Auteur Topic: Sokken en kousen  (680711 keer gelezen)

Mediaman

• Gast
Sokken en kousen
Reactie #840 Gepost op: 04 maart 2009 - 08:53:00
Heren,

For what it is worth en komende van Burlington zelf, de officieele draagwijze is het metalen merkje aan de buitenzijde van de enkel, de sok met merkje aan de linkervoet.

Andere draagwijze vallen onder een zeer subtiele vorm van sprezzatura zeg ik!  :wink:

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Sokken en kousen
Reactie #841 Gepost op: 04 maart 2009 - 11:51:07
Is dat ook niet logisch? Welke fabrikant wil nou dat je het merkje aan de minst zichtbare kant draagt?
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Sirbal

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #842 Gepost op: 04 maart 2009 - 11:55:35
Heren,

For what it is worth en komende van Burlington zelf, de officieele draagwijze is het metalen merkje aan de buitenzijde van de enkel, de sok met merkje aan de linkervoet.

Andere draagwijze vallen onder een zeer subtiele vorm van sprezzatura zeg ik!  :wink:

Thanks voor het antwoord!

Het is ergens ook wel logischer wijs  :-k
Het meervoud van lef is leven

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #843 Gepost op: 05 maart 2009 - 15:12:02
Misschien een heel domme vraag, maar waar ik en mijn vrienden laatst dik over discuseerde (Geen leven nee;))

Draag je bij Burlington het knoopje nou links of rechts?

:-({|=

plaatje

Potato/ potato. Echt waar.

Groeten,
Don

Sebas2009

• Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #844 Gepost op: 16 maart 2009 - 16:51:33
Net ook even gekeken op directondergoed.nl. Voor wat betreft sokken is het mij wel erg behoudend. Ik ben meer van de kleuren. Kousen zag ik zo snel niet helaas. Voor ondergoed zag ik wel dat ze Mundo Unico verkopen. Dat zit dus echt perfect, maar volgens mij moet ik daarvoor naar een ander topic.

Ik zag dat jullie het over Pantherella sokken/kousen hadden op directondergoed.nl en dat jullie het assortiment erg behoudend vinden wat betreft de kleuren. Ik ben de eigenaar van directondergoed.nl en ik zou dan ook graag willen weten welke kleuren jullie in ons assortiment terug willen zien?

Met vriendelijke groet,

Sebas

Vodro

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #845 Gepost op: 16 maart 2009 - 18:38:44
Ik zag dat jullie het over Pantherella sokken/kousen hadden op directondergoed.nl en dat jullie het assortiment erg behoudend vinden wat betreft de kleuren. Ik ben de eigenaar van directondergoed.nl en ik zou dan ook graag willen weten welke kleuren jullie in ons assortiment terug willen zien?

Zelf ben ik erg gecharmeerd van gele sokken, zowel licht als wat feller. Aangezien de zomer er weer aankomt lijkt me dat wel een passende kleur. Daarnaast wellicht wat meer roze en blauwtinten, dus die tussen de zeer lichte en zeer donkere varianten inzitten, en ten slotte misschien wat meer motieven. Van ruiten ben ik zo'n niet groot fan, maar een visgraat of iets dergelijks vind ik altijd wel leuk.

Dragoon

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #846 Gepost op: 16 maart 2009 - 22:12:29
Licht roze, baby blauw, appelgroen en wit :P

Narcissus

• Gebruiker
  • As English as egg and bacon.
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #847 Gepost op: 16 maart 2009 - 22:16:37
Lila, danwel paars;
Wit;
Roze;
Neutraal blauw en geel samen;
British Racing Green;
Gebrand oranje;

Cheers!
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

I love the level of bravery. It's bold, it's fuck you, it's art.

Biturbo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #848 Gepost op: 16 maart 2009 - 22:46:26
paars/lila
babyblauw
roze
aqua
Laatst bewerkt op: 16 maart 2009 - 22:48:29 door Biturbo

maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #849 Gepost op: 17 maart 2009 - 09:16:32

Met vriendelijke groet,

Sebas
Als er maar visgraat bij zit.
iets met bordeaux
iets met napels blauw
Niets zo veranderlijk als de mens

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #850 Gepost op: 17 maart 2009 - 23:19:41

Met vriendelijke groet,

Sebas

Wat mij betreft alleen kousen. Ruiten en patronen (zoals het hierboven genoemde visgraat) in verschillende kleuren. De kleuren hangen wat mij betreft af van het seizoen.

Bron: http://www.terra-insideout.nl/images/kleurtest.jpg

Mijn voorkeur:

Lente/zomer:
pastelkleuren (m.u.v. het zwart).

Herfst/winter:
donkerrood;
donkergroen;
donkeroranje;
donkerpaars;
donkerbruin/kaki.

Onder een pak (de buitencategorie):
Donkerblauw;
Antraciet.

De felle kleuren doen me niet zo veel.

Groeten,
Don
Laatst bewerkt op: 17 maart 2009 - 23:25:43 door Don

Narcissus

• Gebruiker
  • As English as egg and bacon.
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #851 Gepost op: 18 maart 2009 - 08:10:23
Wat mij betreft alleen kousen. Ruiten en patronen (zoals het hierboven genoemde visgraat) in verschillende kleuren. De kleuren hangen wat mij betreft af van het seizoen.

Groeten,
Don

Scherp Don, dit geldt ook voor mij.

Gegroet.
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

I love the level of bravery. It's bold, it's fuck you, it's art.

demaninpak

• Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #852 Gepost op: 18 maart 2009 - 14:33:29

Zag dat er weinig keus was in kniekousen (http://www.directondergoed.nl/list.php?cat_id=66) Ik vind felle kleuren mooi, dus misschien kan er hier een grotere keuze in komen?

oscar wilde

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #853 Gepost op: 18 maart 2009 - 22:21:20
Ik heb al eerder melding gemaakt van een nieuwe speciaalzaak voor herensokken bij mij in de buurt (Runstraat in Amsterdam). Iemand merkte toen voor de grap op dat ik waarschijnlijk provisie ontvang voor het noemen van hun naam, hetgeen helaas niet het geval is, maar ik ben mede naar aanleiding daarvan vandaag wel naar binnen gestapt, heb mijn verhaal gedaan aan de eigenaar van de winkel en hij was zeer verheugd over de levendige discussies die zich hier soms afspelen over de juiste herensok/kous. Zodanig verheugd (en waarschijnlijk ook om naamsbekendheid te genereren voor zijn nieuwe sokkenlabel, maar dat terzijde) dat hij exclusief voor leden van het stijlforum een passende aanbieding/korting wil verlenen. Weet iemand iets passends te bedenken? Ik heb gezegd dat ik het aanbod zal voorleggen en het hem nog laat weten.
En Don, alle kleuren die je aangeeft in je kleurenschema zijn daar zowel in het kort als in het lang (kousen) te verkrijgen, in wol, katoen en ook luxere materialen (ook trouwens via internet: www.mensocks.nl).
Dus wie heeft een goed voorstel?

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #854 Gepost op: 19 maart 2009 - 12:50:22
Krijg je inmiddels wel provisie dan? ;-)
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors