Auteur Topic: Kledingkeuze Sollicitatie  (222479 keer gelezen)

Jean-Marie Pfaff

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Kledingkeuze Sollicitatie
Reactie #315 Gepost op: 01 januari 2015 - 21:31:59
Kunnen jullie hier even kritiek op geven op mijn 'outfit' die ik zou dragen op gesprek? Voor mijn gevoel zijn de mouwen van het hemd te (veel) lang. De mouwen van het jasje zijn 1 cm te kort vind ik, maar misschien komt dat omdat het hemd te lang is.

Elke expert begon ooit als beginneling.

gasgitaartje

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #316 Gepost op: 01 januari 2015 - 21:38:17
Mouwen van jasje te kort, manchet van shirt te groot(als je het knoopje verplaatst sluit hij nauwer en los je in principe het lengteprobleem op, want hij valt niet meer tot je duim), boord van je shirt is wat iel, verkeerde dasknoop.

Vriend35

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #317 Gepost op: 01 januari 2015 - 21:38:41
Mouwen van overhemd mogen een stuk korter. De mouwen van jasje mogen wat langer zoals jezelf al zegt.

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #318 Gepost op: 01 januari 2015 - 21:39:18
Mouwen hemd zijn wat lang ja, zo'n 1,5 cm. Nieuw?
In de wasmachine krimpt het meestal nog wat.

Ik zou ook kiezen voor 'n andere dasknoop.
Een four in hand geeft wat meer schwung
Be yourself no matter what they say

cutaway

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #319 Gepost op: 01 januari 2015 - 23:53:13
Allereerst: prima combinatie voor een sollicitatie qua kleursamenstelling!

Verder sluit ik me grotendeels aan bij de opmerkingen hierboven omtrent mouwlengte, al vind ik de dasknoop dan weer niet zo verkeerd, gewoon iets strakker de knoop aantrekken.

Wat me wel opvalt: het jasje van het pak lijkt zelf iets te kort te zijn. De onderrand dient ongeveer tot op de onderkant van je kruis te komen. Lijkt er hier ruim boven te zitten (al zal dat ook iets vertekenen door de ene arm die hier iets opgetild is en het jasje ietsje mee optilt).

Ook ben ik geen fan van dit soort boorden bij shirts. Liever iets bredere boorden met een wide spread of cutaway boord zodat je gehele boord inclusief puntjes onder je jasje valt en mooi op de revers van je jasje aansluit.

Henley

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #320 Gepost op: 02 januari 2015 - 08:33:19
Ik zou ook een paar zwarte oxfords dragen, succes met de solicitatie JM

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #321 Gepost op: 02 januari 2015 - 09:43:43
Mouwen van jasje te kort, manchet van shirt te groot(als je het knoopje verplaatst sluit hij nauwer en los je in principe het lengteprobleem op, want hij valt niet meer tot je duim)

Ik zie een tweede knoopje op de manchet, nog makkelijker. : )
Inkorten kan altijd nog, als je de mouw toch irritant lang blijft vinden.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #322 Gepost op: 02 januari 2015 - 09:53:48

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #323 Gepost op: 02 januari 2015 - 09:58:53
: ) Ik heb die van m'n vader nog.

Jean-Marie Pfaff

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #324 Gepost op: 02 januari 2015 - 10:03:11
boord van je shirt is wat iel, verkeerde dasknoop.
Wat betekent iel in deze context? Welke dasknoop raad je dan wel aan (dit is een 'gewone' Windsor)
Elke expert begon ooit als beginneling.

cutaway

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #325 Gepost op: 02 januari 2015 - 10:08:26
Ligt ook deels aan je smaak. De heren hier houden van de asymmetrische four in hand. Ik ga voor een strak aangetrokken volledige windsor.

Met iel bedoelen ze wat ik zei: breder boord nodig. De punten van je boord zijn zichtbaar en je boord sluit daardoor minder mooi aan op de revers van je jasje. Liefst brede boorden (bijv. type wide spread of cutaway) waarbij je boord mooi aansluit op je jasje en de punten van je boord wegvallen onder je jasje.
Laatst bewerkt op: 02 januari 2015 - 10:13:21 door cutaway

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #326 Gepost op: 02 januari 2015 - 10:11:16
Four-in-hand. Anders nemen we je niet aan.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #327 Gepost op: 02 januari 2015 - 10:12:35
Geen vis in ieder geval.

Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #328 Gepost op: 02 januari 2015 - 10:30:34
Allereerst: prima combinatie voor een sollicitatie qua kleursamenstelling!

Verder sluit ik me grotendeels aan bij de opmerkingen hierboven omtrent mouwlengte, al vind ik de dasknoop dan weer niet zo verkeerd, gewoon iets strakker de knoop aantrekken.

Wat me wel opvalt: het jasje van het pak lijkt zelf iets te kort te zijn. De onderrand dient ongeveer tot op de onderkant van je kruis te komen. Lijkt er hier ruim boven te zitten (al zal dat ook iets vertekenen door de ene arm die hier iets opgetild is en het jasje ietsje mee optilt).

Ook ben ik geen fan van dit soort boorden bij shirts. Liever iets bredere boorden met een wide spread of cutaway boord zodat je gehele boord inclusief puntjes onder je jasje valt en mooi op de revers van je jasje aansluit.

Zo ongeveer met alles oneens.
Als eerste de kleurcombi, hemd en pak (ervan uitgaande dat het pak blauw is, en niet zwart oid) zijn prima, de daskleur hangt af van het type functie waarop je solliciteert. Rood kan als agressief worden gezien. Prima voor sales, minder voor stervensbegeleider, om maar een voorbeeld te noemen.

Dasknoop lijkt nergens op. Alsof je nooit een das gedragen hebt, of moeder je das geknoopt heeft. Dat dit type gekscherend 'dooie vis' wordt genoemd is echt niet voor niets. Hiermee kom je over als stagair, niet als toekomstig werknemer.

Dan de boord. Voor een sollicitatie helemaal niets mis mee. Voor andere gelegenheden ook niet. En het aansluiten bij het pak slaat ook nergens op. De meeste sollicitatiegesprekken zijn zittend. Dan heb je je jasje open, en doordat je beweegt, blijven boordpunten echt niet altijd op hun plaats.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #329 Gepost op: 02 januari 2015 - 10:32:03
Zo is dat.