Ik kwam dit duidelijke plaatje tegen en vond het de moeite waard om het onderwerp maar weer eens te posten.

Weet iemand of het bij blake ook mogelijk dat er twee 'outsoles' zijn? Ik heb namelijk een paar schoenen, waar de 'outsole' precies uit twee stukken bestaat. Eerst dacht ik dat het een constructie was die op blake/rapid leek, waarbij er een 'midsole' zou zijn die verbonden was met de 'insole' d.m.v. een draad, en dat de 'outsole' er dan zou zijn opgeplakt (in tegenstelling tot blake/rapid waar de outsole ook aan de midsole bevestigd wordt d.m.v. te stikken, en er ook een zichtbare 'welt' is). Dit leek me echter vrij onwaarschijnlijk aangezien het vrij duidelijk een 'channeled sole' is, waarbij een stuk leder omhoog wordt gehaald, de draad wordt gestikt, en het stuk leer terug op zijn originele plaats wordt geplakt.
Is dit dan een gewone blake constructie waarbij twee zolen zijn gebruikt, of is dit nog iets anders? Daarnaast vraag ik me ook af waarom ze dat zouden doen, of dat het misschien normaal is bij schoenen met een blake constructie.
Plaatje van de zool: