Auteur Topic: Armani su misura  (11157 keer gelezen)

Lord of Sealand

  • Gebruiker
  • Berichten: 29
  • E mare, libertas!
    • Bekijk profiel
Armani su misura
Gepost op: 27 september 2011 – 20:00:48
Het is me al opgevallen: er valt op dit forum weinig positiefs terug te vinden over de pakken van Armani. En over de Bijenkorf ook niet trouwens. Toch trek ik de stoute schoenen aan, want het lijkt mij aardig het volgende met jullie te delen.

Afgelopen zondag was het bij de vestiging van de Bijenkorf in Den Haag mogelijk om je een maatpak van Armani te laten aanmeten. Het ging om eenmalige event, dat van te voren in het blad van de Bijenkorf was aangekondigd en waarvoor je je ook van te voren moest aanmelden. Op de vrijdag en de zaterdag ervoor zijn er vergelijkbare events geweest in de vestigingen in resp. A'dam en R'dam.

Ik heb mij daarvoor opgegeven en ben zondag dan ook bij Armani in de Bijenkorf geweest. Zoals aangekondigd in de uitnodiging waren er inderdaad twee Italiaanse kleermakers van Armani aanwezig, waarvan de ouste echt duidelijk voldeed aan het beeld van en de vooroordelen die wij hebben over Italiaanse kleermakers  :lol:  De heren discussieerde voortdurend druk met elkaar maar spraken gelukkig ook Engels en de jongste van de twee zelfs een beetje Nederlands.

Na een drankje en een korte uitleg volgde de eerste fitting: ik ben van alle kanten opgemeten, met het dringende verzoek mijn buik niet in te houden   :wink:  Daarna werden de verschillende details van het pak besproken, en de stoffen en de voering natuurlijk. De mogelijkheden voor het pak zijn vrij basic: twee knopen of drie knopen, dubbele split, enkele split of geen split, bandplooi of geen bandplooi enz. Wel veel mooie stoffen in lichtere en zwaardere kwaliteit en de keuze uit ca. 10 verschillende knopen. Voor het model kan worden gekozen tussen het klassieke Europese model (wat ruimer) en een wat meer getailleerde Italiaande snit, maar het pak wordt echt helemaal op maat gemaakt.

Zo ben ik er nu achter dat mijn ene arm wat verder doorhangt dan mijn andere arm: daar wordt dus rekening mee gehouden, zodat straks aan beide handen evenveel "cuff" te zien zal zijn.

Al met al in ieder geval leuk om een keer mee te maken. Ook de bediening/bejegening was uiterst plezierig, compleet met drankje etc.

Het pak is over ca. vier weken binnen uit Italie, daarna volgt de tweede fitting. De prijs dient vooraf te worden voldaan en heb ik dus al betaald: 1.500,- euro. Foto's volgen zodra ik het pak heb kunnen zien en vasthouden ... en ik heb uitgevogeld hoe ik die hier moet plaatsen...

Reacties?
Liberae sunt nostrae cogitationes!

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.358
    • Bekijk profiel
Re: Armani su misura
Reactie #1 Gepost op: 27 september 2011 – 20:02:49
Vreemd dat het bedrag in 1 keer betaald moet worden.
Meestal 50-50.

bavb

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.466
    • Bekijk profiel
Re: Armani su misura
Reactie #2 Gepost op: 27 september 2011 – 20:22:47
Ik heb het gelezen in dat boekje van De Bijenkorf, leuk dat je zo'n uitgebreid verslag hebt geschreven. Wat voor soort en kleur stof heb je gekozen?
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

Dirk

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.528
    • Bekijk profiel
Re: Armani su misura
Reactie #3 Gepost op: 27 september 2011 – 23:05:04
Waar ik het meest nieuwsgierig naar ben is: full-canvas, half-canvas (of volledig met de prit-stift)
En natuurlijk de specs van de stof, die zullen namelijk ook wel bepalend zijn voor de prijsstelling. Wordt su misura in Italie gemaakt?
You can buy clothes, but you can't buy style

Ramone

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.438
    • Bekijk profiel
Re: Armani su misura
Reactie #4 Gepost op: 27 september 2011 – 23:14:45
Ik moet me echt inhouden... 1500 euro voor een 'maatpak' van Armani.  :shock: Heeft iemand wel eens een gemiddeld Armani-pak van dichtbij bekeken? Ik zou die kleermakers ver van mijn portemonnee en mijn lichaam houden, wat ze ook beloven  :wink:


Ik hoop oprecht voor je dat je een pak gaat krijgen dat in de buurt komt van een Suit Supply-'maatpak', maar ik vrees het ergste...


Edit: overigens laat ik me natuurlijk graag van het tegendeel overtuigen!

Laatst bewerkt op: 28 september 2011 – 00:09:29 door Ramone

Dirk

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.528
    • Bekijk profiel
Re: Armani su misura
Reactie #5 Gepost op: 27 september 2011 – 23:25:12
...Ik hoop oprecht voor je dat je een pak gaat krijgen dat in de buurt komt van een Suit Supply-'maatpak', maar ik vrees het ergste...

Zou het zó erg zijn? Ik geloof best dat je een hoop teveel betaald voor Armani, maar er zit wel een enorm financieel gat tussen Suit Supply en Armani.
You can buy clothes, but you can't buy style

Swann

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.575
    • Bekijk profiel
Re: Armani su misura
Reactie #6 Gepost op: 27 september 2011 – 23:37:19
Is dit iets nieuws voor ze of boden ze altijd al su misura aan? Ik ben benieuwd, Lord of Sealand. Hou ons op de hoogte.

Het was toch Armani die in de jaren '80-'90 het pak 'sexy' had gemaakt? Zo op het eerste gezicht zit de sluitknoop hier wel op de juiste hoogte -- aan de patronen zal het niet liggen.


