Auteur Topic: Meermin  (916313 keer gelezen)

Mediaman

• Gast
Re: Meermin
Reactie #645 Gepost op: 30 september 2012 - 10:43:59
Een uitgebreide review en uitleg die zeker in het voordeel van Meermin spreekt: http://brokeandbespoke.tumblr.com/

Wat citaten:

There has been much speculation in the webosphere about the relationship between Carmina and Meermin, and the proprietor of Meermin, Pepe Albaladejo, clarified things for me a bit by saying both shoe businesses are run by members of the same family (not an uncommon trade for a Mallorcan family, as noted above), but design, production, etc., are fully separate between the two companies.

--------

One of the reasons Meermin is able to keep their prices down is that although all their shoes are started and finished in Mallorca, some shoes have a significant portion of their construction completed in China. Despite the knee-jerk reaction of many in #menswear that everything produced in China must, by definitional fiat, be of poor quality, I was assured by Pepe that the oversight of their Chinese production is tight, and that the Chinese men and women who work on Meermin shoes are now master shoemakers in their own right. If my shoes are anything to judge this claim by, I would say that Pepe is quite right.

-------

The Classic Collection uses Vegano calf, French calf from Tanneries Du Puy, English tannery Charles F. Stead’s Rapello suede, and French Karangrain and Nantes grain calf. The Linea Maestro line uses ultra-high quality hides like black Freudenberg calf from Weinheimer Leder tannery, Naturcalf from Anonnay Tannery in France, Januscalf suede from Charles F. Stead, Sacpa calf from Sacpa Tannery in Italy, and shell cordovan from Argentina (perhaps from ANCA, which is, to my knowledge, the Argentinian supplier for Tricker’s shell cordovan needs).

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #646 Gepost op: 30 september 2012 - 17:49:58
Iets negatiefs over Meermin dan. Mijn cordovan monkstraps zijn in alle opzichten mooi, maar ik ben toch geen fan van de cordovan die gebruikt is. Aanvankelijk viel het mij op dat bij geringe hoeveelheden vocht er al 'blaasjes' ontstaan. Die gaan dan weer weg na een beetje poets, maar ik had zoiets nog nooit gezien. Ook zie ik nu dat de vouwen op sommige punten te scherp zijn. Dat komt ook wel een beetje omdat deze schoenen wat groot aanvoelen. Dat terwijl de suede monkstraps prima zijn qua maat. De maatvoering van Meermin lijkt daarom wat vreemd. En last but not least: de cordovan schoenen kraken. Geen idee waar het vandaan komt. Gemengde gevoelens dus bij die cordovan schoen. Terwijl ik te spreken ben over de suede schoen. Dat is n.b. gewoon de standaard lijn, dus niets bijzonders. Is gewoon uitstekend spul voor het geld.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #647 Gepost op: 30 september 2012 - 20:48:07
Ik lees wel erg veel verhalen over gebreken (weer dat gekraak bijvoorbeeld). Jammer is dat.

Jo

• Gebruiker+
  • Gebruiker
  • *
    • Bekijk profiel
Reactie #648 Gepost op: 30 september 2012 - 20:53:39
Bij mij kwam het gekraak uit de zool.  Als ik de schoen op de grond zette en dan in de schoen op het deel voor de hak drukte, hoorde ik gekraak.
Ik denk echter wel als Marx2k, Meermin zou contacteren, ze bereid zouden zijn een oplossing te zoeken.
Laatst bewerkt op: 30 september 2012 - 22:54:39 door Jo...

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #649 Gepost op: 30 september 2012 - 22:53:25
En bereid ook wel. Maar de klantenservice lijkt een stuk beter te zijn dan de schoenen.

Emilio

• Gebruiker
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Reactie #650 Gepost op: 30 september 2012 - 23:10:45
Beetje gehuil dit allemaal, deze schoenen kosten natuurlijk in verhouding ook erg weinig.

