Auteur Topic: Meermin  (916322 keer gelezen)

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Meermin
Reactie #720 Gepost op: 25 november 2012 - 20:50:27
Verdomme, de keuzes...

Hmm... kan ze natuurlijk ook gewoon allebei kopen... :P

Zijn toch niet zo duur..

Ik heb de oxfords, bevallen goed, zeker in het najaar door de dainite zool.

Wil de wholecuts ook nog wel. Maar heb ook nog chukka's "nodig".

Charlie

• Gast
Reactie #721 Gepost op: 25 november 2012 - 20:57:50
Hebben ze chukka's dan?

Jo

• Gebruiker+
  • Gebruiker
  • *
    • Bekijk profiel
Reactie #722 Gepost op: 25 november 2012 - 20:59:16
Hebben ze chukka's dan?

Ze hadden een tijd geleden wel chukka's, een versie in dezelfde kleur als de wholecuts en één in dezelfde kleur als de oxfords/monk.
Die verkopen ze momenteel echter niet meer, al zou het kunnen dat ze er toevallig nog in stock hebben in jouw maat.

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #723 Gepost op: 25 november 2012 - 21:43:13
Hebben ze chukka's dan?

Geen idee, anders Loake ofzo..

Charlie

• Gast
Reactie #724 Gepost op: 26 november 2012 - 21:46:25
Denk dat ik er zo goed als uit ben, ik ga voor de single monk in 't bruin suède. Het enige dat mij enigszins zorgen baart, is de half-leren half-rubberen zool. Zou dit problemen kunnen opleveren of maakt het eigenlijk niets uit? Wat ik overigens vreemd vind, is dat de single monk in zwart suède wel weer een volledige rubberen zool heeft...

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #725 Gepost op: 26 november 2012 - 21:47:38
MTO en je hebt volledig lederen zolen.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Jo

• Gebruiker+
  • Gebruiker
  • *
    • Bekijk profiel
Reactie #726 Gepost op: 26 november 2012 - 22:18:09
Denk dat ik er zo goed als uit ben, ik ga voor de single monk in 't bruin suède. Het enige dat mij enigszins zorgen baart, is de half-leren half-rubberen zool. Zou dit problemen kunnen opleveren of maakt het eigenlijk niets uit? Wat ik overigens vreemd vind, is dat de single monk in zwart suède wel weer een volledige rubberen zool heeft...

Waarom zou dat problemen opleveren?  Ik heb ze in m'n handen gehad en de zool zag er stevig uit. (Er staan een stukje terug in dit topic ook wat foto's van de single monks)

Charlie

• Gast
Reactie #727 Gepost op: 26 november 2012 - 22:52:15
Waarom zou dat problemen opleveren?  Ik heb ze in m'n handen gehad en de zool zag er stevig uit. (Er staan een stukje terug in dit topic ook wat foto's van de single monks)

Het zou problemen kunnen opleveren omdat de zool dan uit twee delen bestaat. Twee delen leidt altijd eerder tot problemen dan weer het uit een geheel bestaat, toch? Had het ook niet iets te maken met piepen, etc?

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #728 Gepost op: 26 november 2012 - 22:59:57
De piep- en splitsverhalen gingen volgens mij allemaal over leren zolen.

Jo

• Gebruiker+
  • Gebruiker
  • *
    • Bekijk profiel
Reactie #729 Gepost op: 26 november 2012 - 23:03:32
Het zou problemen kunnen opleveren omdat de zool dan uit twee delen bestaat. Twee delen leidt altijd eerder tot problemen dan weer het uit een geheel bestaat, toch? Had het ook niet iets te maken met piepen, etc?

Ah, op die manier.  Zowel het rubberen deel als het lederen deel zitten aan de welt vastgenaaid, en er zit ook nog een soort lijm tussen.  Boven het lederen deel zit ook nog rubber dat doorloopt naar het grote rubberen vlak (en dus uit één stuk bestaat).  Ik denk dus dat het niet direct problemen zou mogen opleveren.
Ik had inderdaad last van gepiep, maar dat hadden nog mensen, ook met volledige leren zolen.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #730 Gepost op: 26 november 2012 - 23:07:56
Bijna allemaal...

Lewis

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #731 Gepost op: 26 november 2012 - 23:12:49
Dat gepiep, gaat dat over met het inlopen of is dat iets blijvends? En met welk overal verkrijgbaar merk is de maatvoering te vergelijken?
Wat een enorme winnaar is hij toch!

Jo

• Gebruiker+
  • Gebruiker
  • *
    • Bekijk profiel
Reactie #732 Gepost op: 26 november 2012 - 23:13:31
Bijna allemaal...

Op SF.net lees je het inderdaad vrij regelmatig, maar ik denk dat de ervaringen op een forum geen correcte representatie geven van de werkelijkheid.  Ik kan me voorstellen dat de mensen die geen problemen hebben dat minder snel op een forum zouden zetten dan diegene die wel problemen hebben.
Daarnaast wordt het volgens mij ook als een fout door Meermin zelf gezien, waardoor je je schoenen mag omruilen als ze er last van hebben.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #733 Gepost op: 26 november 2012 - 23:17:51
Nee, ik bedoel dat de problemen, als ze optreden, blijkbaar bijna allemaal bij leren zolen optreden, niet allemaal, wat ik eerder schreef.

Charlie

• Gast
Reactie #734 Gepost op: 26 november 2012 - 23:26:37
Het is inmiddels weer een paar maanden geleden dat jij de monks hebt, Jo.

Hoe verhouden de monks zich? Jij had toch de licht bruin suede monks i.p.v. de zwarte suede, nietwaar?