januari 2015 - 11:02:05
Bedankt voor alle advies jongens :) de laatste posts begrijp ik wel niets meer van  :/

Verrassend dat jullie allemaal de dasknoop slecht vinden, ik had eerder opmerkingen verwacht over de lengte ervan.
Elke expert begon ooit als beginneling.

patrique

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #336 Gepost op: 02 januari 2015 - 11:09:05
Lengte das tot bovenkant riem. Is het wel ongeveer toch?

Persoonlijk vind ik ook je broekspijpen wat smal icm de grootte van je schoenen, naast wat dingen die al gezegd zijn. Maar daar kun je niets aan veranderen en wil ik je meer meegeven als tip voor je volgende pak.

cutaway

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #337 Gepost op: 02 januari 2015 - 11:12:14
Voor een eerste sollicitatie lijkt me dit prima. Niet te veel zorgen om maken. Pas als je dagelijks een pak gaat dragen loont het de moeite om op de door ons aangegeven punten te letten.

lengte van de das met de punt ervan op de broekriem is prima. En hoho, zo slecht vind ik de dasknoop niet. Alleen is de knoop te losjes.

@stromen: toch vind ik een bredere boord mooier. Bovendien vallen bij goede brede wide spread boorden zelfs als je je jasje open hebt de boordpunten gewoon onder je jasje.

Ter illustratie voor Jean-Marie, hier zie je hoe het eruit ziet met een breed boord dat onder je jasje valt. Zie je nu wel het verschil vergeleken met het boord van jouw overhemd?

Laatst bewerkt op: 02 januari 2015 - 15:53:47 door cutaway

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #338 Gepost op: 02 januari 2015 - 13:42:29

Iemand die hier krap twee maanden rondneust zou zich in het geheel van het geven van advies in dit draadje moeten onthouden. Ken je plaats, en zo.

Merick

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #339 Gepost op: 02 januari 2015 - 13:48:29
Iemand die hier krap twee maanden rondneust zou zich in het geheel van het geven van advies in dit draadje moeten onthouden. Ken je plaats, en zo.

Vooral als zijn smaak leidend is in zijn advies over wat goed of slecht is.

RvdB

• Gebruiker
  • Robin
    • Bekijk profiel
Reactie #340 Gepost op: 02 januari 2015 - 13:55:29

Dat dus.

Het lijkt mij niet perse relevant hoe lang iemand hier lid is of post. Ik vermoed dat er ook mensen zijn met een goed gevoel voor stijl die hier prima advies over kunnen geven maar niet ronddartelen op dit forum.

Verder zou ik me in een dergelijk topic wel stil houden en dat heeft dan wel weer te maken met hoe lang ik hier post. Wonderlijke forum etiquette toch.

Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #341 Gepost op: 02 januari 2015 - 14:21:10
Mijn commentaar staat los van forum etiquette, hoe lang iemand lid is, postcount (Hoi swann) of noob-level. Gewoon een beargumenteerd commentaar.

Al moet ik toegeven dat ik een glimlach niet kan onderdrukken nu ik twee foto's zie waar de modellen geen dooie vis om hun nek hebben.

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #342 Gepost op: 02 januari 2015 - 14:29:21
En je das moet op de riem/broekband, niet tot de briekband. Zie eerste plaatje van de suitsupply-meneer, dat is IMHO te kort.
The man with style, is the man who can smile

cutaway

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #343 Gepost op: 02 januari 2015 - 19:56:15
Ach, die etiquette om niets te zeggen als je hier niet lang genoeg zou zitten. Wellicht goed als de boel af en toe even opgeschud wordt met nieuwe inzichten.

Qua ver komen met een Windsort/vis: Rutte en Willy hebben het ook ver geschopt.

Is dat niet het geval bij ons allen? Hoe je het ook wendt of keert, in alles klinkt je eigen smaak door. Je kan krampachtig gaan doen alsof je 100% objectief bent (onmogelijk), of je kan gewoon eerlijk je onderliggende voorkeuren aangeven.

Zo ook qua type dasknoop, type revers, ticket pocket, voorliefde voor krijgtstrepen etc. Grotendeels smaak. Wat dat betreft is er geen goed of fout, eerder voorkeuren.

oever

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #344 Gepost op: 02 januari 2015 - 20:14:50
avvocato, laat dat 'IMHO' maar weg.
zonder twijfel is die das te kort geknoopt. wanneer u netjes rechtop staat (en er is geen andere manier van staan) hoort zowel het shirt in de broek te blijven als de daspunt over diezelfde broek te vallen. Dat is geen "kwestie van smaak".