Auteur Topic: Sokken en kousen  (680681 keer gelezen)

Tungsten Duvall

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #765 Gepost op: 11 februari 2009 - 18:19:23
Kousen of sokken: interessante discussie. Ik vind kousen simpelweg te warm en kies dus voor een goede sok, met voldoende lengte (geen bloot been [-X) of voor sokloos (regelmatig in de zomer of zomerse oorden).
Blijf jezelf zonder dezelfde te blijven

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #766 Gepost op: 11 februari 2009 - 18:24:11
Volgens mij is er over dat onderwerp al genoeg gepraat.
This, madame, is Versailles.

Tungsten Duvall

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #767 Gepost op: 11 februari 2009 - 18:54:40
Tja, dat heb je met (relatieve) nieuwkomers op zo'n forum; dan komen onderwerpen weer terug.

Edzardo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #768 Gepost op: 11 februari 2009 - 20:11:43
Ik ben op zoek naar zijden kousen, iemand een idee? Ik kan ze wel vinden in zwart, bordeaux en champagane, maar ik zoek eigenlijk navy en antraciet.

oscar wilde

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #769 Gepost op: 11 februari 2009 - 22:24:43
Onder het risico dat ik weer voor dga wordt aangezien van deze firma, maar toch nog maar een keertje dan: Mensocks verkoopt zijden kousen, ook in navy en antraciet. Volgens mij zijn ze niet goedkoop echter, rond de 40 euro per paar. Ik moet die lui daar toch eens om provisie gaan vragen denk ik...

Mediaman

• Gast
Sokken en kousen
Reactie #770 Gepost op: 12 februari 2009 - 08:52:45
Kousen of sokken: interessante discussie. Ik vind kousen simpelweg te warm en kies dus voor een goede sok, met voldoende lengte (geen bloot been [-X) of voor sokloos (regelmatig in de zomer of zomerse oorden).

Lijkt me prima om bepaalde discussies nieuw leven in te blazen, nieuwe mensen, nieuwe inzichten.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #771 Gepost op: 12 februari 2009 - 09:26:07
Zo, is dat. Het heeft immers even tijd nodig voordat de nieuwe leden inzien dat er maar één optie is: kousen.  :P

oscar wilde

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #772 Gepost op: 12 februari 2009 - 10:01:18
Inderdaad, volgens mij zijn de langere sokken (de herenkousen) ook bij de jongeren herondekt en lang niet meer alleen voor oudere mannetjes. Trouwens kousen zijn tegenwoordig in allerlei varianten te krijgen van stijlvol ingetogen tot kekke (kan dat woord nog of is dat typisch iets voor een ouder iemand die probeert jong te lijken?) kleuren. In Italië dragen heren volgens mij alleen lang, zomer of winter.
Laatst bewerkt op: 12 februari 2009 - 10:13:14 door oscar wilde

Tungsten Duvall

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #773 Gepost op: 12 februari 2009 - 18:55:18
Inderdaad, volgens mij zijn de langere sokken (de herenkousen) ook bij de jongeren herondekt en lang niet meer alleen voor oudere mannetjes. Trouwens kousen zijn tegenwoordig in allerlei varianten te krijgen van stijlvol ingetogen tot kekke (kan dat woord nog of is dat typisch iets voor een ouder iemand die probeert jong te lijken?) kleuren. In Italië dragen heren volgens mij alleen lang, zomer of winter.
In Italië imo vooral sokloos, met name in de zomerse periode. Zelfs onder een pak ...

Narcissus

• Gebruiker
  • As English as egg and bacon.
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Sokken en kousen
Reactie #774 Gepost op: 12 februari 2009 - 20:11:11
In Italië imo vooral sokloos, met name in de zomerse periode. Zelfs onder een pak ...

+1

Dat betekent dat wij ook welgeteld 3 (zegge: drie) dagen sokkousloos kunnen lopen ;)
Voor de rest van het jaar, de benen weer bedekken
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

I love the level of bravery. It's bold, it's fuck you, it's art.

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #775 Gepost op: 12 februari 2009 - 21:59:29

Dat geldt voor een kleine minderheid, zeker niet voor het gros van de Italiaanse cognoscenti.

Imperatore

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #776 Gepost op: 14 februari 2009 - 01:40:43
Zo, is dat. Het heeft immers even tijd nodig voordat de nieuwe leden inzien dat er maar één optie is: kousen.  :P

Oneens. Mits sokken goed op de kuit blijven zitten, zie ik de meerwaarde van die extra 5-8 cm niet in. Immers, hoe vaak zal dat deel van je been zichtbaar zijn als je een lange broek draagt? Zelfs bij korte pijpjes lijkt me dit vrijwel onmogelijk. Maar goed, wellicht dat je mij het nut er van kunt laten inzien. :P

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #777 Gepost op: 14 februari 2009 - 09:00:12
Sokken zakken bij mij altíjd af. Dat is ten eerste oncomfortabel en ten tweede een vrij lullig gezicht, mocht iemand het opmerken. Ik zit in een informeel gezelschap soms met het ene been over het andere. Omdat ik mijn broeken graag vrij kort draag zou het risico groot zijn dat ik mijn omgeving op een blik op mijn ongeschoren kuiten trakteer.

Tungsten Duvall

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #778 Gepost op: 14 februari 2009 - 10:00:43
Oneens. Mits sokken goed op de kuit blijven zitten, zie ik de meerwaarde van die extra 5-8 cm niet in. Immers, hoe vaak zal dat deel van je been zichtbaar zijn als je een lange broek draagt? Zelfs bij korte pijpjes lijkt me dit vrijwel onmogelijk. Maar goed, wellicht dat je mij het nut er van kunt laten inzien. :P
Eens! Imp.  Met goede sokken voorkom (ik althans wel) altijd het blote kuit-probleem.

Ggrt!

oscar wilde

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #779 Gepost op: 14 februari 2009 - 10:19:34
tja, sommige dingen "horen" nou eenmaal zo, zoals kousen onder een pak denk ik, op die manier onderscheiden zich toch de kenners van de 2e hands autoverkopers (mooi beroep, niets mis mee overigens). Net zoals je geen shirts draagt met borstzakje, geen bretels met een riem combineert, geen dasspeld draagt enz. Is het ook niet een beetje koudwatervrees? Eén waarschuwing is op zijn plaats: als je eenmaal kousen draagt wil je doorgaans geen sokken meer, ook niet bij je vrijetijdskleding. Kousen zijn ook een beetje een statement om aan te geven dat je behoort tot de "gentlemen", nog los van alle praktische voordelen die hiervoor gemeld zijn. Ik zeg ook pak in plaats van kostuum...
Laatst bewerkt op: 14 februari 2009 - 10:39:08 door oscar wilde