De meest mensen hier zijn schoenen gewend die 2x zo duur zijn, als ik het zo lees en met eigen ogen heb gezien dan zeg ik vergelijkbaar met magnanni en daar is de prijs ook naar..

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #651 Gepost op: 01 oktober 2012 - 10:19:55
Beetje gehuil dit allemaal, deze schoenen kosten natuurlijk in verhouding ook erg weinig. De meest mensen hier zijn schoenen gewend die 2x zo duur zijn, als ik het zo lees en met eigen ogen heb gezien dan zeg ik vergelijkbaar met magnanni en daar is de prijs ook naar..

Mwoah, is geen gehuil vind ik. Meermin had hier in het begin de reputatie dat ze heel veel voor heel weinig boden, dit alles bewijst alleen maar dat alle waar naar z'n geld is.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Emilio

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Reactie #652 Gepost op: 01 oktober 2012 - 10:34:40
Het was een beetje een botte reactie van mij, maar ik bedoelde eigenlijk te zeggen:

dit alles bewijst alleen maar dat alle waar naar z'n geld is.

guest45

• Gast
Reactie #653 Gepost op: 01 oktober 2012 - 10:47:12
Voor 260 heb ik nog steeds liever Meermin dan Magnanni. : )
Gekraak heb ik bij andere schoenen trouwens ook wel eens gehoord.

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #654 Gepost op: 03 oktober 2012 - 16:35:24
Nog een review.

Citaat
In conclusion, I give a strong ‘buy’ recommendation for Meermin shoes.  Quite bullish on the brand I am, in fact.  Although there are some minor flaws in the shoes they still present an exceptional value.  The construction, leather and finishing on the shoes is something I would expect from shoes well above the price range that Meermin operates in.  But really, the true test will come in a few years and the durability of the shoes can adequately be assessed.  The shoes (and brand) are off to a strong start, however, so I have faith in the brand.  Do they live up to the hype I have been reading about for months?  Yes.  So, I needn’t really say more than that.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Soptor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #655 Gepost op: 18 oktober 2012 - 10:08:45
Ik geloof dat de MTO prijs iets omhoog is gegaan. Basisbedrag is 260 euro, plus 100 euro voor standaard opties -- andere leest, leersoort, kleur, etc. -- en 150 voor bijvoorbeeld aangepaste leest-breedte of een heel nieuw model.

Ik ga eerst maar eens een RTW model uitproberen.

Bienno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #656 Gepost op: 19 oktober 2012 - 19:08:24
Als ik de foto's van de zartw oxfords met toecap bekijk, dan lijkt de kleur erg "mat". Weet iemand of dit in de realiteit ook zo is?
Bijvoorbeeld deze: http://www.meermin.es/ficha_articulo.php?id=2033

Emilio

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Reactie #657 Gepost op: 19 oktober 2012 - 19:10:04
Maakt toch niet uit? Kan je toch zelf poetsen?

Bienno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #658 Gepost op: 19 oktober 2012 - 19:14:57
Maar als de kleur op zichzelf mat is, dan kan ik daar ook met poetsen niet veel anders van maken lijkt me.
Deze oxford bijvoorbeeld, is al veel minder mat: http://www.carmina.telemaco.es/articulo.asp?idarticulo=3640202

Jo

• Gebruiker+
  • Gebruiker
  • *
    • Bekijk profiel
Reactie #659 Gepost op: 19 oktober 2012 - 19:42:14
Maar als de kleur op zichzelf mat is, dan kan ik daar ook met poetsen niet veel anders van maken lijkt me.
Deze oxford bijvoorbeeld, is al veel minder mat: http://www.carmina.telemaco.es/articulo.asp?idarticulo=3640202

Heeft ook met hun foto's te maken, en zoals hierboven al is gezegd, kan je het ook gewoon nog eens poetsen.  Met wat wax krijg je het vast wel blinkend.