Het is me al opgevallen: er valt op dit forum weinig positiefs terug te vinden over de pakken van
Armani. En over de
Bijenkorf ook niet trouwens. Toch trek ik de stoute schoenen aan, want het lijkt mij aardig het volgende met jullie te delen.
Afgelopen zondag was het bij de vestiging van de Bijenkorf in Den Haag mogelijk om je een maatpak van Armani te laten aanmeten. Het ging om eenmalige event, dat van te voren in het blad van de Bijenkorf was aangekondigd en waarvoor je je ook van te voren moest aanmelden. Op de vrijdag en de zaterdag ervoor zijn er vergelijkbare events geweest in de vestigingen in resp. A'dam en R'dam.
Ik heb mij daarvoor opgegeven en ben zondag dan ook bij Armani in de Bijenkorf geweest. Zoals aangekondigd in de uitnodiging waren er inderdaad twee Italiaanse kleermakers van Armani aanwezig, waarvan de ouste echt duidelijk voldeed aan het beeld van en de vooroordelen die wij hebben over Italiaanse kleermakers

De heren discussieerde voortdurend druk met elkaar maar spraken gelukkig ook Engels en de jongste van de twee zelfs een beetje Nederlands.
Na een drankje en een korte uitleg volgde de eerste fitting: ik ben van alle kanten opgemeten, met het dringende verzoek mijn buik niet in te houden

Daarna werden de verschillende details van het pak besproken, en de stoffen en de voering natuurlijk. De mogelijkheden voor het pak zijn vrij basic: twee knopen of drie knopen, dubbele split, enkele split of geen split, bandplooi of geen bandplooi enz. Wel veel mooie stoffen in lichtere en zwaardere kwaliteit en de keuze uit ca. 10 verschillende knopen. Voor het model kan worden gekozen tussen het klassieke Europese model (wat ruimer) en een wat meer getailleerde Italiaande snit, maar het pak wordt echt helemaal op maat gemaakt.
Zo ben ik er nu achter dat mijn ene arm wat verder doorhangt dan mijn andere arm: daar wordt dus rekening mee gehouden, zodat straks aan beide handen evenveel "cuff" te zien zal zijn.
Al met al in ieder geval leuk om een keer mee te maken. Ook de bediening/bejegening was uiterst plezierig, compleet met drankje etc.
Het pak is over ca. vier weken binnen uit Italie, daarna volgt de tweede fitting. De prijs dient vooraf te worden voldaan en heb ik dus al betaald: 1.500,- euro. Foto's volgen zodra ik het pak heb kunnen zien en vasthouden ... en ik heb uitgevogeld hoe ik die hier moet plaatsen...
Reacties?