Auteur Topic: Meermin  (916320 keer gelezen)

guest45

• Gast
Re: Meermin
Reactie #660 Gepost op: 19 oktober 2012 - 19:47:02
De kleur is zwart. Het oppervlakte is mat. Dat laatste kun je veranderen door de schoen te poetsen.

Mediaman

• Gast
Reactie #661 Gepost op: 19 oktober 2012 - 23:06:01
Er is blijkbaar iets mis met het huidige Tumblr blog van Meermin, daarom een nieuwe: http://meerminshoes.tumblr.com/

Henley

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #662 Gepost op: 24 oktober 2012 - 16:59:38
Mijn suede wholecuts op de Ama leest en zwarte doublemonks op de Hiro leest:

De Ama leest is de elegantere van de twee en lijkt enigszins op de C&J 337 (Ama is nog een tikje breder op de voorvoet). De Hiro leest valt wat klein, dus wanneer je twijfelt zou ik deze een halve maat groter kopen. Over de kwaliteit kan ik niet veel zinnigs zeggen aangezien ik ze nu slechts een keer 5 heb gedragen, het lijkt alleen wel alsof de zolen iets sneller slijten in vergelijking met C&J. Verder heb ik het idee dat de stiksels van de welt wat slordiger zijn, maar hier mag mijn schoenmaker binnenkort een oordeel over vellen. Gezien de aantrekkelijke prijs ben ik tot nu toe erg tevreden, of ik vaker Meermin zal kopen hangt van de ervaring met deze twee af en wat voor feedback ik krijg van de schoenmaker.

drawa

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #663 Gepost op: 25 oktober 2012 - 14:43:13
De wholecuts zijn nice! Heb je nog een foto van boven?

De neus icm de zool van de rechter db lijkt een beetje scheef?

ML

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #664 Gepost op: 26 oktober 2012 - 16:49:29
Ik heb de mijne (New Rey, linea maestro) nu een paar keer een dag aangehad, het inlopen ging gemakkelijk en het leer ontwikkelt zich mooi en is vrij soepel -ik heb echter een vrij beperkt referentiekader, m'n beste schoen is een C&J benchgrade, hoewel ik daar nooit echt van onder de indruk ben geweest.
Dit is alleen beslist geen Carwo leest, ik heb geen hoge wreef, maar de schoenen knelden hier wel meer dan normaal bij het inlopen.
I am free of all prejudice. I hate everyone equally.

Clothes make the man. Naked people have little or no influence on society.

Winnaar SF-voetbalpoule 2016 en nog een paar keer, ben de tel kwijt.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #665 Gepost op: 26 oktober 2012 - 16:57:32
Dat dacht ik al, ML. Ik denk dat ik de meeste kans op een goede pasvorm heb bij de Rui.

Niet verkeerd voor een winterboot, lijkt me. Alleen lees ik nog steeds vooral veel klachten.

ML

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #666 Gepost op: 26 oktober 2012 - 17:07:24
Klachten over de schoen/maakwijze of de leest?

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #667 Gepost op: 26 oktober 2012 - 17:14:00
Schoen/maakwijze. Veel 'splitsende zolen', slecht afgewerkt leer; dat soort dingen.

ML

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #668 Gepost op: 26 oktober 2012 - 17:25:08
Op de afwerking heb ik niets aan te merken, die lijkt me in orde. Ik zal over een paar maanden een update geven over de zool.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #669 Gepost op: 26 oktober 2012 - 17:33:21
Graag. Ben benieuwd.

Henley

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #670 Gepost op: 26 oktober 2012 - 17:44:16
Denk dat het qua kwaliteit redelijk vergelijkbaar is met de C&J Benchgrade, alleen vermoed ik dat kwaliteitscontrole minder is waardoor er meer "problemen" opduiken. We zullen het aankomend jaar zien, wanneer ze zich gied houden koop ik vaker.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #671 Gepost op: 26 oktober 2012 - 18:24:51
Die kwaliteitscontrole is het punt, denk ik ook Henley (mooie avatar). De klantenservice wordt vaak geroemd; dat is leuk, maar ook een teken aan de wand.

Henley

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #672 Gepost op: 26 oktober 2012 - 19:12:02
Als je twijfelt gewoon nog even afwachten, ik was wel nieuwsgierig en gezien de prijs kan je je niet echt een buil vallen. Wanneer de zool te snel slijt laat ik er door Nils Kalf gewoon weer nieuwe rendebach zolen onder leggen met embouts, zijn ze nog steeds goedkoper dan Benchgrades. Als er deze winter nog een mooie boot ala Coniston online komt dan hap ik waarschijnlijk wel toe.

Btw als je een hoge / brede wreef hebt kom je met de Ama leest denk ik ook wel uit.
Laatst bewerkt op: 26 oktober 2012 - 19:13:59 door Henley

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #673 Gepost op: 26 oktober 2012 - 19:17:44
Ik zit te wachten op zo'n boot (maar dan een wingtip, geen toecap). Die zat misschien in de planning, maar ik heb er al een tijdje niets meer over gehoord. Die zou dan met een rubberen zool zijn (à la Dainite).

De Ama zou misschien voor mij misschien geschikt zijn voor een zwarte toecap oxford, die ik nog steeds niet heb...

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #674 Gepost op: 26 oktober 2012 - 19:23:03
Hoe is de breedte en wreef van de Hiro trouwens? Op die leest hebben ze zwarte toecap oxfords in het standaardprogramma.