Auteur Topic: [Amsterdam] Pauw Mannen  (170618 keer gelezen)

Luigi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Amsterdam] Pauw Mannen
Reactie #120 Gepost op: 29 september 2010 - 17:13:12
In mijn ervaring is Pauw huismerk is echt heel goed en ook nog betaalbaar. Mijn laatste pak is al weer een paar jaar geleden maar volgens mij zit Sergio goed in de buurt qua prijs. Jasjes heb ik wel nog een aantal, gezien de pasvorm en afwerking (shirtshoulder) vermoed ik ook dat het huismerk van Caruso komt.

Zoals ik elders ook al opmerkte: voor dit geld krijg je bij (SuitSupply) MTM zeker niet die kwaliteit stoffen en afwerking.

Hier heeft enkele jaren geleden, mits ik mij niet vergis, een artikel over in de Quote gestaan. Waarbij een 4 of 5-tal RTW pakken werd vergeleken, zo ook het huismerk van Pauw (dat als beste uit de test kwam).

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #121 Gepost op: 29 september 2010 - 18:09:43
Ter vergelijking, de Caruso pakken bij Pauw zijn ongeveer 1200 euro.
Te koop: Caruso, Incotex en Hugo Boss

https://www.marktplaats.nl/verkopers/7084980.html

Stansfield

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #122 Gepost op: 30 september 2010 - 10:46:17
Mocht er iemand binnenkort een bezoekje aan Pauw mannen in Amsterdam brengen dan zou ik graag horen vanaf hoeveel euro hun eigen merk pakken beginnen. Ik kom nooit in amsterdam, maar mocht het heel aantrekkelijk zijn dan ga ik er natuurlijk graag een keer naar toe voor een pak.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #123 Gepost op: 30 september 2010 - 18:43:50
Waarom bel je Daniél niet gewoon even?
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Janus

• Gebruiker
  • The 1%
    • Bekijk profiel
Reactie #124 Gepost op: 01 oktober 2010 - 22:25:42
Als ik morgen tijd heb loop ik er even binnen, anders wordt het over een week of anderhalf. Maar er werd net 899 genoemd en dat lijkt me niet onrealistisch.

Janus

• Gebruiker
  • The 1%
    • Bekijk profiel
Reactie #125 Gepost op: 02 oktober 2010 - 20:16:58
Ik kon vanochtend nog een gaatje vinden. Een (overigens zeer aantrekkelijk) meisje wist mij te vertellen dat Pauw geen huispakken had maar alleen met verschillende merken werkte. Ik heb me van de domme gehouden en een pak gepast (rond de 1200 euro), dat echter veel te strak zat rond de bovenbenen (goed fysiek he...). De gladde verkoper zei dat daar maar één oplossing voor was: maatwerk. Bullshit, ik heb genoeg RTW pakken die mijn bovenbenen gewoon genoeg ruimte geven. Ook nadat ik zei dat ik dat toch echt te duur vond worden kon het echt alleen met maatwerk vanaf 1400 euro. Voor minder kon het niet.
Al met al vond ik het niet echt een prettige ervaring. Ik kreeg het gevoel dat men mij eigenlijk alleen iets duurs wilde verkopen en dan nog niet echt serieus nam (de gladde verkoper was vrij druk met z'n iPhone 4G). Ik weet dat verkopers bij Pauw vroeger commissie kregen. Het leek erop alsof dat nog steeds zo is en of daar de verkeerde prikkels van uitgingen. Jammer, dus.

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #126 Gepost op: 02 oktober 2010 - 20:28:36
Sowieso niet echt klantvriendelijk en erg ongeïnteresseerd om met je telefoon te gaan spelen.
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Mediaman

• Gast
Reactie #127 Gepost op: 02 oktober 2010 - 21:53:15
Ik denk denk niet dat er veel winkels gericht zijn op ons hier übermierenneukers.

VerkoperT; Meneer, dan moet u een maatpak kopen, jawel.
Sf-erT: Oh, oh, u zei maatpak, u bedoelt neem ik aan een stukje Ready-to-Wear gebeuren, want maatwerk is natuurlijk een stukje bespoke-gebeuren. Ja, ja, ik weet waar Abrham Moskovits de moutarde haalt vlegel!
VerkoperT; U bent een man vd wereld, een kennerT.
Sf-erT; ja beste man, u spelt mij niks op de mouw om het maar een toepasselijk te zeggen
VerkoperT; Ik zou niet durven heurrrrr,...

