Auteur Topic: Sokken en kousen  (680683 keer gelezen)

DL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #810 Gepost op: 22 februari 2009 - 20:53:19
En je kent wol/cashmere/zijde en pure cashmere kousen?
Ja.

oscar wilde

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #811 Gepost op: 22 februari 2009 - 21:05:35
Sea Island Cotton Pantherella's ken ik niet. Is dat ook goed? Is dat niet zeer zachte kwaliteit katoen? Zijn die ook voor de winter geschikt?
Laatst bewerkt op: 22 februari 2009 - 21:08:02 door oscar wilde

DL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #812 Gepost op: 22 februari 2009 - 21:09:15
Sea Island Cotton Pantherella's ken ik niet. Is dat ook goed? Is dat niet zeer zachte kwaliteit katoen? Zijn die ook voor de winter geschikt?
Naar mijn weten behoort het wel tot de betere laag, ja. Is zacht katoen en zijn voor mij wel voor de winter geschikt.

oscar wilde

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #813 Gepost op: 22 februari 2009 - 21:18:33
ok, dat is goed om te weten, ik ga ze eens proberen (volgende keer als ik weer nodig heb). Kopen jullie trouwens meestal de gladde of de versie met ribbels als jullie sokken/kousen aanschaffen?

DL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #814 Gepost op: 22 februari 2009 - 21:22:34
ok, dat is goed om te weten, ik ga ze eens proberen (volgende keer als ik weer nodig heb). Kopen jullie trouwens meestal de gladde of de versie met ribbels als jullie sokken/kousen aanschaffen?
Ik die met ribbels, voor mijn gevoel houden die mijn kousen hoger.

http://www.woodsofshropshire.co.uk/
Goedkope P's.

Mr.Barry

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #815 Gepost op: 22 februari 2009 - 21:46:10
Ik vond jouw reply, Duco, zoals wel vaker, gezind van een nogal betweterige ondertoon waarvan ik vaak nogal twijfel of jij de kennis in pacht hebt om zo te reageren.
De materialen waarvan de kous gemaakt is hebben zorgen voor verschillende positieve en negatieve eigenschappen; zo zal cashmere sneller slijten en zal een zijde mix minder geschikt zijn voor een koude winterdag. Jouw suggereren naar dat Pantherella Sea Island Cotton socks de mooiste kwaliteit zijn vind ik dan ook niet terecht.
Overigens heeft Pantherella naar mijn weten geen patent op het gebruik van Sea Island Cotton voor hun kousen en is het refereren naar specifiek deze sok van Pantherella door jou mij ook een raadsel.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #816 Gepost op: 22 februari 2009 - 21:50:43
Ik vond jouw reply, Duco, zoals wel vaker, gezind van een nogal betweterige ondertoon waarvan ik vaak nogal twijfel of jij de kennis in pacht hebt om zo te reageren.
De materialen waarvan de kous gemaakt is hebben zorgen voor verschillende positieve en negatieve eigenschappen; zo zal cashmere sneller slijten en zal een zijde mix minder geschikt zijn voor een koude winterdag. Jouw suggereren naar dat Pantherella Sea Island Cotton socks de mooiste kwaliteit zijn vind ik dan ook niet terecht.
Overigens heeft Pantherella naar mijn weten geen patent op het gebruik van Sea Island Cotton voor hun kousen en is het refereren naar specifiek deze sok van Pantherella door jou mij ook een raadsel.
Hoewel ik het met je eens ben zit er een klein foutje in:
Citaat
Pantherella has the exclusive rights in the UK to produce socks from Genuine Sea Island Cotton, as approved by WISICA (West Indian Sea Island Cotton Association)

DL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #817 Gepost op: 22 februari 2009 - 21:52:36
Dit kan zo overkomen, het is in ieder geval zeker niet de bedoeling. Ik denk juist dat ik nog weinig kennis in pacht heb, maar dat ik de kennis die ik wél in pacht heb probeer te delen.
Ik refereerde naar deze kous van Pantherella omdat dit merk voor mij een hoge kwaliteitsstandaard heeft.

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #818 Gepost op: 22 februari 2009 - 21:54:40
Pantherella en RJ zijn niet hetzelfde. RJ is voor mij net iets te groot, Pantherella past beter.
This, madame, is Versailles.

oscar wilde

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #819 Gepost op: 22 februari 2009 - 22:14:17
Klopt, althans in die winkel, vertelde men mij erbij dat de 100% cashmere wel eerder slijt dan die mix, omdat cashmere nou eenmaal zeer zacht is en dus sneller slijt. In de mix is daarom expres wol toegevoegd om het slijten tegen te gaan. Overigens ben ik gaan googelen en kwam ik tegen dat zowel Mensocks als Falke ook Sea Island Cotton verkopen. Vreemd verhaal dus van Pantherella en die vermeende exclusiviteit.

Gaja

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #820 Gepost op: 22 februari 2009 - 22:31:47
Die exclusiviteit blijkt alleen te gelden voor UK. Worden die andere kousen niet ergens anders gemaakt? Ik heb eerder over een setje kousen van Bogart gelezen; die lijken toch ook van SIC gemaakt te zijn. Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar verdere uitleg.
Life is too short to drink bad wine

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #821 Gepost op: 22 februari 2009 - 22:35:24
Die van Gallo worden in Brescia exclusief voor Gallo gemaakt.

Gaja

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #822 Gepost op: 22 februari 2009 - 22:43:35
En hebben die exclusiviteit voor Italië? Waar wordt Falke gemaakt? en Mensocks?
Life is too short to drink bad wine

oscar wilde

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #823 Gepost op: 23 februari 2009 - 00:11:30
Volgens mij Mensocks ook in Italië, althans volgens het label. Falke in de Falkefabriek in Duitsland lijkt me.

oxfordstreet

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Sokken en kousen
Reactie #824 Gepost op: 23 februari 2009 - 00:23:54
Ik heb de S.I.C. kousen van Falke en om eerlijk te zijn bevallen mij die beter dan die van Pantherella. (en als je de moeite neemt om naar Roermond te gaan, nog voor een leuke prijs ook in de outlet....Heb er geloof ik 8 euro voor betaald).
"Style is not fashion, it's something we have inside"