Edit: typo's
Laatst bewerkt op: 27 september 2011 – 23:42:02 door Swann

Ramone

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.438
    • Bekijk profiel
Re: Armani su misura
Reactie #7 Gepost op: 28 september 2011 – 00:08:38
Zou het zó erg zijn? Ik geloof best dat je een hoop teveel betaald voor Armani, maar er zit wel een enorm financieel gat tussen Suit Supply en Armani.


Als ik naar Armani-spul kijk bij de Bijenkorf (en ik heb dat best vaak gedaan, uit een soort morbide interesse), dan zie ik goedkoop plakwerk met zeer matige stoffen. Ik denk serieus dat SuSu-mtm van betere kwaliteit is.

Jaguarlover

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.363
    • Bekijk profiel
Re: Armani su misura
Reactie #8 Gepost op: 28 september 2011 – 07:17:22
zijn dat niet die pakken met dat grote oranje-fluo "GA" logo achter op de rug ? :P

Daarin ligt immers de echte klasse van het merk, nl geen armetierig klein logo op de pols / mouw van het pak maar gewoon GROTE DUIDELIJKE LETTERS  :mrgreen:

Jaguarlover

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.363
    • Bekijk profiel
Re: Armani su misura
Reactie #9 Gepost op: 28 september 2011 – 07:26:52
Misschien past dit t-shirt wel mooi met dat pak ? :mrgreen:

Lord of Sealand, niet persoonlijk nemen hé  :wink:


Avvocato

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.765
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Re: Armani su misura
Reactie #10 Gepost op: 28 september 2011 – 08:48:02
Wat een gelul weer stelletje kenners :roll: Bij Oger verkopen (of verkochten) ze ook Armani, de hogere lijnen vallen in dezelfde categorie als Corneliani, Zegna. Als je 1500 euro neerlegt voor een Armani MTM weet ik zeker dat je een pak koopt dat zich kan meten met MTM van deze aanbieders (ook al loopt de actie via de Bijenkorf).

Ik ben benieuwd naar het resultaat Lord of Sealand, klinkt als een leuk project :-D
The man with style, is the man who can smile

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.358
    • Bekijk profiel
Re: Armani su misura
Reactie #11 Gepost op: 28 september 2011 – 09:06:55
Klopt, pas geleden in Luik aardig werk van gezien.
Ben ook benieuwd naar het eindresultaat.

Lord of Sealand

  • Gebruiker
  • Berichten: 29
  • E mare, libertas!
    • Bekijk profiel
Re: Armani su misura
Reactie #12 Gepost op: 28 september 2011 – 11:53:12
Aloha, wat een reacties! Leuk, dank jullie wel. Ik voel me niet aangesproken of aangevallen hoor  O:)

Ik werk even de vragen en opmerkingen af, wie de schoen past trekke hem aan:

- het pak wordt idd in Italie gemaakt, sterker: de twee Italiaanse kleermakers nemen de oogst van drie dagen Bijenkorf zelf onder hun arm mee naar Italie om de opgenomen pakken daar te (laten) maken;
- ik kon het niet over mijn hart krijgen om aan het mannetje dat mij heeft opgemeten (hij was echt twee koppen kleiner dan ik) te vragen of mijn pak "collato" zal zijn, het had het zijne waarschijnlijk gebroken  :wink:  bovendien weet ik niet of ik veel aan zijn antwoord zou hebben gehad   :roll:  maar aan de andere kant: een handgemaakt plakpak van 1,5k lijkt mij nogal paradoxaal en een gotspe bovendien. Maar daar weer tegenover: "full canvas" voor die prijs ligt inderdaad ook niet helemaal voor de hand. Ik hou kortom overal rekening mee;
- ik heb een super 130 stof gekozen, donkerblauw (bijna nachtblauw) met een smal, zacht, wit streepje. De voering wordt koningsblauw;
- Donkere, hoornen knopen;
- Ik vond het ook merkwaardig dat ik gelijk voor het geheel moest betalen maar ik heb met mijn Bijenkorfkaart betaald en daar zit een verzekering voor al je aankopen binnen de bijenkorf op, dus ik loop geen risico;
- tot slot: de su misura-lijn is volgens mij betrekkelijk nieuw, zeker in Nederland. Deze actie bij de B'korf was een primeur. Als het een succes blijkt te zijn, willen ze twee keer per jaar dergelijke events organiseren.
Liberae sunt nostrae cogitationes!

Swann

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.575
    • Bekijk profiel
Re: Armani su misura
Reactie #13 Gepost op: 28 september 2011 – 12:43:50
Cheers, LoS. Was het stofaanbod groot? En: waren deze stoffen fait-maison, of bunches van de bekende jongens?

Ik vind de Bijenkorf sowieso wel goed bezig. Ze verkopen nu ook Hanro of Switserland (en dat is toch wel het enig acceptabele ondergoed voor heren).

Edit/ toevoeging: en de grap is dat de merknaam Armani mij toch wel wat doet. Op mijn dertiende/ veertiende wilde ik dolgraag een Armani-pak hebben. Geen groter geluk op aarde. 't Was Midas Dekkers die schreef dat de muziek die je luisterde op deze leeftijd, je leven lang meegaat als je lievelingsmuziek (uit De Larf). Misschien dat hetzelfde geldt voor de welklinkende merknamen uit die tijd -- je blijft er altijd een zwak voor houden.
Laatst bewerkt op: 28 september 2011 – 12:48:30 door Swann

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.930
    • Bekijk profiel
Re: Armani su misura
Reactie #14 Gepost op: 28 september 2011 – 13:42:56
Ik heb een Armani-jasje. Zal te kort voor je zijn, Swann, maar anders...