Caesarius

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #128 Gepost op: 02 oktober 2010 - 22:06:11
KSSSSSJTTTT!!! Werkt bij mij altijd goed hoor.
Always have a better answer.

Mediaman

• Gast
Reactie #129 Gepost op: 02 oktober 2010 - 22:07:58
KSSSSSJTTTT!!! Werkt bij mij altijd goed hoor.

I know,...  :mrgreen:

Janus

• Gebruiker
  • The 1%
    • Bekijk profiel
Reactie #130 Gepost op: 02 oktober 2010 - 22:20:37
Ik denk denk niet dat er veel winkels gericht zijn op ons hier übermierenneukers.

Ik kan me indenken wat je bedoelt :) maar zo heb ik juist niet gedaan, ik kwam daar echt met een vraag (namelijk: ik zoek een pak binnen een beperkt budget) en heb de verkoper suggesties aan laten dragen. Over mijn andere pakken heb ik het niet eens gehad. Had ik ook geen zin in, als de verkoper zich zo opstelt ga ik er de komende tijd toch niks kopen en dan is een discussie dus zinloos. Zoveel weet ik er bovendien niet vanaf :P

Dirk

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #131 Gepost op: 02 oktober 2010 - 23:38:40
Pauw is een zaak met veschrikkelijk mooie spullen, waar helaas een flink prijskaartje aan hangt. Als je daar om 'budgetpakken' komt, gaat het 'm helaas niet worden. Neemt niet weg dat een verkoper alsnog zijn best moet doen en de klant met volle inzet moet bedienen. Draag dan winkels/merken aan die wel toereikend zijn wat betreft budget, zou ik denken.

Jammer dat je zo'n ervaring hebt gehad, Janus.
You can buy clothes, but you can't buy style

Mediaman

• Gast
Reactie #132 Gepost op: 02 oktober 2010 - 23:49:56
Ik kan me indenken wat je bedoelt :) maar zo heb ik juist niet gedaan, ik kwam daar echt met een vraag (namelijk: ik zoek een pak binnen een beperkt budget) en heb de verkoper suggesties aan laten dragen. Over mijn andere pakken heb ik het niet eens gehad. Had ik ook geen zin in, als de verkoper zich zo opstelt ga ik er de komende tijd toch niks kopen en dan is een discussie dus zinloos. Zoveel weet ik er bovendien niet vanaf :P

Gebruik de macht die je als consument hebt, koop er niet, hun verlies.

Janus

• Gebruiker
  • The 1%
    • Bekijk profiel
Reactie #133 Gepost op: 03 oktober 2010 - 11:32:43
Ik had tegen de verkoper gezegd dat ik eigenlijk onder de 1200 wilde blijven. Dus voor Pauw inderdaad beperkt, gelet op hun assortiment, maar niet kinderachtig. Ze hebben ook best spullen in die prijsklasse, maar blijkbaar niet voor mij ;) Ik moet wel toegeven dat ik érg casual gekleed was; misschien dat het daar aan lag dat ik niet al te serieus werd genomen. Maar goed, ik moet inmiddels elke dag een pak aan en dat betekent dat ik in het weekend ook wel eens gewoon t-shirt, spijkerbroek en sneakers wil dragen.
Maar ik doe wat Mediaman zegt, genoeg andere winkels in de PC Hooftstraat waar ik wel correct werd geholpen :)
Laatst bewerkt op: 03 oktober 2010 - 11:37:41 door Janus

Pat

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #134 Gepost op: 06 oktober 2010 - 09:40:23
Voordat ik mijn reactie over Pauw in Amsterdam hier wilde plaatsen ben ik gisteren in de namiddag nog even langsgegaan.

Conclusie dat ik mijn mening niet bij stel, en de service matig tot slecht vind. Ik werd vriendelijk ontvangen en er waren 4 verkopers.
Drie daarvan waren met één klant bezig en de andere verkoper was kleding aan het uitpakken.
Zelf liep ik naar het achterste gedeelte daar ik op zoek was naar een Incotex. Nu houd ik niet van opdringende verkopers maar na 10 minuten beetje heen en weer lopen werd ik nog steeds niet geholpen.

Zelfde ervaring had ik ongeveer 3 weken geleden toen ik ging kijken naar een Caruso overjas. Deze hangen in het voorste gedeelte naast de kassa. Zelfs toen ik met de jas aan stond te passen werd ik nog steeds niet geholpen.

Ik ben klaar met Pauw en loop voortaan gelijk door naar de PC.