Auteur Topic: Sokken en kousen  (680712 keer gelezen)

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #690 Gepost op: 26 november 2008 - 21:41:26
Volgens mij nooit besproken hier, kent iemand deze?

http://www.effio.eu/
Ik moest wel lachen om de 'Playground' sok, het had zo in Boijmans Van Beuningen kunnen hangen.

maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #691 Gepost op: 26 november 2008 - 22:54:14
Volgens mij nooit besproken hier, kent iemand deze?

http://www.effio.eu/

Er zitten wel aardige sokken tussen (volgens mij zijn het net geen kousen qua lengte)
Ik vraag me wel af hoe 1 size fits most past.

MIsschien toch maar eens wat bestellen.
Niets zo veranderlijk als de mens

Nightwatch

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #692 Gepost op: 27 november 2008 - 22:30:36
Heb de proef maar op de som genomen en inmiddels drie paar in bestelling. Zal jullie op de hoogte houden.

Zijn overigens ook via ebay te koop bij http://stores.ebay.nl/Sok-it.

oscar wilde

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #693 Gepost op: 02 december 2008 - 00:54:48
Ik liep laatst in de 9 straatjes in Amsterdam en daar is in de Runstraat onlangs een nieuwe winkel met alleen maar herensokken (alles "made in Italy") in allerlei kleuren en materialen geopend. Volgens heet de winkel Mensocks. Zag er allemaal zeer fraai uit; ik heb gelijk een produktflyer meegenomen. Ze hebben 5 lijnen: business, color, luxury, casual en sport. Je zou eens een kijkje moeten nemen op hun website www.mensocks.nl
Ik heb in ieder geval paarse en rode kousen van nog geen E 15,00 en cashmere sokken (waren wel wat duurder)gekocht. Wellicht een tip.

Mr.Barry

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #694 Gepost op: 02 december 2008 - 01:08:11
Dat ziet er goed uit, zal er binnenkort ter test een paar halen.
Bedankt voor de tip!

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #695 Gepost op: 02 december 2008 - 01:12:32
Dat ziet er goed uit, zal er binnenkort ter test een paar halen.
Bedankt voor de tip!
This, madame, is Versailles.

oscar wilde

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #696 Gepost op: 05 december 2008 - 00:14:21
Vandaag weer een aantal andere kleurtjes opgepikt en zag dat ze de sokken ook leuk kunnen verpakken in een stijlvol doosje met een kaartje erbij (ook met sokken er op) en dan kun je het weggeven, zoals ze het zelf noemen, als sokkado. Wel geestig bedacht. Nou, ik heb gelijk ingeslagen voor surprise-avond en voor kerst.

roen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #697 Gepost op: 05 december 2008 - 10:47:10
Er zitten wel aardige sokken tussen (volgens mij zijn het net geen kousen qua lengte)
Ik vraag me wel af hoe 1 size fits most past.

Ik heb er een paar paren (?) van. Het zijn inderdaad redelijk lange sokken, die mij (maat 44) prima passen. Wel zijn in elk geval de wollen sokken redelijk dik, en mede daardoor eigenlijk alleen casual te dragen. De jolige kleurtjes dragen daar ook aan bij, natuurlijk.

Arrow

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #698 Gepost op: 17 december 2008 - 11:59:03
Misschien is het al wel eens gezegd, maar hou zit het nu eigenlijk met de regels voor het dragen van de juiste sok en dan heb ik het met name over de kleur. Ik weet dat blote been not done is.

Moet ik mijn sok/kous aanpassen aan mijn shirt of das (wanneer ik die draag)? Waneer kan ik felle kleuren gebruiken en wanneer niet? Ik kan er nog niet helemaal uit wijs worden.

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #699 Gepost op: 17 december 2008 - 12:12:07
Waneer kan ik felle kleuren gebruiken en wanneer niet?
Felle kleuren zijn voor cabaratiers (à la Freek de Jonge en Youp van 't Hek), reclamemensen en anderen die willen opvallen.

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #700 Gepost op: 17 december 2008 - 12:12:58
Moet ik mijn sok/kous aanpassen aan mijn shirt of das (wanneer ik die draag)?
De kleur van mijn kousen pas ik óf aan aan de kleur van mijn schoenen óf aan die van mijn pak.

oscar wilde

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #701 Gepost op: 17 december 2008 - 12:36:13
Ja, is wel het meest veilig. Maar ik vind dat je felle kleuren best kunt dragen bij casual kleding, al dan niet afgestemd op andere kleuren die je op dat moment draagt. Dus dat kleurtjes alleen aan cabaratiers zijn voorbehouden is mij te behoudend. In de zuid europese landen zie je op dit moment niet anders. Volgens mij is het in Italie bijvoorbeeld op dit moment juist trend (bij veelal trendsetters en jongeren, waartoe ik mij wellicht inmiddels onterecht nog steeds reken) om bij designer sneakers, rode of paarse sokken te dragen. Dus hierbij geef ik mijn zegen aan de felle kleuren!

Arrow

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #702 Gepost op: 17 december 2008 - 12:45:23
Ik zie toch ook wel eens mensen lopen in een pak met fel gekleurde Pantherella sokken welke kleur je dan in shirt en/of das ook ziet terugkomen. Daar komt mijn vraag ook eigenlijk vandaan. Momenteel pas ik mijn sokken aan op de kleur van mijn pak. Bij casual wil ik nog wel eens gek doen.

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #703 Gepost op: 17 december 2008 - 12:52:07
Volgens mij is het in Italie bijvoorbeeld op dit moment juist trend (bij veelal trendsetters en jongeren, waartoe ik mij wellicht inmiddels onterecht nog steeds reken) om bij designer sneakers, rode of paarse sokken te dragen. Dus hierbij geef ik mijn zegen aan de felle kleuren!
Maar dan hebben we het toch over een hele andere stijl van kleden, niet die waarover hier in het algemeen op SF gesproken wordt.
Bij casual is natuurlijk sowieso meer 'geoorloofd'. Alleen 'dandies' als evan_s en menco mogen wat mij betreft felle kleuren dragen, en sneakers onder een pak :-).

Arrow

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sokken en kousen
Reactie #704 Gepost op: 17 december 2008 - 13:05:38
Volgens de site van New tailor moet je de de kleur van je kousen aanpassen aan die van je schoen. Dit zal lastig worden met die cognac kleuren. Vervolgens verkopen ze alleen de kleuren antraciete, blauwe en zwarte :?: Ik weet niet hoe het met jullie schoenen is gesteld, maar ik heb in iedergeval geen blauwe en antraciete. De enige zwarte schoenen die ik heb is speciaal voor onder mijn smoking